وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در سایه کرونا اسرائیل در مرحله سختی به سر می‌برد و تمام توان خود را برای اجرای معامله قرن می‌گذارد. به گزارش ایسنا،‌ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی متعهد به تلاش برای حمایت از اجرای طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به […]

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: در سایه کرونا اسرائیل در مرحله سختی به سر می‌برد و تمام توان خود را برای اجرای معامله قرن می‌گذارد.

به گزارش ایسنا،‌ به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی متعهد به تلاش برای حمایت از اجرای طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» شد.

وی در اولین اظهارات خود پس از مراسم انتصابش در پست وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: «من قول می‌دهم هر آنچه در توان دارم و از دستم برمی‌آید برای پیشبرد حل و فصل سیاسی و برقراری صلح انجام دهم.»

گانتس افزود: «ما برای پیشبرد طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلاش خواهیم کرد.»

وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی گفت‌:‌ صلح رویای الهام بخش صهیونیسم بوده و همچنان هست.

گانتس همچنین اضافه کرد، اسرائیل در سایه بحران کرونا دوره سختی را می‌گذارند و این روزها در سایه بی‌اعتمادی در موسسات دولتی یکی از دلایل تشکیل دولت کنونی احساس احتمال تلاش برای جنگ داخلی است. این جنگ‌های داخلی را نمی‌خواهیم و باید مانع آنها شویم.

در ۲۸ ژانویه رئیس جمهوری آمریکا از طرح معامله قرن رونمایی کرد که با مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین و تمامی گروه‌های مقاومت رو به رو شد.

نفتالی بنت، وزیر جنگ قبلی رژیم صهیونیستی در مراسم تودیع و معارفه بنی گانتس گفت: تلاش در سوریه باید تکمیل شود و این در دست بررسی است و ایرانی‌ها می‌خواهند حلقه آتش در اطراف ما ایجاد کنند.

بنت افزود، ارتش اسرائیل و موسسه امنیتی کرونا را شکست دادند و ارتش و سیستم‌های امنیتی بیش از دو سوم تلاش خود را روی مقابله با کرونا گذاشتند.

نخست وزیر کشیک رژیم صهیونیستی و وزیر جنگ این رژیم همچنین به خانواده‌های نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه قول داد که آن‌ها را بازگرداند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنی گانتس در دیدار با خانواده‌های نظامیان اسیر اسرائیلی (هدار گولدن، ارون شائول، افیرام منگستو و هشام السید) متعهد شده که حتما آن‌ها را به خانه‌هایشان بازگرداند.

گانتس گفته که نباید فرصت را از دست داد و دولت جدید باید به وظیفه خود در قبال آنان عمل کند.

این اولین دیدار گانتس پس از انتصاب به عنوان وزیر جنگ با خانواده‌های نظامیان اسیر اسرائیلی است.

گانتس در زمان جنگ ۵۱ روزه که آرون شائول و هدار گولدن به اسارت گرفته شدند، رئیس ستاد مشترک ارتش بود.