جامع خبر(جامع نیوز):مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: افرادی که شماره شبای خود را اعلام کنند پس از راستی‌آزمایی، سود سهام عدالت به حسابشان واریز می‌شود. مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان این سهام، گفت: کسانی که در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ صرفا ثبت نام اولیه کرده‌اند، ولی به […]

جامع خبر(جامع نیوز):مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: افرادی که شماره شبای خود را اعلام کنند پس از راستی‌آزمایی، سود سهام عدالت به حسابشان واریز می‌شود.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان این سهام، گفت: کسانی که در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ صرفا ثبت نام اولیه کرده‌اند، ولی به دلایل مختلف برگه‌های سهام عدالت را به تعاونی شهرستانی یا ادارات مربوطه ارائه نکردند مشمول سهام عدالت شناخته نمی‌شوند و طبیعتا به این عده سود سهام عدالت تعلق نمی‌گیرد، اما به تمام مشمولان سهام عدالت که شماره شِبا اعلام کرده اند سود سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ پرداخت شده است. باقی مشمولان باید شماره شِبای خود را در سامانه سهام عدالت وارد کنند تا سود بگیرند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال‌های مالی ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، اظهار کرد: تمام کسانی که شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کردند و این شماره شبا به تایید رسیده است سود سال ۹۵ – ۹۶ را دریافت کرده‌اند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: یک عده در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ ثبت نام اولیه انجام دادند، اما به دلایل مختلف برگه‌های سهام عدالت را به تعاونی شهرستانی یا ادارات یا نهاد‌های مربوطه ارائه نکردند این افراد ثبت نام شده قطعی سهام عدالت نبودند.

وی ادامه داد: طبیعتا این افراد صرفا ثبت نام اولیه انجام دادند و مشمول سهام عدالت نمی‌شوند. در نتیجه طبیعی است که به این افراد سود سهام عدالت تعلق نگیرد.

وی توضیح داد: اگر احیانا بخواهیم ثبت نام جدید در سهام عدالت داشته باشیم این عده در اولویت خواهند بود.

سبحانی درباره پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان، گفت: کسانی که شماره شبای بانکی خود را در موعد مقرر اعلام کردند بدون هیچ استثنایی سود سهام عدالت مربوط به سال ۹۵ – ۹۶ را دریافت کرده‌اند.

وی توضیح داد: احتمال دارد عده‌ای ظرف دو ماه گذشته شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده باشد طبیعی است که شماره شبای این عده باید راستی‌آزمایی شود و پس از راستی آزمایی سود سهام به حساب آن‌ها واریز شود. سازمان خصوصی‌سازی پس از تایید شماره شِبا‌ها مبالغ سود سهام آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

سبحانی ادامه داد: حدود ۴.۵ الی ۵ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت که در قید حیات هستند شماره شبا به سامانه سهام عدالت ندادند و اگر این افراد شماره شبای خود را اعلام کند پس از راستی آزمایی سود سهام عدالت به حسابشان پرداخت می‌شود.