جامع خبر(جامع نیوز): بانک کشاورزی با ۸۷ سال سابقه درخشان در جایگاه بزرگترین حامی مالی بخش کشاورزی ، به دو روش موثر برای جذب سرمایه و تامین نقدینگی طر ح های کشاورزی با هدف توسعه کارآفرینی و اشتغال تلاش می کند: سپرده پذیری و پرداخت میلیاردها ریال تسهیلات به بخش کشاورزی و حمایت از بازار […]

جامع خبر(جامع نیوز): بانک کشاورزی با ۸۷ سال سابقه درخشان در جایگاه بزرگترین حامی مالی بخش کشاورزی ، به دو روش موثر برای جذب سرمایه و تامین نقدینگی طر ح های کشاورزی با هدف توسعه کارآفرینی و اشتغال تلاش می کند: سپرده پذیری و پرداخت میلیاردها ریال تسهیلات به بخش کشاورزی و حمایت از بازار بورس و اوراق بهادار ، تسهیل فرآیند مشارکت در بازار سرمایه و رونق این بازار .

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، این بانک با بهبود خدمات و محصولات بانکی، جلب رضایت و اعتماد مشتریان و ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیکی، به موفقیت چشمگیری در جذب سپرده های مردمی و افزایش منابع مالی خود نائل شده است که این مهم ، توان مالی بانک را برای پرداخت تسهیلات و تزریق نقدینگی به طرح های تولیدی بخش کشاورزی در حد شایان توجهی ارتقا داده است.

بر اساس این گزارش بانک کشاورزی که امروز یکی از ۴ بانک برتر کشور در ارائه خدمات الکترونیکی نوین بانکی است، موفق شده است در سال های ۱۳۹۶و ۱۳۹۷ سالانه ۲۰۰هزار میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۸ بیش از۲۵۰ هزار میلیارد ریال رشد منابع داشته باشد. همچنین در سال ۱۳۹۹ تا ابتدای خرداد ماه علیرغم شیوع ویروس کرونا و مشکلات مترتب، ۹۷ هزار میلیارد ریال به منابع خود بیفزاید. مهم تر این که، این اتفاق مهم و امیدوار کننده با تکیه بر جذب منابع ارزان قیمت صورت گرفته است. با افزایش منابع، حجم تسهیلات پرداختی بانک از ابتدای سال۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ، از مبلغ ۵۶۳ هزار میلیارد ریال فراتر رفته است.

این گزارش می افزاید : عملکرد چشمگیر بانک کشاورزی در پرداخت بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در طرح ملی توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ، ایجاد ۵۴ هزار طرح تولیدی جدید و ایجاد اشتغال جدید و پایدار برای بیش از ۱۰۱ هزار نفر از روستاییان و عشایر کشور تنها یکی از دست آوردهای جذب سرمایه توسط این بانک برای توسعه کارآفرینی و اشتغال در دوسال اخیر است.

بانک کشاورزی همچنین در حمایت از بازار بورس و اوراق بهادار و رونق این بازار با هدف هدایت سرمایه برای تامین نقدینگی واحد های تولیدی، خدمات ارزنده ای به مشتریان بازار سرمایه ارائه می دهد که از آن جمله می توان تاسیس کارگزاری بانک کشاورزی و اختصاص باجه در شعب بانک برای ارائه خدمات کارگزاری و همچنین رونمایی از سامانه احراز هویت مشتریان« سجام» در شعب بانک کشاورزی را برشمرد.