جامع خبر(جامع نیوز):محمود کلهری شهردار منطقه۵ از آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در این منطقه خبر داد و افزود: این طرح با هدف افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندی در یکی از مجتمع های مسکونی پرجمعیت محله باغ فیض اجرا می‌شود تا تمرینی برای تحقق شعار تهران شهری برای همه و ارتقای فرهنگ آپارتمان […]

جامع خبر(جامع نیوز):محمود کلهری شهردار منطقه۵ از آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در این منطقه خبر داد و افزود: این طرح با هدف افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندی در یکی از مجتمع های مسکونی پرجمعیت محله باغ فیض اجرا می‌شود تا تمرینی برای تحقق شعار تهران شهری برای همه و ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی دراین محله قدیمی با رویکرد” هم سایه هم بودن ” باشد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵، شهردار منطقه۵ با اشاره به برنامه های فرهنگی سال ۱۴۰۰ برای قشرهای مختلف مردم گفت: این پویش بر اساس نیاز سنجی محلات به کمک گروه های تسهیل گر، سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد، جلب مشارکت معتمدین و متنفذین محلی با تاکید بر حفظ هویت محلات و ارتقای فرهنگ هم زیستی در کنار هم و گره گشایی از مشکلات موجود است.
کلهری بیان کرد: انتظار می‌رود این طرح سبب افزایش مشارکت و روحیه مسئولیت پذیری ، مدیریت و کاهش تولید پسماند و آموزش قوانین و مقرارت آپارتمان نشینی و حریم خصوصی شود.
او اقدامات محوری این پویش را شامل برنامه های گسترده تبلیغاتی، آموزشی، ترویجی و تغییر و پایدار سازی رفتار دانست و تاکید کرد: این برنامه از طریق تشکیل تیم های تسهیل گری میدانی و مجازی ، برگزاری جلسات توجیهی ، نیاز سنجی مشارکتی ، تولید محتوی و طراحی و اجرای رویداد های خرد اجتماع محور با همکاری گروه های محلی و تسهیل گری در حال اجرا است.
کلهری خاطر نشان کرد: این طرح در محله باغ فیض شهرک الزهرا از دی ماه سال ۹۹ آغاز و تا شهریور ۱۴۰۰ ادامه دارد تا با همکاری و مشارکت شهروندان به بستر سازی در زمینه ارتقای فرهنگ همسایگی کمک کند. پس از این مدت پایدار سازی و تغییر رفتار درحوزه آپارتمان نشینی سنجیده و ارزیابی می‌شود. .