جامع خبر(جامع نیوز):ال‌جی الکترونیکس دو ایرباد بیسیم دید سری LG TONE Free (مدل‌های HBS-FN6 و HBS-FN4) را رونمایی کرد که هر دو مدل به لطف تکنولوژی Meridian Audio با صدایی واقع‌گرایانه، تجربه شنیداری استثنایی را رقم می‌زنند. ایرباد HBS-FN6 ال‌جی اولین نمونه جهانی بهره‌مند از کیس شارژ UVnano است که هنگام شارژ ایربادها، باکتری و […]

جامع خبر(جامع نیوز):ال‌جی الکترونیکس دو ایرباد بیسیم دید سری LG TONE Free (مدل‌های HBS-FN6 و HBS-FN4) را رونمایی کرد که هر دو مدل به لطف تکنولوژی Meridian Audio با صدایی واقع‌گرایانه، تجربه شنیداری استثنایی را رقم می‌زنند. ایرباد HBS-FN6 ال‌جی اولین نمونه جهانی بهره‌مند از کیس شارژ UVnano است که هنگام شارژ ایربادها، باکتری و میکروب‌ها را از روی آن‌ها می‌زداید. طراحی کانال-شکل جدید آن‌هم باعث جایگیری راحت‌تر در گوش می‌شود و قرار است در دورنگ به بازار عرضه گردد: سیاه مات (matte Stylish Black)‌ و سفید براق مدرن (glossy Modern White).

این ایربادها ابعاد تازه‌ای از تکنولوژی HSP (پردازش مکانی هدفون) Meridian را ارائه می‌کنند. Meridian شرکت همکار ال‌جی درزمینه تکنولوژی‌های صوتی است که همراهی دیرپایی برای خلق صدایی ممتاز دارند. این ایربادها از تکنولوژی پردازش سیگنال دیجیتال (Digital Signal Processing) بهره می‌برند که Meridian بیش از ۲۵ سال در این زمینه تبحر داشته و در آن به کمال رسیده است. DSP نه‌تنها به بازتولید صدای صحنه‌ای واقع‌گرایانه‌ می‌پردازد، بلکه تجربه شنیداری بلندگوهای قدرتمند و بزرگ را هم شبیه‌سازی می‌کند. همچنین این تکنولوژی آوازها را با وضوحی بکر پخش نموده و شنونده را در صدایی فراگیر و همه‌جانبه غوطه‌ور می‌سازد.

هر دو مدل TONE Free از قابلیت اکولایزر اختصاصی برای تنظیمات صوتی بهره می‌برند که توسط Meridian توسعه‌یافته و چهار وضعیت صوتی اختصاصی را به شکل پیش‌فرض ارائه می‌کند تا تجربه شنیداری کاملاً متناسبی را خلق نماید. حالت Natural برای پخش صدایی صحیح و متعادل، حالت Immersive برای حس فضایی گسترده و فراگیر و حالت Bass Boost برای قدرت و کوبش بیشتر صدا تنظیم‌شده‌اند؛ و Treble Boost هم وضوح بیشتر برای اجرای آواز را به ارمغان می‌آورد. بخش درون گوش‌ متناسب و خوش اندازه هم همانند مهرومومی قوی برای بلوکه کردن بسیاری از صداهای مزاحم محیط بیرون و Noise isolation عمل می‌کند. البته کاربر این ایربادها می‌تواند با فشردن یک دکمه حالت Ambient Sound را فعال نموده و به شکل هم‌زمان صداهای محیط اطراف را هم بشنود.

مدل پیشرفته‌تر HBS-FN6 به کیس شارژ مبتکرانه UVnano ال‌جی مجهز گردیده تا علاوه بر فراهم آوردن فضای حفاظتی و شارژی آسان‌تر، بهداشت بیشتر را هم ممکن سازد. تحقیقات گوناگون نشان داده که ایربادها مخفیگاهی به‌مراتب بهتر از تخته خردکن آشپزخانه برای باکتری‌ها هستند و خطر بالقوه‌ای برای عفونت‌های گوش به شمار می‌روند. کیس شارژ خوش‌فرم ال‌جی با استفاده از نور ماوراءبنفش داخلی، با حذف بیش از ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها و ویروس‌هایی همچون E. coli و S. aureus از روی سیلیکون‌های ژله‌ای ضد حساسیت و غیر سمی و بخش مشبک ایرباد، تمیزی بیشتر را برای گوش‌های برای شنوندگان ممکن می‌سازد. این کیس شارژ جمع‌وجور تنها با ۵ دقیقه‌ شارژ، تقریباً تا یک ساعت شمارا با موسیقی دلخواهتان همراهی می‌کند. هر دو مدل ایرباد با شارژ کامل تا شش ساعت پخش موسیقی با شما خواهند بود و کیس UVnano هم می‌تواند تا سه بار شارژ یا به عبارتی ۱۸ ساعت تجربه شنیداری شمارا همراهی کند.

Park Hyung-woo مدیر بخش صوتی و ویدیویی شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی می‌گوید: «ال‌جی همواره کوشیده تا صدایی بهتر را در اختیار تعداد بیشتری از مصرف‌کنندگان قراردهد. با ایربادهای جدید TONE Free ما همکاری موفق‌مان با Meridian Audio را گسترده‌تر می‌سازیم. علاوه بر کیفیت صدای عالی، ایربادهای TONE Free باقابلیتی کاملاً جدید، اما بسیار کاربردی عرضه می‌گردد.»

هر دو مدل ایربادهای جدید LG TONE Free توانسته‌اند ازنظر کار آیی و دوام، رده‌بندی IPX4 را برای مقاومت در برابر قطرات آب، باران و تعریق هنگام ورزش کسب کنند. هر دو مدل HBS-FN6 و HBS-FN4 از دستورات صوتی هم پشتیبانی می‌کنند و کاربری صوتی آسان دستیارهای مجازی همچون Google Assistant یا Siri را ممکن می‌سازند. دستورات لمسی برنامه‌ریزی‌شده روی هر یک از ایربادها به شنونده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از موبایل، دستورات play، pause و skip را اجرا کرده یا ولوم صدا را کنترل کند.

John Buchanan مدیرعامل Meridian Audio می‌گوید: «در سری جدید ایربادهای LG TONE Free، انباشت دانش و تخصصمان را به خدمت گرفتیم تا هویت صوتی منحصربه‌فردی خلق کنیم. فرقی نمی‌کند که در خانه، ماشین، باشگاه یا در حال قدم زدن باشید، مدل‌های جدید LG TONE Free گامی بزرگ و واضح درزمینه نوآوری و عملکرد صوتی برای مشتریانمان در سراسر جهان خواهند بود که خواستار تجربه شنیداری باکیفیت بالا و آسان در هر مکانی هستند.»

از ماه آینده میلادی شاهد عرضه هر دو مدل LG TONE Free در بازارهای منتخب اروپایی و آمریکایی خواهیم بود و به دنبال آن سفر این ایربادها به دیگر نقاط جهان آغاز خواهد شد.

مشخصات فنی:
Earbud Size: ۱۶.۱ x 32.77 x 25.0mm

Charging Case Size: 54.6 x 54.6 x 27.5mm

Battery Capacity Earbuds: 55mAh x 2
Case: 390mAh

Fast Charging Time: ۵ minutes for 1 hour of play

Battery Life: Talk: 5 hours
Play: 6 hours
Earbuds + Case: 18 hours

Connectivity: Bluetooth 5.0 (Single Device Connection)

Speaker: 2 Layered Dynamic

Microphones: 2 Outer

Compatibility: Android / iOS

Bluetooth Audio Codec: SBC / AAC

Colors: Stylish Black /Modern White