جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با تاکید بر رشد ۳۰ درصدی فروش محصولات این پتروشیمی در کشور، بر تامین نیاز بازار داخلی، تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی خوزستان، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری، در حالی برگزار شد که پتروشیمی […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با تاکید بر رشد ۳۰ درصدی فروش محصولات این پتروشیمی در کشور، بر تامین نیاز بازار داخلی، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری جامع خبر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی خوزستان، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری، در حالی برگزار شد که پتروشیمی خوزستان با تیمی از کارشناسان فنی و بازرگانی خود در آن حضور داشت.
در همین راستا رضا صالح‌احمدی مدیرعامل پتروشیمی خوزستان، با بیان اینکه ما تنها تولید کننده رزین اپوکسی و پلی کربنات در کشور هستیم و سعی کردیم هر سال در این نمایشگاه حضور داشته باشیم، تصریح کرد: هدف اصلی ما از شرکت در نمایشگاه این است که مشتریان محصول خود را ببینیم و ارتباط نزدیکی با آنها داشته باشیم و شنونده دغدغه‌هایشان باشیم. در برخی موارد نیز ایده‌های خوبی را بیان می کنند که بتوانیم کیفیت محصولاتمان را ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: نمایشگاه امسال برای ما خوب بود و از تمام مشتریان کوچک و بزرگ، مشتریانی که بالفعل هستند و مشتریانی که بالقوه می‌توانند محصولات ما را مصرف کنند دعوت کردیم و استقبال خوبی را شاهد بودیم.

صالح‌احمدی درباره محصولات اپوکسی و پلی‌کربنات گفت: این محصولات با سایر محصولات دیگر پتروشیمی تفاوت عمده دارند؛ سایر محصولات پتروشیمی در حجم بالا عرضه می‌شوند، درصورتی که پلیمرهای ما پلیمرهای مهندسی است و نوعی بازار کوچک دارند و مشتریانش، توناژهای کمی را خریداری می‌کنند.
مدیرعامل پتروشیمی خوزستان با اشاره به اینکه تنوع گرید در این محصولات باید بالا باشد، بیان کرد: هم راستا با سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس اولویت اول ما تامین نیازهای بازار داخلی است. در شرایطی که تحریم هستیم و واردات سخت شده سعی کردیم بازار داخلی را تامین کنیم. برای اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم باید نیاز سنجی بازار داخلی را انجام می‌دادیم.
وی با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته ۳ تا ۴ گرید جدید محصول را توسعه دادیم، افزود: به عنوان مثال پلی کربنات مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش که برای چراغ‌های خودرو مصرف می‌شود و بخش عمده‌ای از این چراغ‌ها در صنعت خودرو سازی از پلی کربنات پتروشیمی خوزستان تامین می‌شود و همچنین رزین اپوکسی که در پوشش‌ها کاربرد دارد، توسعه دادیم و بازارش را در اختیار خودمان قرار دادیم.
صالح احمدی با تاکید بر اینکه با اقداماتی که انجام می‌دهیم امیدواریم سهم خوبی را از بازار داخلی داشته باشیم، اظهار کرد: سال‌های گذشته برای پلی کربنات ۱۵ درصد و برای رزین اپوکسی ۳۰ درصد بازار داخلی را در اختیار داشتیم اما در یک سال گذشته با کارهایی که انجام شده چیزی حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد بازار داخلی در اختیار پتروشیمی خوزستان است.