جامع خبر(جامع نیوز):مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران روز دوشنبه ۱۰ تیر با حضور در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از تیم‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر بازدید کرد. در این بازدید که با همراهی سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر انجام می‌شد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از همکاری مشترک […]

جامع خبر(جامع نیوز):مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران روز دوشنبه ۱۰ تیر با حضور در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از تیم‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر بازدید کرد.
در این بازدید که با همراهی سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر انجام می‌شد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از همکاری مشترک این اتاق با دانشگاه امیرکبیر برای احداث مرکز رشد و نوآوری خبر داد.
مسعود خوانساری در جریان بازدید از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر گفت: « از مدت‌ها پیش در جریان تاسیس این مرکز قرار گرفته بودم و امروز در بازدید از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر متوجه نکات بسیار جالبی شدم از جمله طراحی زیبایی که در ساخت این مجموعه انجام شده و همینطور ایجاد یک محیط مناسب برای به کارگیری افراد خلاق و نوآور. امیدوارم که این گونه مراکز در سایر نقاط کشور و همینطور دیگر نقاط شهر تهران احداث شود.»
رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد همکاری مشترک این اتاق با دانشگاه امیرکبیر گفت: « آینده اقتصاد دنیا به سمت فناوری‌های پیشرفته است، رسالت ما در اتاق بازرگانی تهران هم تبدیل اقتصاد سنتی به اقتصاد مدرن است. به همین دلیل می‌بایست ایده‌های جدید و خلاقانه شناسایی و به کار گرفته شود. بازدید از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر این ایده را در مجموعه ما ایجاد کرد تا کار مشترکی بین اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر داشته باشیم که در این مورد می‌توانیم از تجربیات همکاری شرکت سامسونگ با دانشگاه استفاده کنیم.»
مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر سال ۹۶ با سرمایه‌گذاری و حمایت تجهیزاتی و فنی سامسونگ در دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد. زمینه‌های فعالیت مرکز فناوری در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی سامسونگ مانند بهداشت و سلامت، محیط زیست، انرژی و آموزش است. این مرکز در سال جدید حمایت‌ از ایده‌های مرتبط با موضوع شهر هوشمند و آموزش هوشمند را در دستور کار خود قرار داده است.
تمامی مراحل حمایت مرکز فناوری سامسونگ از ایده‌ها و تیم‌های انتخابی رایگان بوده و در نهایت نیز این شرکت سهمی در مالکیت استارت‌آپ‌های مورد حمایت خود نخواهد داشت. این حمایت‌ها در قالب بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در مقام یک شهروند حامی جامعه محل فعالیت این شرکت، انجام خواهد شد.
در جریان این بازدید سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در مورد اهداف تاسیس مراکز رشد در این دانشگاه گفت: « مفهوم دانشگاه نسل سوم به معنای باز بودن درهای دانشگاه به روی نوآوران و صاحبان ایده‌های خلاق در حوزه علوم و تحقیقات است. به همین دلیل در دانشگاه امیرکبیر ما فرصتی فراهم‌ کردیم تا شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی همچون شرکت سامسونگ بتوانند مراکز رشد و نوآوری را در این مجموعه ایجاد کنند.»
رئیس دانشگاه امیرکبیر در مورد مدل همکاری این دانشگاه با شرکت سامسونگ گفت: «مدیریت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به طور مشترک انجام می‌شود. گزینش و انتخاب تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها با نظر مساعد هر دو طرف انجام می‌شود اما تامین نیازهای مالی مرکز بر عهده شرکت سامسونگ است.»
مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر با فراهم کردن بسترهای حمایتی لازم از طرح‌های نوآورانه پشتیبانی می‌کند. تیم‌های خلاق و نوآور می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را برای این مرکز ارسال و بعد از تایید اولیه از امکانات گسترده این مرکز برای تحقیق و توسعه ایده خود استفاده کنند. هر تیم پژوهشی مجاز خواهد بود برای دو دوره سه ماهه و یک دوره ۶ ماهه از این فرصت استفاده کند. البته تیم‌ها در پایان هر دوره ارزشیابی شده و برگزیدگان وارد دوره بعدی می‌شوند که کمک‌ها و حمایت‌های بیشتری را شامل می‌شود.