جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک سپه در دیدار با رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و تشریح سیاست‌گذاری بانک سپه در عرصه کلان اقتصادییاست گذاریهای مهم این بانک در عرصه کلان اقتصادی و توجه ویژه به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را تشریح کرد. محمدکاظم چقازردی در مراسم دیدار و اهدای لوح سپاس توسط رئیس فراکسیون فرهنگ […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک سپه در دیدار با رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و تشریح سیاست‌گذاری بانک سپه در عرصه کلان اقتصادییاست گذاریهای مهم این بانک در عرصه کلان اقتصادی و توجه ویژه به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را تشریح کرد.

محمدکاظم چقازردی در مراسم دیدار و اهدای لوح سپاس توسط رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی که با حضور وی در بانک سپه صورت گرفت، ضمن تشکر از نگاه و توجه مجلس و رئیس فراکسیون مذکور به بانک سپه، افزود: قبل از آغاز فرآیند ادغام، ۲۵ درصد از نیروی انسانی این بانک را اعضای خانواده معظم، شهدا و ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌داد و اکنون نیز بانک سپه با تکیه به نیروهای ارزشی خود در تمام عرصه‌های مختلف اشاره کرد

وی ضمن تأکید بر حاکمیت انضباط اداری و مالی در بانک سپه تصریح کرد: این بانک به‌تناسب حجم فعالیت‌های خود یکی از کم حاشیه‌ترین و سالم‌ترین بانک‌های کشور است و در مراجع نظارتی کمترین پرونده تخلفات را دارد.

وی به حضور فعال اعضای بسیج بانک سپه در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به کارکنان عضو خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و همچنین خدمات‌رسانی مطلوب به اعضای خانواده‌های معظم شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس جزو برنامه‌های اولویت‌دار بانک سپه است.

* سپه، بانک پیشرو در کمک به تحقق اهداف شعار سال

وی در مورد اقدامات بانک سپه برای تحقق اهداف شعار سال طی ۵ سال اخیر اظهار داشت: سال ۱۳۹۵ که مقام معظم رهبری شعار سال را حمایت از تولید اعلام کردند اردیبهشت‌ماه همان سال بانک سپه ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولید اختصاص داد و بعد از بانک سپه سایر بانک‌ها نیز این اقدام را آغاز کردند.

آنچه دیگران می خوانند:
مدیرعامل بانک سپه به نقش مؤثر این بانک در اجرای پروژه‌ها با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به مقررات سخت‌گیرانه صندوق توسعه ملی و ریسک بالای استفاده از محل این صندوق، بانک‌ها برای بهره‌مندی از منابع آن رغبت چندانی نشان نمی‌دهند؛ اما بانک سپه با مسئولیت‌پذیری و برآورده کردن خواسته‌های صندوق، بخش قابل‌توجهی از منابع صندوق توسعه ملی را به اجرای پروژه‌های بزرگ و ملی اختصاص داده و در این زمینه جزو دو بانک اول کشور است.

* اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به ۲۵ پروژه در حوزه نفت و گاز

مدیرعامل بانک با اشاره به اجرای بزرگ‌ترین طرح پالایش گاز خاورمیانه با حمایت بانک سپه اظهار داشت: پروژه پالایش گاز بیدبلند (۲) با راهبری بانک سپه به‌صورت مشارکت نامه سندیکایی به مبلغ ۲ میلیارد و ۲ میلیون دلار تأمین مالی شد و برای تأمین خوراک این پروژه قرار است یک میلیارد دلار دیگر به این پروژه تزریق شود.

وی یادآور شد: گازهای استخراجی از میدان‌های نفتی به محصولات ارزشمند تبدیل و از هدر رفتن منابع ملی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل بانک سپه مجموع تأمین مالی پروژه‌های حوزه نفت و گاز توسط بانک سپه از سال ۱۳۹۴ تاکنون را ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

چقازردی خاطرنشان کرد: بانک سپه با تأمین مالی ۲۵ پروژه راهبردی و ملی حدود ۱۰ میلیارد دلار قرارداد با صندوق توسعه ملی منعقد کرده است.

* در تمام مناطق مرزی و کم برخوردار پروژه داریم

وی تأکید کرد: در تمامی استان‌ها به‌ویژه در مناطق مرزی و کم برخوردار حداقل یک پروژه مهم و کلیدی با تأمین مالی بانک سپه عملیاتی شده که به بهبود و ارتقای معیشت بخشی از ساکنان این مناطق کمک کرده است.

وی به مشارکت بانک سپه در تأمین برق موردنیاز کشور اشاره کرد و گفت: این بانک با تأمین مالی نیروگاه‌های نظیر هریس، ارومیه، منجیل، گیلان و امثال آنها به تولید ۲ هزار مگاوات برق در کشور کمک می‌کند که رقم قابل‌توجهی است.

مدیرعامل بانک سپه یادآور شد: این بانک طی چند سال اخیر برای کمک به توسعه صنعت گردشگری ۱۶۵ طرح بزرگ در این بخش را تأمین کرده است.

* ۲۵۳ هزار بنگاه کوچک اقتصادی زیر چتر حمایتی بانک سپه

مدیرعامل بانک به توجه ویژه بانک سپه به بنگاه‌های کوچک اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: حدود ۲۵۳ هزار بنگاه کوچک اقتصادی زیر چتر حمایتی بانک سپه قرار دارند و برای تأمین سرمایه درگردش این واحدها حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

مدیرعامل بانک سپه در مورد اقدامات این بانک برای کمک به اقشار و صنوف آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا گفت: حدود ۶۰ درصد از اعتبار اختصاص‌یافته برای پرداخت به صنوف آسیب‌دیده و بیش از ۵۰ درصد اعتبار مربوط به ودیعه مسکن را پرداخت کرده‌ایم و بانک سپه در این زمینه از بانک‌های موفق محسوب می‌شود.

وی در مورد عملکرد بانک سپه در کمک به تسهیل ازدواج جوانان گفت: این بانک سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع خود را بابت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اختصاص می‌دهد و تسهیلات واجد شرایط در زمان اندک پرداخت می‌شود.

* بانک سپه همسو با سیاست‌های دولت حرکت می‌کند

چقازردی ضمن تأکید بر همسویی بانک سپه با سیاست اقتصادی دولت، اظهار داشت: این بانک درامهال تسهیلات بخش کشاورزی و کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل و زلزله و امثال آنها از بانک‌های پیشقدم و همراه دولت است.

مدیرعامل بانک سپه یادآور شد: این بانک برای حمایت از صنعت خودروسازی به‌ویژه قطعه سازان کشورمان ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت کرده است.

وی گفت: بانک سپه سال گذشته ۳۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تأمین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی پرداخت کرد.

* اتمام فرآیند ادغام سایر بانکها در آینده نزدیک

چقازردی ضمن اشاره به پروژه ملی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه گفت: در گام نخست اجرایی این طرح با ادغام بانک‌های مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان سابق به بانک سپه طی یک هفته ۹ هزار کارمند این بانک‌ها در بانک سپه جذب شدند و ظرف مدت ۴۸ ساعت تابلوی ۸۰۰ شعبه آنها تعویض شد.

وی از اتمام فرایندهای ادغام سایر بانکهای باقی مانده در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد با اتمام کامل پروژه ادغام، این بانک قدیمی کشور با همکاری بانک مرکزی، ستادکل نیروهای مسلح و وزارت امور اقتصادی و دارایی افتخار اجرای بزرگ‌ترین پروژه اصلاح ساختار نظام بانکی با عنایت خدای متعال نهایی می شود