جامع خبر(جامع نیوز):طی مراسمی ضمن تقدیر از خدمات چهارساله سید ضیاء ایمانی مدیر عامل پیشین بانک مهر اقتصاد، غلامحسن تقی نتاج به این سمت منصوب شد. به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل پیشین بانک – در این مراسم با تقدیر از تمامی همکاران […]

جامع خبر(جامع نیوز):طی مراسمی ضمن تقدیر از خدمات چهارساله سید ضیاء ایمانی مدیر عامل پیشین بانک مهر اقتصاد، غلامحسن تقی نتاج به این سمت منصوب شد.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، سید ضیاء ایمانی – مدیر عامل پیشین بانک – در این مراسم با تقدیر از تمامی همکاران صف و ستاد، مدیران عالی، اعضای هیئت مدیره، کارکنان شرکت آتیه و سایر شرکت های تابعه، ابراز داشت: طی مدت بیش از ۴ سالی که در خدمت همکاران متعهد، ارزشی و با صفای مجموعه مهر بودم از کار کردن در کنار این عزیزان لذت بردم چرا که نظیر این سرمایه انسانی را در کمتر جایی سراغ داریم که عملکرد مطلوب بانک و مسیر رو به رشد آن گویای این عرض بنده است.

مدیر عامل سابق بانک با اشاره به چالش های دوران تصدی مدیریت خود، ابراز داشت: عدم برخورداری از مجوز فعالیت بانکی و مشکلات حقوقی ناشی از آن، موضوع ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح و حاشیه های و تبعات حادث شده از جمله مشکلات پیش روی بانک بودند که با فداکاری و عملکرد بسیار مناسب همکاران توانستیم از تمامی این موانع به سلامت عبور کنیم و بانکی با صورت های مالی شفاف و عملکرد قابل قبول در شبکه بانکی داشته باشیم.

ایمانی با اشاره به توانمندی ها و تجارب ارزنده دکتر نتاج، گفت: بانک مهر اقتصاد در برهه حساسی قرار دارد لذا حضور ایشان در شرایطی که بانک در مرحله گذار می باشد بسیار سخت و سنگین است که با توجه به شناختی که از وی داریم قطعا حضور دکتر نتاج منشا خیر و برکت به ویژه در حوزه سرمایه انسانی بانک خواهد بود.

وی با اشاره به انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره بانک، اظهار کرد: به حمدالله تمامی این عزیزان از همکاران خوشنام شبکه بانکی کشور هستند که امیدواریم ماموریت محوله خود را به نحو مطلوب انجام دهند و روشی را در پیش گیرند تا کمترین آسیبی به سرمایه انسانی بانک نرسد.

ایمانی در پایان با اشاره به ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تصمیم هایی که در این اواخر گرفته شد با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح، دولت و اذن مقام معظم رهبری بنا شد این بانک ها در بانک سپه ادغام شوند که با تلاش، همدلی و همیاری تمامی مدیران و کارکنان بانک های ادغام شونده و بانک ادغام پذیر فرآینده اجرای آن در حال انجام است.

در ادامه، دکتر غلامحسن تقی نتاج – مدیر عامل جدید بانک – ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و امام زین العابدین(ع) و تبریک هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره ایثار و دلاورمردی های رزمندگان و جان برکفان ایران اسلامی را گرامی داشت و از زحمات و خدمات مدیران گذشته بانک به ویژه دکتر ایمانی مدیر عامل پیشین در کسب دستاوردها و درخشش بانک در عرصه اقتصاد ملی تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به قیام عاشورا و مجاهدتهای رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: بررسی این رخدادها و ورق زدن دفترچه خاطرات زندگی شهدا، جانبازان و ایثارگران، کوله بار ما را در ادامه این مسیر سنگین تر می کند که امیدوارم با بهره گیری از رهنمودهای بزرگان به ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بتوانیم گردنه های صعب العبور پیش رو را به سلامت طی نمائیم.

نتاج افزود: سالهایی که سپری شد برای اقتصاد و نظام بانکی سالهای سخت و دشواری بود لذا باید در گذشته نمانیم و با شناسایی و جلوگیری از بروز مجدد مشکلات و اشتباهات بتوانیم موانع پیش رو را برداشته و موجبات موفقیت بیشتر، نشاط و سربلندی نسل های آینده را فراهم نمائیم.

مدیر عامل بانک همچنین با اشاره به رشد نقدینگی در سالهای اخیر در سطح کشور و به طبع آن عدم رونق اقتصادی، ابراز امیدواری کرد تا با اصلاح این روند و سالم سازی نقدینگی بتوانیم چرخهای اقتصاد کشور را به مسیر اصلی برگردانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولیتهایی که بر عهده تک تک ما نهاده شده امانتی است که باید بکوشیم با مراقبت از آن و ادای صحیح تکلیف در محضر ایزد منان و سایر ذی نفعان سربلند باشیم و از حقوق آنان دفاع نمائیم.

در آغاز مراسم، حجت الاسلام و المسلمین رحیمی – مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج – ضمن تسلیت ایام محرم، شهادت امام سجاد(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به جانفشانی ها و فداکاری های رزمندگان اسلام در سالهای جنگ تحمیلی، ابراز داشت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست لذا همه باید به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این جلسه به منظور تکریم و معارفه دو مدیر جهادی در عرصه اقتصاد برگزار می شود بزرگوارانی که طی سال ها مدیریت، منشا خدمات بیشماری بوده اند و امروز که دکتر ایمانی با کوله باری از تجربه پس از ۴ سال خدمات ارزنده مسئولیت را به دکتر نتاج از مدیران موفق و نام آشنای بانک واگذار می کند برای هر دو عزیز آرزوی توفیقات روزافزون در مسئولیت های جدید داریم.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: بنده در سالهای گذشته در خدمت مدیران بسیاری بوده ام و در اینجا شهادت می دهم که دکتر ایمانی از مدیرانی بودند که علاوه بر موفقیت در کار تخصصی و فعالیت حرفه ای در صنعت بانکداری، گام های بزرگی نیز در عرصه فرهنگی برداشتند که سرمنشاء برکات بسیاری برای بانک و کارکنان آن بوده است.

حامد هیئت داودیان – عضو هیئت مدیره بانک های سپه و مهر اقتصاد – نیز با تقدیر از خدمات جناب آقای ایمانی و آرزوی موفقیت برای دکتر نتاج، اظهار کرد: شأن تشکیل این جلسه بر می گردد به دستورالعمل ۳۱ بندی چارچوب ادغام که در تیر ماه ۹۷ به بانک سپه ابلاغ شد و بانک مرکزی در جلسات متعدد و مختلفی که با حضور ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اقتصاد و بانک سپه برگزار گردید اصلاحاتی در آن صورت داد که در پایان سال ۹۷ نهایی و به بانک های وابسته به نیروهای مسلح ابلاغ شد که شروعی برای بانک های ادغام شونده و ادغام پذیر محسوب می شود و همچنین ۲ نفر از بانک سپه نیز برای پیشبرد مسئله ادغام به این بانک ها معرفی شدند.

وی تصریح کرد: از زمانیکه بنده به بانک مهر اقتصاد معرفی شدم و در جمع صمیمی همکاران این بانک بودم مسئولیت نظارت بر این بخشنامه به ویژه بند ۲۱ آن که در مورد محدودیت های تسهیلات، خرید، فروش، انتقالات، استخدام و انتشار اوراق مشارکت در این ۵ بانک بود را بر عهده گرفتم.

هیئت داودیان افزود: انتقال سهام بانک های وابسته به نیروهای مسلح یکی دیگر از بندهای این بخشنامه بود که پس از انتقال بخش عمده این سهام، مجمع بانک در خصوص انتخاب اعضای هیئت مدیره تشکیل شد و مجمع با انتخاب آقایان نتاج، مرتضایی، رحیمی و بنده به عنوان اعضای هیئت مدیره موافقت کرد.

عضو هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه مهم ترین و کلیدی ترین بخش ادغام قبل از ادغام شعب و حسابها، ارزیابی دارایی های مالی است، اذعان داشت: در انتقال سهام سه گزینه داشتیم قیمت تابلو، قیمت اسمی و قیمت ارزیابی که پس از این مرحله، سهامدارانی که تا کنون سهام خود را واگذار نکرده اند می توانند با قیمت ارزیابی شده به فروش رسانند و در نهایت مجمع ادغام تشکیل شده و تابلوها عوض خواهند شد.

وی با بیان اینکه ادغام کار بسیار پیچیده و دشواری است که با همکاری مدیران و کارکنان بانک های ادغام شونده و بانک سپه تا بدین جا پیشرفت مناسبی داشته، گفت: امیدواریم همه شما عزیزان به همراه دکتر نتاج کمک کنید که ارزیابی دارایی های مالی با دقت صورت گیرد و روند ادغام به بهترین شکل و به نحو احسن تسریع شود.

حمید رضا تقی زاده – مدیر عامل بنیاد تعاون بسیج – نیز که دیگر سخنران آئین تکریم و معارفه مدیران عامل بانک مهر اقتصاد بود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطر شهیدان، افتخارات بدست آمده و حفظ ارزش داراییهای بانک و عموم سهامداران را در دوره مدیریتی دکتر ایمانی، ستودنی و ارزشمند توصیف کرد.

تقی زاده از دکتر ایمانی به عنوان یک رزمنده و مدیر ارزشی و دلسوز یاد کرد و گفت: امروز به واسطه تلاشهای شبانه روزی وی و اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک می توانیم سربلند باشیم و بگوئیم بانک مهر اقتصاد در تمامی حوزه ها بانکی پیشرو، موفق و سود ده بوده و از همه مهمتر اینکه توانسته است مورد اعتماد عموم مردم باشد.

وی در ادامه اشتغال بیش از هفت هزار نیروی متخصص و متعهد را از ثمرات تشکیل بانک مهر اقتصاد دانست و افزود: امروز این بانک علاوه بر انجام مسئولیتهایی که از طرف سازمان بسیج محول شده، در عرصه های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی نیز کارنامه درخشانی دارد و امید است به واسطه حضور مدیران جدید همچنان بر میزان توفیقات آن افزوده شود.

سردار تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات و حسن امانت داری اعضای هیئت مدیره آقایان کارگر، ایمانی، مرتضایی و دکتر ابراهیمی از هیئت مدیره و مدیر عامل جدید خواست تا با امانت داری در طی این دوره زمانی مانع تضییع حقوق عموم سهامداران و کارکنان شوند.