جامع خبر(جامع نیوز):سال گذشته شرکت سامسونگ با معرفی گلکسی فولد خود توانست مفهوم گوشی هوشمند را یک قدم ارتقا دهد. طراحی فولد مبتنی بر مفهوم باز شدن بود، به این معنی که بتوانیم گوشی را یک تا باز کرده و اپلیکیشن‌هایمان را روی نمایشگری بزرگتر استفاده کنیم. اما طراحی گوشی تاشوی جدید سامسونگ یعنی گلکسی […]

جامع خبر(جامع نیوز):سال گذشته شرکت سامسونگ با معرفی گلکسی فولد خود توانست مفهوم گوشی هوشمند را یک قدم ارتقا دهد. طراحی فولد مبتنی بر مفهوم باز شدن بود، به این معنی که بتوانیم گوشی را یک تا باز کرده و اپلیکیشن‌هایمان را روی نمایشگری بزرگتر استفاده کنیم. اما طراحی گوشی تاشوی جدید سامسونگ یعنی گلکسی Z Flip مبتنی بر مفهوم تا شدن است به این معنی که گوشی‌مان را تا کنیم تا جای کمتری بگیرد.
به گفته تای‎جونگ، معاون مدیر سامسونگ موبایل، گلکسی Z Flip با ترکیب اندازه‌ای مناسب برای گذاشتن در جیب، با زیبایی چشمگیر ظاهر «توانسته است هویتی جدید در سری گوشی‌های تاشو ایجاد کند. هویتی که ردپای مد را به دنیای روزمره ما باز می‌کند».
در ادامه نگاهی داریم به جنبه های مختلف طراحی گلکسی Z Flip که می تواند تجربه‌ای کاملا متمایز از یک گوشی هوشمند را به کاربران هدیه کند.

رنگ‌هایی هماهنگ
گلکسی Z Flip در سه رنگ مد روز یعنی بنفش صیقلی (Mirror Purpule)، رنگ لوکس مشکی صیقلی (Mirror Black) که یک رگه آبی بسیار زیبا در آن نهفته شده، و رنگ جدید و متمایز طلایی صیقلی (Mirror Gold) عرضه می‎شود. سامسونگ در روند تولید این گوشی، یک روکش شیشه‌ای ظریف را با دقتی بالا پردازش و ایجاد کرده است که باعث می‌شود بسته به زاویه برخورد نور به سطح گوشی، رگه‌هایی از رنگ‌های مختلف روی آن دیده شود.
برای کسانی که طرفدار لباس‌های ساده هستند، گلکسی Z Flip یک گزینه چشمگیر برای تیپ شما محسوب می‌شود که یک پله به زیبایی لباس‌هایتان اضافه خواهد کرد. این گوشی برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند فناوری‌ را هم به اندازه لباس‌هایشان، چشمگیر استفاده کنند. نسخه تام براون گلکسی Z Flip با رنگ خاکستری بدنه و نمایی از رنگ‌های ویژه برند تام براون عرضه شده است.
ظرافت در جزییات
گلکسی Z Flip با عرض ۷۳.۶ میلی متر، براحتی در کف یک دست‌تان جا شده و براحتی در جیب یا کیف‌تان قرار می‌گیرد. سامسونگ برای ساده‌تر کردن هرچه بیشتر حمل این گوشی، طرح‌های مختلفی را بررسی کرد و نهایتا به طرحی رسید که اکنون پیش روی شما قرار دارد. هیچ بخشی از جزییات از دید طراحان پنهان نماند. بررسی طراحی تا حد میکرومتر انجام شد تا بتواند راحت‌ترین حالت قرار گرفتن گوشی در دست را ایجاد کند.
طرح نهایی نتیجه بررسی دقیق ملاحظات کاربردی، مثل قرار دادن آن نمایشگر بسیار مفید روی سطح بیرونی گوشی است. گلکسی Z Flip در حالت بسته اطلاعاتی مانند تاریخ، ساعت، میزان باتری گوشی و غیره را روی همین نمایشگر به شما نشان می‎دهد. حتی در زمان گرفتن سلفی در حالت بسته هم می‌توانید پیش نمایش عکس را روی همین نمایشگر ببینید. در حالت باز هم رابط کاربری خلاقانه One UI سامسونگ به شما کمک می‌کند تا از صفحه بزرگ ۶.۷ اینچی فلیپ براحتی با یک دست استفاده کنید.
کیم توضح داد «جدا از اندازه و قرار گرفتن گوشی در دست، تجربه کاربری هم یکی از نکات کلیدی در طراحی است. ما گلکسی Z Flip را به شکلی طراحی کرده ایم که ۱) دسترسی به اطلاعات اصلی در زمان بسته بودن گوشی و ۲) مولتی تسکینگ روی نمایشگر بزرگ، برای کاربر بسیار راحت شود.»

باز کردن یک تجربه کاربری جدید
سامسونگ با تحقیق گسترده روی نوع استفاده از گوشی همراه در دنیای امروز، توانست امکان قابلیت تا کردن و استفاده از گوشی هوشمند در زاویه‌های مختلف را برای افزایش سادگی تجربه کاربری مورد استفاده قرار دهد. گلکسی Z Flip بصورت خاص مبتنی بر قابلیت تاشدن تا زاویه‌های مختلف طراحی شده است که امکان انجام همه کارها از گرفتن عکس تا تماس ویدیویی و حتی تماشای ویدیو را به راحت ترین شکل ممکن برای کاربر فراهم می‌کند.
ایجاد این قابلیت نیازمند استفاده از لولایی بود که هم ماندگار و هم بسیار زیبا باشد. بعد از تحقیقات گسترده و همکاری نزدیک بخش‌های مختلف سخت افزاری، سامسونگ به تدریج به طراحی ابتدایی لولایی رسید که می‎توانست گوشی را در هر زاویه‌ای‎ نگه دارد. لولای مخفی گلکسی Z Flip محصول همین تلاش‌هاست. این لولا به کاربران امکان می‎دهد تا از گوشی خود در همه زاویه‌ها استفاده کرده و گوشی‌ هم بدون نیاز به دست براحتی روی سطوح مختلف می‌ایستد. این لولا همچنین آنقدر قابل اعتماد است که مطمئن باشید گوشی خود به خود باز یا بسته نمی‌شود.
پیش بینی سامسونگ این است که توانایی گلکسی Z Flip در ایستادن روی سطوح می‌تواند تجربه ما از گوشی هوشمند را کاملا متحول کند. کیم می‌گوید «روند بازار و سبک زندگی کاربران بصورت مداوم در حال تغییر است. ما برای برآوردن نیازهای کاربران همچنان در حال بررسی روش‌های مختلف برای گسترده‌تر کردن سری گلکسی Z و گوشی‌های تاشو با تجربه هایی مفید و لذتبخش هستیم».