جامع خبر(جامع نیوز): مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: با هدف تکمیل زنجیره ارزش آماده مشارکت و همکاری با بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی هستیم. به گزارش جامع خبر جعفر ربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اهمیت توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اظهارکرد: ورود […]

جامع خبر(جامع نیوز): مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: با هدف تکمیل زنجیره ارزش آماده مشارکت و همکاری با بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی هستیم.

به گزارش جامع خبر جعفر ربیعی مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اهمیت توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اظهارکرد: ورود به طرح های صنایع تکمیلی در صنعت پتروشیمی کشور باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا کاهش خام فروشی تحقق یابد و در روند توسعه صنعت پتروشیمی باید به مراحل پایین تر و محصولات میانی و تکمیلی صنعت پتروشیمی توجه شود .
وی افزود: در پروژه هایی نزدیک به حلقه پایانی زنجیره ارزش نسبت به همراهی و مشارکت با بخش خصوصی آماده هستیم. البته قرار نیست هلدینگ خلیج فارس در جای بخش خصوصی قرار گیرد بلکه از طریق سهام داری بخش خصوصی را همراهی خواهد کرد. در مواردی بخش خصوصی برای اطمینان از تامین خوراک واحد تولیدی خود برای مشارکت با هلدینگ خلیج فارس، به ما مراجعه می کنند، در این موارد نیز هلدینگ خلیج فارس با در نظر گرفتن شرایط مورد نیاز حاضر به شراکت است.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان این که بخش خصوصی می تواند واحد تولیدی را ساخته و اداره کند وهلدینگ نیز همکاری لازم را انجام خواهد داد گفت: این همکاری ناشی از سیاست کلی هلدینگ خلیج فارس بر مبنای توسعه زنجیره ارزش و حرکت به سمت پروژهای پایین دست پتروشیمی است که بصورت جدی دنبال می شود وتولید کنندگان محصولات صنایع تکمیلی می توانند اطمینان داشته باشند که سهامدار بزرگی چون هلدینگ خلیج فارس برای تامین خوراک آنها را همراهی خواهد کرد.
ربیعی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار هلدینگ خلیج فارس قرار دارد و در این میان کامپاندینگ یکی از حلقه های آخر تولید در تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی است. هلدینگ خلیج فارس نیز به منظور توسعه زنجیره ارزش، طرح پتروشیمی سنقر تولید کننده کامپاند اتیلن، کامپاند پروپیلن و مستربچ را با ظرفیت تولید ۴۸ هزار تن در سال را در حال اجرا دارد که محصولات تولیدی آن در صنایع ساختمان، برق، خودروسازی، بسته‌بندی، کشاورزی و صنایع دیگر کاربرد دارد. در آیین کلنگ زنی طرح پتروشیمی سنقر نیز اعلام کردم که ما به این عرصه ورود کردیم تا راه بخش خصوصی باز شود