مهدی کریمی تفرشی – رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران و رئیس اتحادیه تعاونی های توزیع و فروش محصولات غذایی به گزارش جامع خبر(جامع نیوز)ازتیتر۲۰ – فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش مهمی در عرضه محصولات تولیدی صنایع غذایی کشور به مشتریان و توزیع اثربخش محصولات در سراسر کشور دارند. این موضوع بویژه در سال […]

مهدی کریمی تفرشی – رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران و رئیس اتحادیه تعاونی های توزیع و فروش محصولات غذایی
به گزارش جامع خبر(جامع نیوز)ازتیتر۲۰ – فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش مهمی در عرضه محصولات تولیدی صنایع غذایی کشور به مشتریان و توزیع اثربخش محصولات در سراسر کشور دارند. این موضوع بویژه در سال جهش تولید اهمیت بسزایی در مدیریت تولید و عرضه محصولات تولیدکنندگان در کشور ایفا می کند و باعث می شود تولیدکنندگان بتوانند ظرفیت تولید خود را به شکل بهینه و موثرتری برنامه ریزی کنند که این موضوع به کاهش هزینه های تولیدکنندگان و مدیریت ضایعات کمک شایان توجهی می کند.

فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای یک ابزار موثر در تسهیل دسترسی مصرف‌کنندگان به کالا و مایحتاج روزمره، تامین کالا به‌طور متمرکز و حذف واسطه‌ها، سهیم‌کردن مصرف‌کننده و تولیدکننده در سود حاصل از توزیع و فروش و ثبات قیمت‌هاهستند که طبعا جایگاه منحصر بفردی در حمایت از تولید داخلی و ترغیب مصرف کنندگان به مصرف محصولات داخلی و ملی دارند.

فرصت پروموشن های یکپارچه از جمله مزایایی است که فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای برای برندها و مدیریت فروش آنها فراهم می کنند.

اعتماد سازی برای مشتریان از دیگر بسترهای موثری است که مدیریت نظام مند فروشگاههای زنجیره ای ایجاد می کنند.

مدیریت بهره وری سیستم فروش و توزیع موثر و نظام مند محصولات یکی دیگر از مزایای تعامل موثر فروشگاههای زنجیره ای با تولیدکنندگان است.

این فروشگاه‌ها در رقابت با یکدیگر، قیمت نهایی کالا را پایین می‌آورند و با این کار خدمتی بزرگ هم به تولیدکننده و هم به مصرف‌کننده می‌کنند.

حمایت ملی و فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای ایرانی اتفاق مهمی است که با برقراری تعامل سازنده بین تولیدکنندگان و فروشگاههای زنجیره ای می تواند رقم بخورد و اهداف مهم سال جهش تولید با این تعامل قابل دستیابی است.

تشکیل اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گام بسیار مهمی در گسترش بهره گیری از مزایای این فروشگاهها و افزایش تعامل موثر تولیدکنندگان با فروشگاههای بزرگ و مدیریت هدفمند نظام توزیع در کشور است.

این اتحادیه باید هم منافع تولیدکننده و هم منافع فروشگاهها را توامان در نظر بگیرد و جایی که لازم باشد در قراردادهای فی مابین اعمال نظر کند و پروتکل مشخص و کارآمدی برای نحوه انعقاد قرارداد بین تولیدکننده و فروشگاه ارائه نماید تا منافع هر دو طرف به نحو موثری تامین شود.

باید هدف اصلی این اتحادیه کمک به حمایت از تولید ملی و در عین حال کاهش هزینه خرید مشتری و همچنین هزینه های تولیدکننده باشد و این مهم به یک اتحاد، هم افزایی و تعامل سازنده با تولیدکننده و فروشگاههای زنجیره ای نیاز دارد.

آنچه مسلم است تکریم مشتری و اعتمادسازی و کمک به افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان بویژه در شرایط دشوار اقتصادی فعلی رسالت مهمی است که همه باید با عزم ملی و جهادی در آن مشارکت داشته باشند.