جامع خبر(جامع نیوز):حسن قاسمیان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ تهران از اجرای طرح سامان بازار و راه اندازی فضای مناسب برای ساماندهی بساط گستران و دستفروشان خبر داد و افزود: برای اولین بار در تهران بازار ۲۲ هزار متری برای ایجاد روز بازار و استقرار سامانه هوشمند ساماندهی دستفروشان در منطقه […]

جامع خبر(جامع نیوز):حسن قاسمیان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۷ تهران از اجرای طرح سامان بازار و راه اندازی فضای مناسب برای ساماندهی بساط گستران و دستفروشان خبر داد و افزود: برای اولین بار در تهران بازار ۲۲ هزار متری برای ایجاد روز بازار و استقرار سامانه هوشمند ساماندهی دستفروشان در منطقه ۱۷ راه اندازی شده و تا کنون با استقبال خوب شهروندان روبرو شده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ تهران، معاون خدمات شهری و محیط زیست در مورد تخصیص ۲۲ هزارمتر زمین برای ساماندهی دستفروشان این منطقه گفت: طی هماهنگی های صورت گرفته و با همکاری ستاد ساماندهی شهرداری منطقه ۱۷ شاهد ساماندهی هوشمند دستفروش های منطقه هستیم.
قاسمیان ادامه داد: اپلیکیشنی بر روی تلفن های همراه طراحی شده که شهربان ها، نواحی و معاونت امور شهری به آن دسترسی دارند که طی آن اطلاعات کامل دستفروش های منطقه در آن قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه از هر ناحیه اطلاعات شمار زیادی از دستفروشان در اختیار ما گذاشته شده که وارد این نرم افزار کردیم اذعان داشت: این سامانه به وزارت کشور و ثبت احوال هم متصل است و اگر هر کدام از دستفروش ها شماره بیمه داشته باشند از سامانه حذف خواهند شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست افزود: بر این اساس دستفروش ها پس از ثبت اطلاعات خود در این اپلیکیشن در فضای ۲۲ هزار متری که از سوی شهرداری منطقه ۱۷ در خیابان شیخ محمدی در اختیار آنها قرار گرفته نسبت به فعالیت خود اقدام می کنند.
قاسمیان در مورد نحوه استقرار دستفروشان در این روز بازار تاکید کرد: این اپلیکیشن به صورت تصادفی مکان فعالیت این دستفروش ها در روز بازار را مشخص می کند و اینطور نیست که کسی جای ثابت داشته باشد و هیچ اولویت یا امتیاز خاصی برای فردی در نظر گرفته نشده است.
وی خاطرنشان کرد: شاهد حضور زنان سرپرست خانوار نیز در این طرح هستیم و هر دستفروشی که در منطقه وجود دارد و از این طرح جا مانده می تواند به راحتی با نصب نرم افزار “سامان بازار” روی تلفن همراه خود و وارد کردن مشخصات منتظر تائید ما باشد تا به صورت قانونی فعالیت خود را در این روز بازار آغاز کند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست در پایان با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در تهران در منطقه ۱۷ اجرایی می شود گفت:امیدواریم با اجرای این طرح هم دستفروشان منطقه بتوانند به صورت قانونی و با خیال آسوده به کسب و کار خود بپردازند و هم شهروندان با حضور در این روز بازار نسبت به تامین لوازم مورد نیاز خود با قیمت های مقرون به صرفه تر اقدام کنند.