جامع خبر(جامع نیوز): مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کرده اقتصاد سنتی را به اقتصاد دانش بنیان تغییر دهد. در این راستا یکی از شاخص‌های اصلی رشد، نوآوری های علمی است که این بستر در عرصه فناوری ها با ارائه […]

جامع خبر(جامع نیوز): مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش کرده اقتصاد سنتی را به اقتصاد دانش بنیان تغییر دهد. در این راستا یکی از شاخص‌های اصلی رشد، نوآوری های علمی است که این بستر در عرصه فناوری ها با ارائه خدمت، محصول و کالایی که بتواند ارزش افزوده بیشتری خلق کند فراهم می‌شود.
به گزارش جامع خبراز ایران مراسم نیوز، عبدالرضا مجدالدین در حاشیه همایش معرفی کانون دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین که بیستم آذرماه در هتل استقلال در جمع خبرنگاران برگزار شد عنوان کرد: رویکرد دانشگاه طی سال‌های گذشته می‌بایست به سمت نیروهای عالم فناور سوق پیدا می‌کرد و زیست بومی شکل می‌گرفت که شرکت های دانش بنیان در آن حضور یافته و پرورش دهنده استارت آپ های جدید و در برگیرنده شتابدهنده‌های ریسک پذیر باشد. وجود این حوزه‌ها در کنار هم میتواند محیط اقتصادی فراهم کند که با خلق ارزش افزوده و رقابت در سطح بازارهای بین المللی جایگاه اقتصادی کشور ارتقا یابد.
وی ادامه داد: در حوزه صنایع مختلف سعی کرده‌ایم تشکل‌هایی چون انجمن‌های صنفی، علمی، اتحادیه ها، برخی از محیط‌هایی که تحت عنوان سندیکاهای مختلف فعال بوده اند و سایر سازمان ها که به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند را گردهم آوریم تا درست‌تر با هم ارتباط گیرند. در این راستا طبق تشخیص شورای عالی انقلاب فرهنگی، محیط خبرگانی از صنعت بازار و علمی شکل می‌گیرد که مرجع خبرگانی آن صنعت است و تحت عنوان کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار که بتوانند زنجیره ارزش آن صنعت را تعریف، چالش ها را شناسایی و راهکارهایی جهت حل این چالش‌ها پیشنهاد دهند، تشکیل شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: از طرف صندوق نوآوری شکوفایی تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت های دانش بنیان این صنعت و حوزه در نظر گرفته شده که برای شرکت‌های نوآوری که هنوز مرحله دانش بنیانی را طی نکرده اند از صندوق هایی چون صندوق فناوری نانو و صندوق فناوری زیست این تسهیلات را پرداخت می‌کنیم تا درنهایت شاهد رونق تولید در کشور باشیم.
مجدالدین افزود: بر اساس اساس‌نامه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است این کانون ها به صورت شبکه در سطح ملی می‌توانند در تمامی استان ها نمایندگی و دفتر داشته و از اعضای خود در سطح کشور حمایت و عضو گیری کنند. همچنین این اختیار را دارند که در خارج از کشور نیز نمایندگی داشته باشند.