جامع خبر(جامع نیوز):به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون حجت‌الله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی پیامی ورود به یازدهمین سال فعالیت این بانک را به‌تمامی تعاون گران و تلاشگران عرصه کار و تلاش و همکاران این بانک در سراسر کشور تبریک گفت در متن این پیام آمده است: دهمین سالگرد […]

جامع خبر(جامع نیوز):به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون حجت‌الله مهدیان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون طی پیامی ورود به یازدهمین سال فعالیت این بانک را به‌تمامی تعاون گران و تلاشگران عرصه کار و تلاش و همکاران این بانک در سراسر کشور تبریک گفت در متن این پیام آمده است:

دهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون را حضور محترم مدیران عالی بخش اقتصاد تعاونی کشور، تعاون گران فعال عرصه کار و تلاش، ذی‌نفعان بانک، مشتریان محترم که بدون پشتیبانی آنان؛ به‌طور حتم هر نهاد و سازمانی فلسفه وجودی خود را از دست می‌دهد و البته شما همکاران عزیز صف و ستاد در هر نقطه‌ای که از این سرزمین عزیز و پهناور خدمت می‌کنید، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

یقیناً بدون پشتیبانی و حمایت مقامات عالی محترم کشور، مسئولین و دلسوزان بخش تعاون به‌ویژه مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقام عالی وزارت و معاونت تعاون و همت و تلاش مجدانه شما کارکنان ساعی و خدوم بانک در تمامی رسته‌های شغلی طی این سال‌ها و پیش از آن به‌ویژه از سال ۱۳۶۸ در قالب فعالیت در صندوق تعاون کشور؛ امروز شاهد وجود چنین سازمانی ارزشمند و اثرگذار در عرصه بانکداری کشور نبودیم. جای آن دارد که به پاسداشت این روز از همگی قدردانی شود. امروز، به جد و بدون هیچ تعصبی عرض می‌کنم این نهاد که وارد دهمین سال تأسیس خود می‌شود با عنایت به رزومه قابل قبولی که در پرتفوی خود ذخیره کرده است، موردتوجه آگاهان شبکه بانکی و مسئولین عالی کشور می‌باشد و باافتخار در اجرای طرح‌های ملی به‌ویژه در جهت کمک به اشتغال‌زائی نقشی فعال داشته و از عاملیت لازم در برخی از طرح‌های ویژه برخوردار است. این‌همه توفیق به لطف وجود شما و همت شما عزیزان می‌باشد. خداوند متعال را شاکرم که در برهه‌ای از زندگی حرفه‌ای تجربه چندین سال همکاری با خانواده بزرگ بانک توسعه تعاون را به اینجانب عطا کرده است.

همکاران عزیز؛ همان‌طور که عنایت دارید محور اصلی فعالیت بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانکی توسعه‌ای و تخصصی تأمین و تجهیز منابع لازم برای توسعه و ترویج فعالیت‌های بخش تعاونی کشور است، جنسی از فعالیت و کار و کوشش که به دلیل اهمیت آن در ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه ثروت و به خدمت گرفتن تمامی نیروهای فعال یا مستعد فعالیت و ازجمله دهک‌های کمتر بهره‌مند در عرصه‌های مختلف اقتصادی مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاهی ویژه است و از این منظر می‌توان بدون مبالغه گفت که نه‌تنها به لحاظ مادی، به لحاظ معنوی نیز این بانک، نهادی حائز اهمیت با رویکرد اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌گردد.

بانک توسعه تعاون به‌عنوان جوان‌ترین بانک دولتی جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های تأسیس خود باهمت شما به توفیقات چشمگیری در عرصه‌های گوناگون نائل‌آمده است و افتخار خدمت به آحاد جامعه و ازجمله تعاون گران خلاق و ساعی را در بخش‌های مختلف اقتصادی در کارنامه خود دارد. همکاری با سایر نهادها و سازمان‌ها در سرشت این بانک است. چنانچه در چارچوب انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد به‌منظور جذب و تخصیص منابع ارزان‌قیمت برای توسعه فعالیت‌های تعاونی و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور وفق اهداف اصلی تأسیس بانک به‌صورت مستمر، فعالیت‌های لازم در امور ذی‌ربط در جریان است. همچنین در بعد ارائه خدمات نوین بانکی سازگار با نیازهای روز جامعه هدف از توسعه بانکداری الکترونیکی و اکنون بررسی و تحقیق درزمینه ایجاد و گسترش بانکداری دیجیتال فعالیت‌های مفیدی صورت گرفته، ضمن آن‌که برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت در جهت ارتقای توانمندی‌های کارکنان و آشنایی با ابزارها و شیوه‌های نوین بانکداری به‌منظور ارتقا سطح خدمت‌رسانی به جامعه قابل‌تقدیر است. هرگاه ابتکاری صورت گرفته یا گشایشی در کار بانک حاصل آمده نتیجه توجه و همت همه شما عزیزان بوده است. هرچند به‌طورقطع برای رسیدن به ظرفیت‌های مطلوب کارهای بیشتری نیز وجود دارد و راهی طولانی در پیش داریم؛ چشم‌اندازی که با توجه به انباشته دانش و تجربه شما و البته با سعی و تلاشی که به لطف حق‌تعالی مصروف می‌دارید هرروز روشن‌تر خواهد شد.

همت در یادگیری بیشتر متناسب با شرایط متحول جهان امروز، دقت در انجام وظایف محوله، تقویت حس همکاری و تعامل در درون سازمان و سازمان با مخاطب، مطالعه جهت ایجاد بازارهای جدید و استفاده از تجارب موفق دیگران در این مسیر بی‌تردید می‌تواند راهگشا باشد. ضمن آن‌که نباید هیچ فرصتی را درراه ارتقاء تخصص‌های فردی و سازمانی نادیده انگاشت و از استفاده بهینه امکانات غافل ماند. وظیفه هر یک از ما ارتقا توانمندی‌های فردی و سازمانی در جهت اصلاح و بهینه‌سازی فرایندهای خدمت‌رسانی، متناسب با نیاز مخاطب امروز است؛ و این‌که در این راه هرچند که دشوار باشد از هیچ تلاشی فروگذاری ننمایم تا انشالله همچنان از جایگاهی درشأن برند بانک توسعه تعاون در عرصه‌های ملی و بین‌المللی برخوردار باشیم.

اینجانب اطمینان واثق دارم که تلاش و تعهد دلسوزانه و نوآوری دائمی شما عزیزان با استعانت از درگاه خداوند متعال پشتوانه محکمی برای استمرار خدمات و موفقیت‌های روزافزون می‌باشد و یقین دارم با عنایت به قابلیت‌های گسترده‌ای که در این سازمان نهادینه‌شده است در آینده نیز با حرکت در چارچوب برنامه‌های راهبردی سازمان سربلندتر از همیشه خدمات رسان آحاد مختلف اجتماعی به‌ویژه تعاون گران ساعی و فعال این مرزوبوم باشیم. بانک توسعه تعاون اگرچه به‌ظاهر جوان است اما تجارب باارزشی را درزمینه کار با شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی در کارنامه خود دارد، تجربه باارزشی که با توان نیروهای جوان و تحصیل‌کرده ادغام‌شده و حاصل آن سازمانی کارآزموده و فرصت شناس است. مفتخرم که امروز و در ابتدای سال دهم فعالیت بانک توسعه تعاون همراه با شما همکاران محترم در خدمت عزیزان هم‌وطن می‌باشیم؛ و خدای جهانیان را شاکریم که علیرغم تمامی فراز و نشیب‌های زمانه و مشکلاتی که طی چند سال گذشته اغلب به دلیل تحریم‌های ناعادلانه بر اقتصاد ملی و نظام بانکداری کشور تحمیل شد و می‌شود، اکنون و باهمت شما و عنایت مسئولین محترم با نگاهی سرشار از امید و اشتیاق به فعالیت، چشم به آینده دوخته‌ایم و مطابق برنامه‌های مصوب در جهت تحقق اهداف سازمان گام برمی‌داریم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون

حجت‌الله مهدیان