جامع خبر(جامع نیوز):بررسی گزارش‌های ماهانه بانک صادرات ایران حکایت از بهبود ٣٣ درصدی تراز درآمدی این بانک در مقایسه با مدت مشابه در سال ٩٧ دارد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران به نقل از پایگاه خبری با اقتصاد، درآمد تسهیلات اعطا شده از سوی بانک صادرات ایران در دی‌ماه با ١٣ درصد افزایش […]

جامع خبر(جامع نیوز):بررسی گزارش‌های ماهانه بانک صادرات ایران حکایت از بهبود ٣٣ درصدی تراز درآمدی این بانک در مقایسه با مدت مشابه در سال ٩٧ دارد.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران به نقل از پایگاه خبری با اقتصاد، درآمد تسهیلات اعطا شده از سوی بانک صادرات ایران در دی‌ماه با ١٣ درصد افزایش نسبت به ماه گذشته به حدود ١٢٢۶ میلیارد تومان رسیده است. سود پرداختی به سپرده‌ها در دهمین‌ماه از سال جاری با افزایش ١ درصدی نسبت به ماه گذشته ١۴٨٩ میلیارد تومان گزارش شده است.
در مجموع ١٠ ماه نخست سال جاری تراز بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود ٣٣ درصدی را نشان می‌دهد.

بهبود عملکرد وبصادر در پاییز

بانک صادرات دوره نه‌ماهه سال جاری را با سود ۵ ریالی به ازای هر سهم به پایان رساند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل بانک با زیان ١١۵ ریالی مواجه بود.
وبصادر در فصل بهار ١ ریال و در تابستان و پاییز ٢ ریال سود به ازای هر سهم ساخته است.
در پاییز بانک ۴۴۶۶ میلیارد تومان درآمد مشاع و ۴٢١٣ میلیارد تومان نیز سهم سود سپرده گذاران بوده که در نهایت در این فصل، سهم بانک از درآمدهای مشاع به ٢۵٣ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در فصل بهار و تابستان به ترتیب ۴٩٠ و ١۵۴٣ میلیارد تومان بود.
درآمدهای غیر‌مشاع بانک با رشد خوبی همراه بوده و ١۵٣٨ میلیارد تومان گزارش شده است. در پاییز جمع درآمدها ١٧٩٢ میلیارد تومان بوده که این عدد در فصل بهار حدود ٢٠٠٠ و تابستان ٢٢٩٠ میلیارد تومان بود.
بانک در کاهش هزینه‌ها خوب عمل کرده به طوری که جمع هزینه‌های بانک با افت ٢٢ درصدی نسبت به فصل تابستان به ١٧۵٧ میلیارد تومان رسیده است.
بررسی عملکرد فصلی وبصادر در سه فصل گذشته نشان می‌دهد درآمدهای غیرمشاع این بانک در پاییز با افزایش ١٠۶ درصدی به ١۵٣٨.۵ میلیارد تومان رسیده وهزینه‌های این بانک ٢٢ درصد کاهش یافته در نتیجه سود خالص ٣٠ میلیارد تومانی تابستان در پاییز به حدود ٣۵ میلیارد تومان رسیده است.