جامع خبر(جامع نیوز): پنجمین نمایشگاه بورس،بانک، بیمه و صنایع وابسته از تاریخ دوم تا پنجم مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد .ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان نخستین تولید کننده فولاد کشور که چندی پیش در لیست برترین شرکت های بورسی ایران قرار گرفت در کنار کارگزاری […]

جامع خبر(جامع نیوز): پنجمین نمایشگاه بورس،بانک، بیمه و صنایع وابسته از تاریخ دوم تا پنجم مهرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد .ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان نخستین تولید کننده فولاد کشور که چندی پیش در لیست برترین شرکت های بورسی ایران قرار گرفت در کنار کارگزاری ها، صندوق های سرمایه گذاری،بیمه ها و سایر صنایع مرتبط و شرکت های بورسی با برپایی غرفه حضوری فعال در این نمایشگاه داشت.

به گزارش جامع خبر در حاشیه برگزاری این نمایشگاه دکتر یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قطعاً همه ۴۳۶ شرکتی که در مجموعه بورس و فرا بورس حاضر هستند ارزش آفرین و سهامی عام می باشندکه سهامدار خرد دارند و برای مردم ارزشمند هستند و مالکیت آنها در اختیار مردم است.
وی افزود: از این بابت همه شرکت ها شفاف هستند و توانستند مسیر شفافیت را به درستی طی نمایند و لذا اطلاعات آنها کامل در اختیار مردم قرار دارد. از این بابت همه شرکت های بورسی و فرابورسی ارزشمند و ارزش آفرین هستند و باید از آنها حمایت شود.
ذوب آهن اصفهان جزء شرکت های موثر و با سابقه است
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان به دلیل اینکه در یک صنعت استراتژیک فعالیت می کند قطعا جزء شرکت های موثر و با سابقه است که در بورس پذیرفته شده و امیدواریم با اقدامات موثری که انجام می دهد برای سهامدارانش ارزش آفرینی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: شرکت هایی که در بورس و فرابورس حاضر هستند باید سالانه شانزده مرتبه افشای اطلاعات داشته باشند و هر سه ماه یکبار صورت های مالی خودشان را اعلام نمایند و هر ماه نیز وضعیت تولید و فروش خودشان را به سازمان ‌بورس و اوراق بهادار اعلام کنند. شرکت هایی که در این افشای اطلاعات موفق باشند و تاخیر نداشته باشند جزء شرکت های برتر قرارمی گیرند.
این مقام مسئول اظهار داشت :تقارن اطلاعاتی در بازارهای مالی بسیار مهم است و شرکت ها باید به لحاظ ارزش آفرینی عملکرد موفقی داشته باشند. چهل شرکت بورسی و فرابورسی نیز چندی پیش با حضور مسئولین انتخاب شدند که ذوب آهن اصفهان نیزیکی از آنها بود.
دکتر فلاح گفت: ذوب آهن اصفهان صنعتی مانا است که متاسفانه هم اکنون به دلیل نداشتن مواد اولیه با ۶۰ درصد ظرفیت تولیدمی کند و نیاز است مسئولین در این زمینه از نخستین تولید کننده فولاد کشور حمایت بیشتری داشته باشند.
شایان ذکر است ذوب آهن اصفهان به دلیل بهبود قابل ملاحظه عملکرد مالی سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ ،در بین ۴۰ شرکت برتر از میان ۴۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی قرار گرفت.معیارهای چون قدرت نقدشوندگی سهام، رشد نسبت های مالی کلیدی و میزان تاثیر گذاری شرکت بر بازار و شفافیت اطلاعاتی از موارد انتخاب این شرکت در جمع ۴۰ شرکت برتر بازار سرمایه بوده است. شرکت ذوب آهن در سال ۹۷ با حجم معاملات ۲۸ میلیارد سهم رتبه دوم از لحاظ حجم معاملات و با ارزش معاملات ۴۸ هزار میلیارد ریال رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
این شرکت با تحقق ۷۴۵۴ میلیارد ریال سود خالص در سال ۹۷ و رشد ۵۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۶ عملکرد فوق العاده ای در طول دوران فعالیت خود داشته است
در سال گذشته ذوب آهن اصفهان با افزایش سرمایه ۸۵ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ضمن بهبود ساختار مالی و افزایش نسبت مالکانه از ۱۵ درصد به ۳۷ درصد موفق به خروج از ماده ۱۴۱ لایحه اصلاحی قانون تجارت شد و شفافیت اطلاعاتی شرکت نیز در سال ۹۷ با افشای ۹۷ اطلاعیه در مقایسه با افشای ۴۸ اطلاعیه در سال ۹۶ بسیار رضایت بخش بوده است.