جامع خبر(جامع نیوز): بانک ملی ایران در نیمه نخست امسال بیش از ۵۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور رونق بخش های مختلف اقتصادی کشور پرداخت کرده است. به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بر این اساس مجموع تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، […]

جامع خبر(جامع نیوز): بانک ملی ایران در نیمه نخست امسال بیش از ۵۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور رونق بخش های مختلف اقتصادی کشور پرداخت کرده است.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، بر این اساس مجموع تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و … بالغ بر ۵۲۷ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در ۸۴۱ هزار و ۷۳۴ فقره بوده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی این مدت، بالغ بر ۳۴ هزار و ۲۲۹ فقره به ارزش ۱۶ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۱۰ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال تسهیلات در ۳۷ هزار و ۴۱۹ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بالغ بر ۸۸ هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال تسهیلات در ۱۵ هزار و ۵۷۱ فقره پرداخت کرده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۶۸ هزار و ۶۷۱ فقره تسهیلات به ارزش ۵۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند.

همچنین ۶۸۵ هزار و ۵۸۲ فقره تسهیلات نیز به ارزش ۳۵۸ هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال به بخش خدمات و ۲۶۲ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.