جامع خبر(جامع نیوز):مدیر امور اعتباری بانک‌ مسکن گفت: هم‌اکنون در تهران ۱۷۰میلیون تومان وام ساخت به انبوه‌سازان حرفه‌ای و کسانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، تعلق می‌گیرد که این رقم سال گذشته ۱۱۰میلیون تومان بود. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر، محمد حسن علمداری آخرین وضعیت تسهیلاتی که به انبوه‌سازان اختصاص می‌یابد را اعلام […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیر امور اعتباری بانک‌ مسکن گفت: هم‌اکنون در تهران ۱۷۰میلیون تومان وام ساخت به انبوه‌سازان حرفه‌ای و کسانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، تعلق می‌گیرد که این رقم سال گذشته ۱۱۰میلیون تومان بود.
به گزارش پایگاه خبری جامع خبر، محمد حسن علمداری آخرین وضعیت تسهیلاتی که به انبوه‌سازان اختصاص می‌یابد را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر افزایش سقف تسهیلات انبوه‌سازان در دستور کار بانک مسکن قرار ندارد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای سال جاری، با توجه به افزایش قیمت مسکن و تورمی که رخ داد، تسهیلات به مرور و به تدریج افزایش یافت. علمداری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در تهران، انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند به ازای هر واحد ۱۷۰میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت کنند که سود بازپرداخت آن نیز ۱۸درصد است.

به گفته وی، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت، تسهیلاتی که به انبوه سازان تعلق می‌گیرد ۱۶۰میلیون تومان است و این رقم برای سایر شهرها ۱۳۰میلیون تومان و برای شهرهای کمتر برخوردار۱۱۰میلیون تومان برنامه‌ریزی شده است که قابل پرداخت به انبوه‌سازان و سازندگان است.

بنا بر اعلام بانک مسکن، در پایان هر سال با جلساتی که برگزار و بررسی‌هایی که انجام می‌شود سیاست‌های اعتباری سال بعد تعیین می‌شود. گفتنی است رقم تسهیلاتی که در سال ۹۷به انبوه‌سازان حرفه‌ای و کسانی که فناوری‌های نوین را رعایت می‌کردند برای تهران ۱۱۰میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت ۱۰۰میلیون تومان، برای سایر شهرها ۹۰میلیون تومان و برای شهرهای کمتر برخوردار ۷۰میلیون تومان بود.