جامع خبر(جامع نیوز):قائم‌مقام بانک صادرات ایران از تخصیص ٩ هزار میلیارد تومان برای حمایت ازکسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا خبر داد و گفت: در حال برنامه‏ریزی هستیم تا با استفاده از این فرصت، حمایت مناسبی از مشاغل آسیب‏دیده از این بیماری به عمل آوریم. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، رضا صدیق اظهار […]

جامع خبر(جامع نیوز):قائم‌مقام بانک صادرات ایران از تخصیص ٩ هزار میلیارد تومان برای حمایت ازکسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا خبر داد و گفت: در حال برنامه‏ریزی هستیم تا با استفاده از این فرصت، حمایت مناسبی از مشاغل آسیب‏دیده از این بیماری به عمل آوریم.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، رضا صدیق اظهار کرد: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‏های‏ ریشه‏دار ایران نقش اجتماعی خود را ایفا می‌کند و حمایت‏های‏ لازم از اقشار آسیب‏دیده از بیماری کرونا و مشتریان را در دستور کار خود قرار داده است. برای مثال در اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ تسهیلات مناسبی به شرکت‏های‏ دارویی پرداخت کردیم تا بتوانند داروهای مورد نیاز شبکه درمان کشور را تولید کنند.
صدیق افزود: براساس ابلاغیه بانک مرکزی، سهم بانک صادرات از تسهیلات ٧۵ هزار میلیارد تومانی تعیین شده برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ٩ هزار میلیارد تومان با نرخ ١٢ درصد است که در حال برنامه‏ریزی هستیم تا با پرداخت آن کمک خوبی به مشاغل آسیب‏دیده داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه وزارت‏خانه‏های‏ مرتبط، دستورالعمل لازمه را در اختیار بانک‏ها ‏قرار خواهند داد، تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به شکل مناسب و در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
قائم مقام بانک صادرات ایران در خصوص مهمترین اقدامات بانک برای مقابله با این بیماری نیز گفت: مدیریت بانک صادرات ایران برنامه‏های‏ متعددی برای محافظت از همکاران و مشتریان در مقابل بیماری کرونا به کار بسته است که یکی از آنها همگام با سایر بانک‏ها، شیفت‏بندی حضور همکاران در شعب بود. به این معنا که تا اواخر فروردین‏ماه ٩٩، یک‏سوم کارکنان به شکل حضوری در شعب مشغول خدمت شدند. همچنین برخی شعب درجه دو، سه و چهار را در بعضی روزها تعطیل کردیم تا همه شعب درگیر نباشند. به خانم‏های‏ همکاری که فرزند کوچک زیر ١٢ سال دارند هم مرخصی دوهفته‏ای دادیم و از سایر همکاران خواستیم که جای آنها را پر کنند.
رضا صدیق تصریح کرد: با توجه به این‏که در حال حاضر حدود ٩٢ درصد تراکنش‏ها ‏در خارج از شعب و با استفاده از ابزارهای الکترونیک یا خودپردازها ‏انجام می‏شود و فقط هشت درصد تراکنش‏ها ‏در داخل شعبه انجام می‏گیرد، برنامه‌ریزی برای کاهش این هشت درصد نیز داریم که فشار زیادی به کارکنان حاضر در شعب وارد نیاید. ضمن این‏که تعطیلات فروردین‏ماه باعث شد مشتریان کمتری مراجعه کنند. البته در کنار این موارد، به حوزه‏ها ‏اعلام کردیم اگر شعبه‏ای با کمبود نیرو مواجه شد، از سایر شعب تأمین خواهیم کرد، بنابراین با مشکل خاصی روبه‏رو نشدیم.
وی در خصوص توجه بانک به دستورالعمل بانک مرکزی برای تعویق سه ماهه اقساط نیز افزود: ما به همه شعب اعلام کردیم که از گرفتن اقساط خودداری کنند و اگر مشتری‏ها ‏برای پرداخت تسهیلات اقدام نکردند، پیگیر نشوند و اگر مراجعه حضوری داشتند اما از تنفس سه‏ماهه بی‏اطلاع بودند، به آنها توضیح داده شود که می‏توانند سه ماه دیگر اقساطشان را پرداخت کنند.
عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران همچنین در مورد بهره‏مندی از بانکداری الکترونیک به عنوان یکی از مهم‏ترین راه‏ها ‏برای جلوگیری از حضور مردم در شعب و کاهش ابتلا به شیوع ویروس کرونا گفت: یکی از اقدامات مناسبی که انجام شد، رونمایی از کیف پول الکترونیک بود. به این طریق نیاز به استفاده از کارت عابربانک از بین می‏رود و با گوشی موبایل هم می‏توان پرداخت‏ها ‏را انجام داد. برای ارائه این خدمت، همکاران ما در بانک صادرات در ایام تعطیلات نوروز تلاش شبانه‏روزی از خود نشان دادند و در زمان خیلی کوتاهی آن را به بهره‏برداری رساندند به نحوی که برای برخی‏ها ‏به سرانجام رسیدن این پروژه در مدت‏زمان محدود قابل تصور نبود. این نرم‏افزار روی دستگاه‏های‏ پوز نصب می‏شود و نیاز به استفاده از کارت‏ها را ‏که خود یکی از منشأهای انتقال ویروس هستند، از بین می‏برد.

صدیق با تسلیت به خانواده‌های همکاران بانکی درگذشته بر اثر بیماری کرونا، اظهار کرد: ما برای حمایت از همکارانمان تلاش کردیم به اندازه کافی ماسک، مواد شوینده و دستکش در اختیار شعب قرار دهیم. انواع و اقسام خدمات الکترونیک را هم فعال کردیم که با توجه به آنها نیاز به حضور مشتریان در شعب نباشد تا زنجیره انتقال ویروس تا جای ممکن قطع شود. تمام خدمات مهم و اصلی بانکی روی نرم‏افزارهای بانک صادرات قابل انجام است و این مسئله هم به نفع مردم و هم به نفع بانک است. ضمن این‏که برخی از کارها می‏تواند به آینده موکول شود. امیدواریم به‏زودی شاهد کنترل بیماری کرونا باشیم