جامع خبر(جامع نیوز):نخستین نشست کمیسیون تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت با حضور سرمایه‌گذاران، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های غیردولتی، شتاب‌دهنده‌ها و بانک‌ها در یک‌سو و استارتاپ ها و دارندگان طرح‌های حوزه سلامت در سوی دیگر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت تهران، در این نشست که با حضور حسین وطن […]

جامع خبر(جامع نیوز):نخستین نشست کمیسیون تجاری‌سازی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت با حضور سرمایه‌گذاران، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های غیردولتی، شتاب‌دهنده‌ها و بانک‌ها در یک‌سو و استارتاپ ها و دارندگان طرح‌های حوزه سلامت در سوی دیگر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت تهران، در این نشست که با حضور حسین وطن پور رئیس انجمن، سید ابوالفضل ابوالفضلی رئیس کمیسیون تجاری‌سازی انجمن، شاهرخ مهدوی مدیر اجرایی به‌عنوان برگزارکننده و سرمایه‌گذاران، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های غیردولتی، شتاب‌دهنده‌ها و بانک‌ها در یک‌سو و استارتاپ ها و دارندگان طرح‌های حوزه سلامت در سوی دیگر برگزار شد، اطلاعات چهار طرح حوزه سلامت از سوی فن‌آوران معرفی و به سمع و نظر حاضران رسانده شد.

در ابتدای نشست ابوالفضلی ضمن خیرمقدم به حاضران و مدعوین به روال ارائه طرح‌ها و نحوه بررسی آن‌ها در کمیسیون تجاری‌سازی اشاره کرد و گفت: دارندگان طرح و ایده کافی است فرمی با محتوای کلی از استارتاپ خود را تکمیل کرده و برای انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت تهران ارسال کنند این طرح‌ها در کمیسیون تجاری‌سازی موردبررسی قرار می‌گیرد. در این مرحله اگر ایراد یا نقطه‌نظر کارشناسانی وجود داشته باشد به فن‌آور یا دارنده طرح ارائه می‌شود.
رئیس کمیسیون تجاری‌سازی انجمن بابیان اینکه دارندگان طرح را به ارائه اطلاعات تخصصی و فنی طرح‌هایشان مجبور نمی‌کنیم، گفت: در فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات اولیه تلاش شده است تا اطلاعات به‌صورت کلی دریافت شود و وارد جزئیات فنی یا مسائل مالی نشویم تا نگرانی برای استارتاپ ها یا دارندگان طرح‌ها ایجاد نشود.
ابوالفضلی افزود: درصورتی‌که طرح‌ها الزامات اولیه برخوردار باشند با تایید اعضای کمیسیون فرصت طلایی و کلید ورود به نشست تجاری‌سازی و ارائه طرح‌هایشان در حضور سرمایه‌گذاران را به دست می‌آورند.

ایجاد فضای گفتگو میان فن‌آور و سرمایه‌گذار
وطن پور نیز در ادامه با ابراز امیدواری از برگزاری نشست‌های تجاری‌سازی در انجمن اظهار داشت: نشست تجاری‌سازی پس از برگزاری چند نشست در دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با راه‌اندازی و تاسیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان سلامت تهران و در جهت واگذاری امور به بخش خصوصی به انجمن واگذار شد و این نخستین نشست تجاری‌سازی است که بخش خصوصی متولی برگزاری آن است.
او با تاکید بر اینکه باید فضای گفتگو و شبکه‌سازی میان فن‌آوران و همچنین سرمایه‌گذاران شکل بگیرد، افزود: نشست تجاری‌سازی فرصت و تریبون بسیار خوبی است که در اختیار فن‌آوران قرار می‌گیرد تا سرمایه‌گذار پیدا کنند و با استراتژی‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها آشنا شوند و از سوی دیگر نیز برای سرمایه‌گذاران هم امکان خوبی مهیا شده تا با طرح‌ها و فضای ذهنی فن‌آورها آشنا شوند. در انجمن انتظار داریم نتایج خوبی از این قبیل نشست‌ها به دست آید.
رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: به‌واسطه انجمن، سرمایه‌گذاران و فن‌آورها می‌توانند به امکانات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران نیز دسترسی پیدا کنند و در جلساتی که در سطح وزیر و معاونین وزیر برگزار می‌شود حضور پیداکرده و نقطه نظرات خود را به مجریان دولت اعلام کنند.

برگزاری مداوم نشست‌های تجاری‌سازی
عباس شاپوری مقدم مدیرعامل صندوق ثامن نیز با ابراز خوشحالی از حضور پرتعداد سرمایه‌گذاران گفت: چنین نشست‌هایی فرصت تعامل و آشنایی میان سرمایه‌گذاران و صندوق‌های مختلف را مهیا می‌سازد و برای ایجاد و حفظ زنجیره تامین ضروری است این نشست‌ها به‌صورت پیوسته و مداوم برگزار شود.
مهدوی نیز در ادامه با تاکید بر اینکه در انجمن تمام تلاش خود را برای ایجاد پلی میان سرمایه‌گذاران و فن‌آورها را به کارخواهیم گرفت، گفت: با توجه به نوپا بودن انجمن و تفویض تجاری‌سازی از دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت رایزنی‌های لازم با دانشگاه‌ها، مراکز رشد، سرمایه‌گذارها و فن‌آورها انجام‌شده است. در مرحله نخست ۶ طرح به ما معرفی شد که پس از بررسی‌های لازم یک طرح انصراف داد یک طرح واجد شرایط نبود و طرح دیگر نیز به دلیل بعد مصافت امکان حضور در نشست را نداشتند.
مدیر اجرایی انجمن افزود: امیدواریم در نشست‌های آتی حداقل با ۵ طرح نشست‌های تجاری‌سازی را برگزار کنیم و با جذب حداکثری فن‌آورها و استارتاپ ها زمینه و بستر مناسبی را برای یافتن سرمایه‌گذار برای آن‌ها فراهم کنیم.
مهدوی بابیان اینکه به‌زودی انجمن در نمایشگاه‌های سلامت داخلی و بین‌المللی نیز حضور موثری خواهد داشت، گفت: دو رویداد را در نظر داریم. نمایشگاه سلامت چین که در سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شود و نمایشگاه مشترک دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت ایران و ترکیه است. این نمایشگاه در مهرماه سال آینده در شهر استانبول برگزار خواهد شد و در همین فرصت از سرمایه‌گذاران برای حضور در این دو رویداد بین‌المللی دعوت می‌کنیم.