جامع خبر(جامع نیوز):به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، الکامپ در حال حرکت به سوی رشد است و امسال اپراتورها، شرکت‌های بانکی، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و بخشی از شرکت‌های سخت‌افزاری در این نمایشگاه شرکت کرده اند . به گزارش جامع خبرازکمیته روابط عموم الکامپ ۲۵، محمدباقر اثنی عشری در نشست […]

جامع خبر(جامع نیوز):به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، الکامپ در حال حرکت به سوی رشد است و امسال اپراتورها، شرکت‌های بانکی، شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و بخشی از شرکت‌های سخت‌افزاری در این نمایشگاه شرکت کرده اند .
به گزارش جامع خبرازکمیته روابط عموم الکامپ ۲۵، محمدباقر اثنی عشری در نشست خبری مشترک با معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران بیان کرد: الکامپ ۲۵، پنجمین الکامپ متوالی است که توسط این سازمان نظام صنفی کشور ( نصر ) برگزار می‌شود و با وجود نگرانی‌های که در این شرایط وجود دارد و ممکن است شرکت‌ها به دلیل مشکلات مالی نتواند از نمایشگاه استقبال کنند، ما با رشد مواجه بودیم و تمام سالن‌ها تکمیل شده است و در همین چند روز گذشته به دلیل استقبال غرفه‌داران، دو سالن دیگر نیز به سالن‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ اضافه کردیم.
او ادامه داد: در این راستا حمایت‌های معنوی دولت از جمله وزارت ارتباطات، وزارت صنعت ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اثر گذار بوده است.
اثنی عشری به سهم دولت در گسترش نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و افزود:‌ سال گذشته ۱.۲ درصد هزینه‌های الکامپ توسط دولت تأمین شد و امسال هم حداکثر یک و نیم درصد کمک دولتی به الکامپ می‌شود و باقی هزینه‌ها توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شرکت‌ها از بستر نظام صنفی رایانه‌ای به رشد آی تی کشور کمک می‌کنند و مدل رویشی که در این صنعت است جای تحسین دارد.

رییس سازمان نصر در ادامه به برخی از بخش های الکامپ اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌های این نمایشگاه الکام استارز که در مقایسه با سال گذشته۲ سالن اضافی دیگر نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است . همچنین بخش‌های دیگری نیز در این نمایشگاه وجود دارد که از آنها می‌توان به الکام ترندز اشاره کرد که البته این بخش سال گذشته به صورت محدود بود، اما امسال تبدیل به سالن شده و مربوط به فناوری های نوظهور و جدید است .
او بیان کرد: بخش دیگر الکامپ امسال الکام تاکز است که شامل گفت‌وگوها داخل نمایشگاه می‌شود و سال گذشته که نخستین دوره آن برگزار شده بود، تمام ظرفیت‌ها پر شد و امسال هم فکر می‌کنیم بیش‌تر از ظرفیت گفت‌وگو داشته باشیم. بخش دیگر در نمایشگاه هم دولت هوشمند است که مدیریت پان با سازمان فناوری اطلاعات است .
به گفته او الکام‌جابز نیز بخش دیگری است که برای نخستین بار به این نمایشگاه اضافه شده و در موضوع اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، در این بخش شرکت‌های آموزشی، کاریابی‌ و کسب و کارها و کارجویان حضور دارند.
محمدباقر اثنی عشری در ادامه به جایگاه نمایشگاه الکامپ در خاورمیانه پرداخت و افزود: به طور کلی ۵ نمایشگاه بالای ۵۰ هزار متر در خاورمیانه و آفریقا وجود دارد که دومین آن با ۹۶ هزار متر مربع در ایران بوده که جزو افتخارات ملی ماست. همچنین نمایشگاه الکامپ جزو ۵ نمایشگاه زیبای دنیا شناخته می شود.
گفتنی است بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ۲۷ تیرماه الی ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با شعار #آینده_بهتر برگزار می‌شود.