جامع خبر(جامع نیوز):شرکت پتروشیمی کارون یکی از پر ریسک ترین شرکت های پتروشیمیایی در صنعت پتروشیمی جهان به شمار می رود؛ ریسک بالا در این پتروشیمی به لحاظ وجود گازهای Phosgene و Chlorine در فرآیند عملیاتی این شرکت است. به گزارش جامع خبردکتر محمد حمیدی اظهار کرد: شرکت پتروشیمی کارون یکی از پر ریسک ترین […]

جامع خبر(جامع نیوز):شرکت پتروشیمی کارون یکی از پر ریسک ترین شرکت های پتروشیمیایی در صنعت پتروشیمی جهان به شمار می رود؛ ریسک بالا در این پتروشیمی به لحاظ وجود گازهای Phosgene و Chlorine در فرآیند عملیاتی این شرکت است.

به گزارش جامع خبردکتر محمد حمیدی اظهار کرد: شرکت پتروشیمی کارون یکی از پر ریسک ترین شرکت های پتروشیمیایی در صنعت پتروشیمی جهان به شمار می رود؛ ریسک بالا در این پتروشیمی به لحاظ وجود گازهای Phosgene و Chlorine در فرآیند عملیاتی این شرکت است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع ایمنی، بهداشت و محیط زیست در این شرکت بسیار حائز اهمیت است، افزود: ما برای اینکه بتوانیم فرآیند تولید خود را بدون خسارت های مالی و جانی حفظ کنیم باید به سه مقوله اشاره شده در موضوع HSE بسیار اهمیت دهیم.

مدیر برنامه ریزی و توسعه پتروشیمی کارون با تاکید بر مدیریت بحران در شرایط خاص بیان کرد: یکی از کارهایی که در در شرایط اضطراری بسیار تاثیرگذار بوده اطلاع رسانی بحران ها در زمان مناسب به کارکنان است؛ به همین دلیل شرکت پتروشیمی کارون نیازمند به یک سیستم اطلاع رسانی و هشدار هوشمند در درون مجتمع خود بود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته از سیستم اطلاع رسانی هوشمند (Pageing) در این شرکت بهره‌برداری شد، گفت: ما موفق شدیم این سیستم را برای اولین بار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شرکت پتروشیمی کارون مستقر کنیم؛ این سیستم بومی با استفاده از تکنولوژی روز دنیا می‌تواند از هر نقطه‌ای در مجمتع با استفاده از بی سیم فعال و به سیستم مرکزی خود که قابل انتقال است وصل شده و پیام را منتقل کند‌.

دکتر حمیدی عنوان کرد: این سیستم تمامی ساختمان‌های ستادی و عملیاتی را پوشش داده و با هشدار به کارکنان آن‌ها را نسبت به پوشیدن ماسک و فاصله گرفتن از محل حادثه آگاه می‌کند؛ سیستم هشدار هوشمند با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش ریسک در شرکت پتروشیمی کارون نصب و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی کارون از سیستم‌های ایمنی زیادی برخوردار است، تصریح کرد: پتروشیمی کارون به منظور مدیریت هر چه بهتر بحران سعی کرده از تکنولوژی فنآوری‌های روز دنیا استفاده کتد؛ ما برای هر نوع بحرانی تیم واکنش در شرایط اضطرار و تیمی در سطح مدیریتی داریم که در مواقع بحرانی فعال می‌شوند همچنین ما برای هر حادثه سناریویی بر اساس استانداردهای جهانی تعریف کرده‌ایم تا در زمان حادثه اجرایی شود.
گفتنی است این سیستم روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه با حضور مدیر عامل و جمعی از اعضای هیئت رئیسه شرکت پتروشیمی کارون به بهره برداری رسید .