جامع خبر(جامع نیوز): آیین نامه شماره ۷۷.۱ که مکمل آیین‌نامه شرایط عمومی بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی متقاضی ورود به ایران، به شمار می‌رود از سوی شورای عالی بیمه به تصویب رسید. به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در مکمل این آیین نامه که برای اجرا به شرکت‌های بیمه […]

جامع خبر(جامع نیوز): آیین نامه شماره ۷۷.۱ که مکمل آیین‌نامه شرایط عمومی بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی متقاضی ورود به ایران، به شمار می‌رود از سوی شورای عالی بیمه به تصویب رسید.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در مکمل این آیین نامه که برای اجرا به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده، اصلاحاتی صورت گرفته که مهمترین آن به این شرح است:

در صورتی که بیمه شده در مدت بیمه دچار بیماری یا صدمات بدنی ناشی از حادثه شده و یا به ضرورت پزشکی به شکل اجباری قرنطینه شود، بیمه‌گر موظف است خدماتی نظیر پذیرش و انتقال به مراکز درمانی مجهز، انتقال مجدد به مراکز درمانی تخصصی‌تر و پرداخت هزینه‌های پزشکی بر اساس تعهدات بیمه‌نامه و در نهایت بازگرداندن بیمه شده به کشور متبوع در صورتی که پزشک معالج و همچنین پزشک معتمد تایید کنند که شرایط جسمی بیمار به گونه‌ای نیست که امکان سفر عادی را داشته باشد.

در این آیین نامه مکمل، خدمات مربوط به هزینه سفر و اقامت یک همراه برای بیمه‌گذار بستری در بیمارستان و همچنین خدمات متعارف در صورت فوت بیمه گذار نیز پیش بینی شده است.

شایان ذکر است برابر این آیین‌نامه، حداکثر کارمزد فروش بیمه‌نامه مسافرتی اتباع خارجی عازم به ایران ۱۰ و نرخ کارمزد اجباری بیمه نامه مسافرتی اتباع خارجی ۱۲ درصد تعیین شده است.

جزییات آیین نامه مکمل یادشده در بخش مصوبات شورای عالی بیمه در پورتال رسمی بیمه مرکزی قابل دسترسی است.

آیین نامه تنظیم امور ارزیابی خسارت بیمه تکمیل شد

افرادی که به تشخیص بیمه مرکزی حداقل پنج سال سابقه ارزیابی و کارشناسی تخصصی را در زمینه تخصصی مورد تقاضای خود دارا باشند از آزمون کتبی معاف می‌شوند.

در اجرای ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه گری، آیین نامه «تنظیم امور ارزیابی خسارت» موصوف به آیین نامه شماره ۸۵ با اصلاحاتی روبرو شد.

بر اساس این گزارش ماده هشت این آیین نامه به طور کامل حذف شده و در ضمن از این پس موسسات بیمه‌ای می‌توانند در صورت کمبود ارزیابی خسارت از خدمات سایر اشخاص ذی صلاح استفاده کنند.

گفتنی است تشخیص صلاحیت افراد برای رسیدگی به پرونده‌های خسارت باید با پیشنهاد مدیرعامل و تایید هیات مدیره موسسات همراه باشد و موسسه بیمه موظف است مشخصات این افراد را در سامانه سنهاب ثبت کند.

مشروح این آیین‌نامه مکمل در بخش مصوبات شورای عالی بیمه در پورتال رسمی بیمه مرکزی قابل دسترسی است.