جامع خبر(جامع نیوز): قرارداد پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری پالایشگاه تهران با هدف افزایش راندمان تولید روغن پایه وافزایش مرغوبیت محصول جانبی واکس بین شرکت نفت ایرانول و کنسرسیوم شرکت های فرانگر صنعت و ونوسان به امضا رسید. به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، سرپرست شرکت نفت ایرانول در مراسم امضای […]

جامع خبر(جامع نیوز): قرارداد پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری پالایشگاه تهران با هدف افزایش راندمان تولید روغن پایه وافزایش مرغوبیت محصول جانبی واکس بین شرکت نفت ایرانول و کنسرسیوم شرکت های فرانگر صنعت و ونوسان به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، سرپرست شرکت نفت ایرانول در مراسم امضای قرارداد پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری که امروز یکشنبه(۲۸ اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت: پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری در پالایشگاه روغن سازی تهران به منظور استفاده بهینه از فرآیند پالایش (بهبود راندمان) ، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، افزایش تولید ، افزایش سوددهی شرکت در دو فاز تصویب شده است.

محمد حسین رزاقی در توضیح این قرارداد، افزود: مهندسی پایه فاز اول پروژه در سنوات گذشته انجام و براساس طراحی مشاور، مقرر شد جهت بهبود راندمان واحد موم گیری، سطح کلی فیلتراسیون واحد MEK افزایش یابد.

مهندس رزاقی افزود: در فاز یک پروژه به واسطه افزایش ۵ درصدی راندمان کلی واحد، مقدار تولید روغن پایه بدون افزایش خوراک برابر ۱۱ هزار تن در سال افزایش یافته و با تولید واکس با روغن کمتر از ۱۰ درصد ارزش افزوده این محصول جانبی نیز افزایش قابل قبولی پیدا می کند.

سرپرست شرکت نفت ایرانول اضافه کرد: سرمایه گذاری کل طرح حدود ۹۶۸ میلیارد ریال پیش بینی می گردد که از این میزان حدود ۱۶۸میلیارد ریال هزینه های انجام شده طرح شامل خرید و نصب فیلترها، ساخت سوله و اتاق کنترل و لوله کشی زیرزمینی بوده و مابقی آن یعنی حدود ۸۰۰ میلیارد ریال مربوط به قرارداد EPCC می باشد.

وی با بیان اینکه، مدت زمان اجرای فاز یک حدود ۲۲ ماه پیش بینی میشود، تصریح کرد: با به نتیجه رسیدن فاز اول این پروژه زیرساخت لازم برای اجرای فاز ۲ پروژه که هدف از آن تولید واکس خشک با درصد روغن زیر یک درصد و ارزش افزوده بسیار بالا بوده و همچنین افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید پالایشی شرکت و پیرو آن افزایش ظرفیت صادراتی محصولات ایرانول را به همراه خواهد داشت، محقق می گردد.

شایان ذکر است که فاز مطالعاتی و تهیه گزارشات امکان سنجی و توجیه فنی و اقتصادی مربوط به فاز ۲ پروژه که نیاز به لیسانس شرکت معتبر بین المللی نیز دارد به پایان رسیده است.

گفتنی است؛ در این مراسم مهندس مخدومی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) و اعضای هیات مدیره و مدیران طرفین قرارداد حضور داشتند .