جامع خبر(جامع نیوز) ،رویداد مجازی ارائه نیازهای فناورانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از صندوق شکوفایی و نوآوری، غلامحسین مظفری، مدیر عامل این سازمان ضمن اشاره به ظرفیت […]

جامع خبر(جامع نیوز) ،رویداد مجازی ارائه نیازهای فناورانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از صندوق شکوفایی و نوآوری، غلامحسین مظفری، مدیر عامل این سازمان ضمن اشاره به ظرفیت مرکز نوآوری کیش از همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی ابراز خرسندی کرد و گفت: در مرکزنوآوری کیش ۴۵ شرکت دانش بنیان مستقر هستند و این مرکز ظرفیت پذیرش ۱۰۰ شرکت را دارد.

وی از راه اندازی شهرکی برای استقرارشرکت‌های دانش بنیان در کنار مرکز نوآوری کیش خبر داد و افزود: کاربردی کردن ایده و تولید محصول و عرضه به بازار از دستاوردهایی است که با وجود مرکز نوآوری کیش محقق می‌شود.

غلامحسین مظفری با بیان اینکه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای برای رونق اقتصاد کشور در کنار مشارکت شرکت‌ها، اتفاق خوبی را در منطقه آزاد کیش رقم زده است اظهار داشت : این نشست فرصت مناسبی است که از توانمندی متخصصان داخلی در حوزه علم و فناوری بهره‌مند شویم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش تصریح کرد: درنظر داریم با حضور شرکت‌های دانش بنیان در این منطقه و اهتمام جدی در رفع نیازهای فناورانه ، جزیره کیش به نمونه و الگویی برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شود.

همچنین در این رویداد مجازی، نیازهای فناورانه معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش شامل ایجاد موزه اینتراکتیو با اتکا به فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ایجاد بایگانی برای معاونت گردشگری، سیستم هوشمند کنترل تردد موتورهای شارژی مبتنی بر (RFID) و یا سایر فناوری‌های مشابه و کنترل محوطه‌های تاریخی به وسیله مانیتورینگ مطرح شد.

نیازهای فناورانه امور مجامع و حسابرسی سازمان منطقه آزاد کیش نیز شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، طرح‌های توسعه گردشگری و زیست بوم، ایجاد و تقویت اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی(صنایع مرتبط با دریا)، ایجاد کنسرسیوم دانش بنیان در اجرای طرح های کلان عمرانی، ایجاد بانک اطلاعاتی محصولات با فناوری‌های متناسب نیاز واحدهای مختلف سازمان بود.

ایجاد سیستم تسهیل فرآیند ورود به وندورلیست برای محصولات با فناوری بالا، ایجاد و راه‌اندازی فین‌تک با توجه به بحث بورس و بازار سهام، بایگانی اطلاعاتی با استفاده از فناوری‌های نوین در حیطه حسابرسی مدیریت عملکرد، پلتفرم ابری (cloud based)، کاربرد فناوری بلاکچین درحسابداری و حسابرسی و نرم‌افزارها، پلتفرم‌ها و متدهای نوین مدیریت ریسک و اعتبارسنجی از دیگر مواردی بود که امور مجامع و حسابرسی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد.

همچنین مؤسسه ورزش سازمان منطقه آزاد کیش نیز نیازهای فناورانه خود را از جمله دستگاه توپ‌انداز، توپ ایر بدمینتون و نجات غریق هوشمند مطرح کرد.

در ادامه رویداد مسعود توفیقی، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش در مورد نیازهای احصا شده این موسسه که با ارزیابی تیم آموزش دیده استاندارد سازی شده است گفت: خلأهای دانشی نیازمند توجه جدی است، بر این اساس یک تیم آموزش دیده حوزه‌های مختلف را ارزیابی کردند تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش برای جلب بخش خصوصی و تامین نیاز آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای این رویداد ۳۶ نیاز فناورانه احصا شده است و امیدواریم مذاکرات تجاری بین شرکت‌های دانش بنیان و همکاران سازمان منطقه آزاد کیش دستاوردهای خوبی داشته و ارتباط مستمری بین زنجیره تامین کنندگان فناوری و متقاضیان برقرار شود.

به گفته توفیقی نیازهای نوآورانه مرکز نوآوری کیش نیز شامل سامانه B2B هوشمند، سیستم کنترل ورود و خروج هوشمند، سیستم IMS ساختمانی و سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات( فایروال اکسترنال) است.

نیاز فناورانه ای که مؤسسه علوم و فنون کیش مطرح کرد نیز شامل سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی، آموزش مجازی آفلاین و طرح تبدیلکسب و کارهای آموزش حضوری به صورت آنلاین بود.

شرکت هواپیمایی کیش هم مواردی همچون بازطراحی و بازتولید قطعات مورد استفاده در تعمیرات شرکت‌های هواپیمایی را مطرح کرد.

شرکت برق و روشنایی کیش نیز در حوزه تولید خازن، سرکابل و مفصل حرارتی فشار متوسط نیازهای خود را ارائه کرد.

نیاز فناورانه جزایر اقماری (هندورابی) نیز شامل اجرایی کردن جزیره سبز، سیستم حمل و نقل پاک، فناوری‌های نوین در تأمینانرژی‌های مورد نیاز و تأمین شناور بوم‌گردی بین جزیره و هندورابی بود.

لازم به ذکر است رویداد مجازی ارائه نیازهای فناورانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سه شنبه و چهارشنبه دوم و سوم دی برگزار شد