جامع خبر(جامع نیوز):محمود کلهری شهردار منطقه۵ از ایمن سازی گود پرخطر در ناحیه ۴ این منطقه خبر داد و افزود: این گود یکی از گودهای پرخطر تهران است که بیشتر از ده سال رها شده و هم اکنون با استفاده از ۵۵۰۰مترمکعب خاک در حال ایمن سازی و تسطیح است. به گزارش روابط عمومی شهرداری […]

جامع خبر(جامع نیوز):محمود کلهری شهردار منطقه۵ از ایمن سازی گود پرخطر در ناحیه ۴ این منطقه خبر داد و افزود: این گود یکی از گودهای پرخطر تهران است که بیشتر از ده سال رها شده و هم اکنون با استفاده از ۵۵۰۰مترمکعب خاک در حال ایمن سازی و تسطیح است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵، کلهری با اشاره به ایمن سازی این گود پرخطر گفت: ۱۰سال پیش در یک عرصه ۷ هزار متری با هدف ساخت مجموعه ای برای اسکان تمام کارگران منطقه۵ عملیات حفاری گود ۹۰۰متری در عمق ۶متر آغاز و به دلیل بروز برخی مشکلات از جمله معارضین در مراحل اولیه متوقف ماند و گود به صورت ناایمن رها شد.
شهردار منطقه۵ با اشاره به شناسایی گودهای پرخطر تهران گفت: این گود یکی از ۲۸۵ گود رها شده شهر تهران است که پس از ۱۰سال عملیات ایمن سازی و تسطیح آن آغاز شده و در حال انجام است تا این گودال ۹۰۰متری ایمن سازی شود.

کلهری با بیان اینکه توقف عملیات ساخت و رها سازی این گود مشکلات و آلودگی‌های زیست محیطی فراوانی را برای ساکنان این محله به وجود آورده است گفت: در مجاورت این عرصه ۷۰۰۰متر مربعی ، سازه‌های غیرمجاز ساخته و۱۰ نفر از کارگران در شرایط نامتعارف و ناایمن در این سازه های موقت اسکان داشتند که هم اکنون این سازه ها تخریب شده است.
کلهری با اشاره به تاثیر منفی این گود رها شده بر امنیت و سلامت محیط و شهروندان این محله تصریح کرد: تردد، توقف و آلودگی صوتی ماشین های حمل زباله، جاری شدن شیرابه زباله ها در این محل، اسکان غیررسمی افراد در این سازه های ناایمن و وضعیت نامناسب سرویس بهداشتی علاوه بر ایجاد مزاحمت و ناامنی برای همسایگان، فضای بی دفاع و خطرناک شهری را در این محل به وجود آورد.
شهردار منطقه با تاکید بر ایمن سازی گودهای رها شده در سطح منطقه خاطر نشان کرد: رفع خطر و پر کردن این گود ناایمن سال‌ها مطالبه جدی شهروندان و شورایاران بوده است که عملیات رفع خطر ، تسطیح و پاکسازی این گود توسط شهرداری ناحیه ۴ با نظارت حراست منطقه، و همکاری معاونت خدمات شهری و محیط زیست، معاونت فنی و عمرانی، ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و اداره HSE در حال انجام است.
کلهری با اشاره به آغاز عملیات تسطیح این گود اظهار داشت: کارشناسی های لازم در این زمینه انجام و کلیه ملاحظات برای پر کردن این گود نا‌ایمن، پاکسازی عرصه مجاورگود از آلونک‌ها و انتقال ماشین های حمل زباله به محل مناسب در محدوده ناحیه۴ و الزاماتHSE در نظر گرفته شده است.
او درباره شیوه ایمن سازی این گود ناایمن گفت: هدف ما بهینه سازی این محل است. ایمن سازی گود در دو سطح پاکسازی و تسطیح در حال اجرا است. عملیات تخریب آلونک‌ها و سازه‌های غیر مجاز اطراف گود انجام شده است و ظرف روز جاری جمع آوری می‌شود.
کلهری حجم خاک مورد نیاز برای تسطیح گود را ۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعب پیش بینی کرد و افزود: این گود با ۲۵۰ الی ۳۰۰ مایلر خاک پر، هر مرحله خاکریزی با بیل مکانیکی تسطیح و سپس برای نشست طبیعی خاک آب‌پاشی می‌شود.
شهردار منطقه۵ درباره ساکنان سازه های غیر مجاز اطراف گود گفت: کارگران ایرانی ساکن این آلونک‌ها با رعایت کامل کرامت انسانی در محل اسکان کارگری ناحیه۴ و در خیابان شربیانی اسکان داده شده‌اند.
گود ناایمن اسکان کارگری منطقه۵ در محله سازمان برنامه شمالی ناحیه۴ منطقه۵ قرار دارد واز غرب به به اتوبان باکری، از شرق به خیابان گلبو، ازجنوب به ساختمان شهرداری ناحیه۴ و از شمال به خیابان آیت الله کاشانی مشرف است.