جامع خبر(جامع نیوز): مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در نشست هم اندیشی کارکنان اداره امور شعب استان خراسان رضوی، میزان کاهش مطالبات بانک را بسیار چشمگیر عنوان کرد. به گزارش جامع خبربه نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان خراسان رضوی، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این همایش، با تجلیل […]

جامع خبر(جامع نیوز): مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در نشست هم اندیشی کارکنان اداره امور شعب استان خراسان رضوی، میزان کاهش مطالبات بانک را بسیار چشمگیر عنوان کرد.

به گزارش جامع خبربه نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان خراسان رضوی، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل بانک – در این همایش، با تجلیل از تلاشهای تمامی همکاران، گفت: خوشبختانه در سال گذشته با همراهی و حمایت کارکنان توانستیم علی رغم پرداخت حجم بسیار بالای تسهیلات با متوقف نمودن رشد مطالبات، کاهش چشمگیری در معوقات داشتیم که در شبکه بانکی کشور اقدامی بی نظیر به شمار می رود.

مدیر عامل بانک تصریح کرد: یکی از سیاست های اصلی ما در سال گذشته بحث کنترل و نظارت بر نرخ سود سپرده ها بود چرا که سپرده پذیری و اعطای تسهیلات تنها ابزار بانک برای سود آوری و ارتقاء بهره وری بود لذا همه تلاشمان را گذاشتیم تا نرخ سود سپرده ها طوری کنترل شود تا با زیان خاصی مواجه نشویم ولی از اواخر تیرماه با توجه به التهاب بازار ارز و سکه و خروج منابع مجبور شدیم با حفظ سبد نقدینگی بانک و افزایش قیمت محصولات موضوع نقدینگی را مدیریت کنیم .

وی متوازن سازی در حوزه مصارف، بررسی نظام های پرداخت در حوزه سرمایه انسانی، فروش املاک و دارایی های مازاد، افزایش و ترویج استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیک و کنترل و کاهش مطالبات را از دیگر سیاست های بانک در سال گذشته عنوان کرد و ابراز داشت: به لطف خداوند متعال و تلاش تمامی همکاران توانستیم با وجود همه چالش ها و موانع سال مالی قبل را با موفقیت به پایان رسانیم.

مدیر عامل بانک در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد و ارتقاء بهره وری را مستلزم برخورداری از راهکارهای عملیاتی دانست و ادامه داد: مدیران و کارکنانی می توانند زمینه جذب، حفظ و نگهداشت مشتریان را فراهم کنند که روز به روز بر سطح معلومات شغلی و حرفه ای خود بیفزایند و برآورد صحیحی از مطالبات مشتریان و سپرده گذاران داشته باشند.

وی نظم و انضباط کاری را هسته اصلی فعالیت های اقتصادی و بانکی عنوان کرد و افزود: برخورداری از یک برنامه منسجم برای پیشرفت و تکامل سازمان در جهت نیل به اهداف بانک، یکی از اولویت هایی است که همه همکاران در بخش های مختلف باید اقدامات و فعالیت های خود را بر اساس این برنامه های مدون، تنظیم و اجرایی کنند.

ایمانی با تاکید بر توجه به سرمایه انسانی بانک، خاطر نشان کرد: اگر به همه جنبه های نیازها و خواسته های سرمایه انسانی توجه کنیم آن ها هم به جد پای کار می آیند به طوری که با وجود کمبودها و عدم برخورداری از برخی مجوزها با شاهکار پاسخ می دهند و دستاوردهای بزرگی برای بانک رقم می زنند.

وی تلاش، پشتکار و روحیه همکاران را مهم ترین ابزار برای پیشبرد برنامه های بانک دانست و تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات موثر و بزرگی در حوزه سرمایه انسانی بانک همچون تبدیل مدت قرارداد کارکنان از یکساله به دائم و بلند مدت، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، انعقاد قرارداد ۵ ساله با همکاران شرکتی و تبدیل وضعیت کارکنان پاره وقت حقوقی و وصول مطالبات به تمام وقت در راستای مرتفع نمودن خواسته های همکاران و ارتقاء وضعیت معیشتی آنان با توجه به تمامی موانع و دشواری های متعدد صورت گرفت.

ایمانی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تلاش و حمایت های همه جانبه همکاران تمامی برنامه های مورد نظر بانک در سال جاری محقق شود.

در ادامه ایوب تابانی –رئیس اداره امور شعب استان خراسان رضوی- نیز ابراز داشت: با توجه به قابلیت های موجود در استان خراسان رضوی تلاش کردیم با بهبود زیرساخت ها و تمرکز بر برنامه های مورد نظر بانک در حوزه سودآوری، بهره وری شعب استان را افزایش دهیم.

گفتنی است در پایان این همایش از همکاران برتر شعب و ستاد استان در بخش های مختلف تقدیر بعمل آمد.