جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: ما در یک مقطع خاصی از تاریخ بانک صادرات قرار داریم و این بانک برای ادامه حیات بهتر، ناگزیر از ورود به منطقه سوددهی است. به گزارش جامع خبرازروابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در مراسم تکریم و معارفه مدیریت شعب بانک در استان آذربایجان غربی موانع اصلی […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: ما در یک مقطع خاصی از تاریخ بانک صادرات قرار داریم و این بانک برای ادامه حیات بهتر، ناگزیر از ورود به منطقه سوددهی است.
به گزارش جامع خبرازروابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در مراسم تکریم و معارفه مدیریت شعب بانک در استان آذربایجان غربی موانع اصلی ورود بانک صادرات ایران به منطقه سودآوری در سال ٩٧ را برشمرد و تاکید کرد: عدم تحقق توافق فیمابین بانک‌ها در خصوص نرخ تسعیر ارز از جمله موانع تحقق سود قابل انتظار در صورت‌های مالی سال ٩٧ بود چراکه بانک مرکزی در این خصوص عدد دیگری را اعلام کرد. عامل دوم تاثیر ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول بانک بود، که در صورت کاهش مطالبات توسط استان‌ها، بانک از مورد دوم رهایی می‌یافت.
مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: در سال ٩٧ حتی یک روز اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشتیم ولی هزینه استقراض ٩٠٠ میلیارد تومانی از سایر بانک‌ها نیز مانع از ورود بانک صادرات ایران به منطقه سود شد.
صیدی در عین حال تاکید کرد: در سال ٩٨ از تاثیر این موانع کاسته شده و ورود به منطقه سودآوری با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
حجت‌اله صیدی ضمن تاکید بر رعایت حد مجاز تسهیلات گفت: علت اصلی استقراض از سایر بانک‌ها نیز عدم «رعایت حدمجاز» است و این وظیفه رئیس شعبه، رئیس حوزه و مدیر است تا حد مجاز را رعایت و از آن عدول نکنند.
صیدی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام سال ٩٧ بانک تا کمتر از دو هفته آینده، جایگاه رفیع فعلی آن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سابقه درخشان ۶٨ ساله بانک صادرات ایران در سایه مدیریت منابع، مصارف و مطالبات همکاران نسل‌های گذشته به دست آمده و وظیفه ما حراست از این دستاوردها است و همکاران با همدلی و انگیزه فراوان، بالندگی آن را حفظ خواهند کرد.
پیگیری و حل و فصل پرونده های مطالباتی کلان استان و توجه به توسعه بانکداری الکترونیک و ارائه هرچه بهتر خدمت بانکداری الکترونیک بانک صادرات ایران به مردم این استان از جمله مواردی بود که در این سفر توسط مدیرعامل بانک صادرات ایران مورد پیگیری قرار گرفت.
در این مراسمی که همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر برگزار شد از خدمات شاپور صالحی‌پور قدردانی و حکم مدیریت شعب استان آذربایجان غربی به کیومرث جهانبانی اعطا شد.
پروژه بیمارستان میلاد شهرستان ارومیه نیز در این سفر مورد بازدید مدیرعامل بانک صادرات ایران قرار گرفت. این پروژه که با حمایت و تسهیلات بانک صادرات ایران راه‌اندازی شده از مراکز درمانی فاخر کشور و منطقه بوده که فاز نهایی آن با حمایت این بانک در حال تکمیل است