جامع خبر(جامع نیوز) ،اختتامیه نخستین دوره آموزش مجازی پیام آوران ایثار (سخنوری و روایتگری) ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بزرگداشت «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون فرهنگی بنیاد و مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، […]

جامع خبر(جامع نیوز) ،اختتامیه نخستین دوره آموزش مجازی پیام آوران ایثار (سخنوری و روایتگری) ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بزرگداشت «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون فرهنگی بنیاد و مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق قرض الحسنه شاهد، اختتامیه نخستین دوره آموزش مجازی پیام آوران ایثار(سخنوری و روایتگری) ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بزرگداشت «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد و دکتر اسلام کریمی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد در سالن جلسات شهدای سلامت صندوق برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در این مراسم که در راستای تجلیل از پیام‌آوران فرهنگ ترویج ایثار و شهادت برگزار شد، گفت: راویان باید مستند صحبت کنند و اگر راوی جعل و تحریف کند به هدف واقعی نخواهد رسید همانند برخی از روضه‌های جعلی که اثر مثبت بر مخاطب ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه در روایت‌ها نباید جعل و اغراق کرد، خاطرنشان کرد: باید بر اساس واقعیت‌ها سخن گفت، مستندسازی وصایای شهدا در طول سال‌های دفاع مقدس یکی از بهترین برنامه‌هایی بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شکری خاطرنشان کرد: وقتی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت روایتگری می‌شود باید موضوع آن با عظمت و باهیبت نشان داده شود. این کاری بود که حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در روز عاشورا انجام دادند لذا اگر نمی‌توانیم حسینی باشیم باید زینبی عمل کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: امام خمینی (ره) ۲۲ اسفند ۵۸ یک سال بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برای رسیدگی و صیانت از خانواده شهدا دستور به تشکیل بنیاد شهید دادند. رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید دارند لذا باید این فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد و مردم آن را الگو و سرمشق خود قرار دهند.
وی با تأکید به نقش رسانه‌ها برای گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل هجمه‌هایی که وجود دارد، گفت: نه تنها تکریم جایگاه شهدا بلکه باید تکریم جایگاه جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاع، اعصاب و روان و شیمیایی که شرایط سختی را سپری می‌کنند مورد توجه قرار گیرد.

نخستین دوره آموزش مجازی پیام آوران ایثار (سخنوری و روایتگری) ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس با عنوان بزرگذاشت «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» به مدت ۴۰ جلسه آموزشی و کارگاهی با تدریس اساتید حوزوی و دانشگاهی و فرماندهان دفاع مقدس با حضور ۳۲۰ نفر از پیام آوران ایثار از ۳۲ استان و ۴۰ نفر از کارکنان اداره امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد استان‌ه،ا توسط مرکز آموزش صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار شد