جامع خبر(جامع نیوز):مسائل مرتبط با پوشش بیمه ای راهپیمایان شریف اربعین در ظرف محدود اصول بیمه ای و مناسبات مالی بین بیمه گر و بیمه گذار نمی گنجد و صنعت بیمه در روزهای اخیر خساراتی را پرداخت کرده که از میزان حق بیمه دریافتی بالاتر است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین […]

جامع خبر(جامع نیوز):مسائل مرتبط با پوشش بیمه ای راهپیمایان شریف اربعین در ظرف محدود اصول بیمه ای و مناسبات مالی بین بیمه گر و بیمه گذار نمی گنجد و صنعت بیمه در روزهای اخیر خساراتی را پرداخت کرده که از میزان حق بیمه دریافتی بالاتر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی با ابراز قدردانی از تلاش های صورت گرفته در عرصه های گوناگون خدمات رسانی صنعت بیمه به زائران کربلای معلی، ضمن اعلام این خبر افزود: تعهد فراتر از قواعد بیمه ای و اصول ریسک پذیری برای برقراری آرامش دربین شرکت کنندگان یکی از گسترده ترین رویدادهای سالانه جهان اسلام از توان بالای تخصصی، فنی و همچنین مسئولیت پذیری اجتماعی صنعت بیمه کشور حکایت دارد.

رییس کل بیمه مرکزی از پرداخت ۱۵۶میلیارد ریال خسارت ناشی از بروزحادثه برای ۶۵ جان باخته و سی میلیارد ریال برای ۷۸ فوت شده عادی خبر داد و افزود: در مراسم امسال، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سوی صنعت بیمه به بیمارستانهای عراق پرداخت شده و مبلغ ۵میلیارد ریال دیگر نیز بابت هزینه های پاراکلینیکی هزینه شده است.

دکتر سلیمانی با تاکید بر این نکته که رویکرد صنعت بیمه به رغم ماهیت بازرگانی این صنعت در خصوص مراسم معنوی راهپیمایی اربعین، رویکردی سودآورانه نیست، خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه و خالصانه صنعت بیمه به زائران، حذف نگاه اقتصادی و ایفای تعهدات به صورت حداکثری و پرداخت سریع خسارات ، استراتژی اصلی صنعت بیمه در آیین های اینچنینی به شمار می رود.

رییس شورای عالی بیمه در ادامه از صدور معرفی نامه برای یک هزار و دویست حادثه دیده زایرین اربعین به بیمارستان های کشور با هدف درمان تکمیل در پرداخت هزینه درمان و بستری زایرین عزیز، خبر داد و اظهار داشت: استقرار شبانه روزی همکاران بیمه ایران در موکب های پیش بینی شده و ارایه خدمات به زائران از دیگر فعالیت های صنعت بیمه به حساب می آید و در همین راستا دویست تن از همکاران مسلط به زبان های فارسی و عربی نیز در طول مسیر راهپیمایی به انجام خدمات پرداختند.

وی حضور گسترده صنعت بیمه در میعادگاه بزرگ اربعین را علاوه بر تمامی دستاوردهای معنوی و آثار مثبت روحی، محملی مناسب برای اشاعه فرهنگ بیمه دانست و افزود: ایجاد فضایی امن و آرامش بخش از سوی صنعت بیمه می تواند زمینه همگانی سازی آن را در کشور فراهم کند و ظرفیت های آن را بیش از پیش به نمایش بگذارد.

رییس کل بیمه مرکزی، ارایه خدمات متنوع و فراتر از تعهدات بیمه نامه ها به شرکت کنندگان در راهپیمایی را در راستای مسوولیت های اجتماعی صنعت بیمه ارزیابی کرد و گفت: بیمه نامه های راهپیمایی بزرگ اربعین با رویکرد غیراقتصادی طراحی شده که پرداخت خسارات بیش از سقف حق بیمه های دریافتی این حقیقت را به اثبات می رساند.

گفتنی است علاوه بر خدمات یاد شده، امدادرسانی به حادثه دیدگان، پذیرایی از موکب های عزاداری، فعالیت در بیمارستان های صحرایی، راه اندازی گشت سیار پرداخت خسارت و پرداخت هزینه های بیمارستانی ناشی از درمان کامل ۱۲۰۰ زائر اربعین نیز از خدمات دیگر صنعت بیمه به شمار می رود و با توجه به تداوم حضور برخی از زائران و همچنین طول درمان برخی ازآسیب دیدگان ارایه خدمت به این عزیزان همچنان ادامه دارد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی صنعت بیمه بیش ازسه میلیون بیمه نامه به ارزش حدود چهل و پنج میلیارد ریال، برای زائران کربلا در ایام اربعین حسینی صادر شده که خسارات پرداختی عدد بیشتری را نسبت به میزان حق بیمه دریافتی نشان می دهد