جامع خبر(جامع نیوز)،دنیای فناوری نخستین روزهای سال ۲۰۲۱ را با خبر رونمایی و معرفی جدیدترین پرچمداران جدید سری S سامسونگ آغاز کرد. گلکسی‌های جدید سری S در سه مدل S21 (6.2 اینچ)، S21+ (6.7 اینچ) و S21 Ultra (6.8 اینچ) طراحی شدند و به زودی روانه بازارهای جهانی می‌شوند. این گوشی‌ها با تکیه بر میراث […]

جامع خبر(جامع نیوز)،دنیای فناوری نخستین روزهای سال ۲۰۲۱ را با خبر رونمایی و معرفی جدیدترین پرچمداران جدید سری S سامسونگ آغاز کرد.

گلکسی‌های جدید سری S در سه مدل S21 (6.2 اینچ)، S21+ (6.7 اینچ) و S21 Ultra (6.8 اینچ) طراحی شدند و به زودی روانه بازارهای جهانی می‌شوند. این گوشی‌ها با تکیه بر میراث به جا مانده از یک دهه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند سری S، برترین قابلیت‌ها و تازه‌ترین نوآوری‌ها را به دنیای فناوری آورده‌اند و و توانسته‌اند مرز کارهای ممکن با یک گوشی هوشمند را جابجا کنند.

در ادامه هفت مورد از نوآورانه‌ترین قابلیت‌های گلکسی‌های سری S21 سامسونگ را مرور کرده‌ایم.

پشتیبانی از قلم S Pen

قلم S Pen یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی بود که کاربران در سری گلکسی‌ نوت سامسونگ با آن آشنا شدند. این قلم کمک کرد تا کاربران برای یادداشت‌برداری و طراحی روی گوشی‌های هوشمند، تجربه‌ای لذت‌بخش و راحتی داشته باشند. در مدل‌های جدیدتر سری نوت، قلم S Pen حتی به شکل کنترل از راه دور گوشی درآمد و کاربران می‌توانستند به کمک آن کارهای زیادی را روی گوشی انجام دهند.

حالا برای نخستین بار قلم S Pen در سری S پشتیبانی می‌شود و کاربران گوشی گلکسی S21 Ultra می‌توانند از قابلیت‌های متنوع این قلم بر روی نمایشگر ۶٫۸ اینچی خود بهره ببرند. از نقاشی و یادداشت‌برداری گرفته تا ویرایش عکس‌ها و اسناد می‌توانید از قلم S Pen خود در هر لحظه‌ای چه در حال حرکت باشید یا در محل کار و خانه بهره ببرید و تمامی کارها را راحت‌تر و دقیق‌تر انجام دهید.

همچنین منوی Air Command قلم با ابزارهای متنوع، توانایی و قابلیت‌های بیشتر را در اختیار کاربران می‌گذارد.

دوربین پرچمدار

دوربین گوشی‌های پرچمدار جاییست که انتظار می‌رود تا بیشترین نوآوری‌ها را شاهد باشیم. در سری گلکسیS21 این انتظار با وجود قابلیت‌هایی مثل حالت بهینه شده اسنپ‌شات ۸K، استفاده از حالت Super Steady با سرعت بهینه ۶۰ فریم در ثانیه در زمان فیلمبرداری، حالت جدید دید کارگردان یا Director View، حالت Vlogger View، بهره‌مندی از دو لنز تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی در مدل S21 Ultra و تصویربرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه روی همه لنزها به طور کامل برآورده شده است.

قابلیت جدید Director View نیز به کاربران امکان می‌دهد تا در زمان فیلمبرداری به طور همزمان از تمامی لنزهای دوربین اصلی، سوژه را مشاهده کنند و از بهترین نما تصویربرداری را انجام دهند.

علاوه براین قابلیتی به نام Vlogger View هم به دوربین‌های سری S21 اضافه شده که استفاده همزمان از دوربین جلو و عقب گوشی را فراهم می‌کند. با این قابلیت می‌توانید در حین اینکه ویدئوی مورد علاقه‌تان را ضبط می‌کنید، به کمک دروبین سلفی واکنش‌ها و هیجانات خودتان را هم به ثبت برسانید.

پردازنده ۵ نانومتری

کاربرد گوشی‌های هوشمند بسیار متنوع شده و این موضوع می‌طلبد تا گوشی‌های هوشمند عملکرد مولتی‌مدیا و چندکاره را بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از قبل انجام دهند. در سری S21 پردازنده ۵ نانومتری عملکرد قدرتمندی در پردازش برنامه‌ها و همین طور کاهش مصرف انرژی به جا می‌گذارد. ضمن اینکه در کنار پردازنده، باتری بزرگ و پرظرفیت گوشی‌ها کمک می‌کند تا بیشترین زمان استفاده را از گوشی خود در طول روز داشته باشید.

به همراه پردازنده و باتری، رم ۸ تا ۱۶ گیگابایتی پرچمداران جدید سری S باعث شده تا عملکرد گوشی‌ در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها سریع‌ و دقیق‌تر شود. مدل گلکسی S21 Ultra با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و رم ۱۶ گیگابایتی طراحی شده که این گوشی را به کهکشانی از انرژی تبدیل می‌کند.

صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز

طراحی نمایشگرهای گوشی هوشمند با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز برای نخستین بار در سری S سامسونگ با گلکسی‌های S20 به وقوع پیوست. این گوشی‌ها با نرخ بروزرسانی فوق‌العاده خود انجام بازی، تماشای فیلم، وبگردی و خواندن متن‌های بلند را به تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز تبدیل کردند.

گلکسی‌های جدید S21 هم با صفحه‌ نمایشی که نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز دارد، طراحی ‌شده‌اند با این تفاوت که نرخ بروزرسانی این نمایشگرها به حالت متغیر درآمده و متناسب با هر محتوا تغییر می‌کند.

مثلا کاربران گلکسی‌های S21 Ultra دیگر مجبور به انتخاب روانی تصاویر ۱۲۰ هرتزی یا استفاده از نمایشگر Quad HD+ نیستند و می‌توانند از قابلیت‌های هر دو بهره ببرند. نرخ بروزرسانی صفحه نمایش متناسب با محتوای در حال تماشا از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر کرده و بهترین تصویر را با بهترین بهره‌وری از باتری در اختیار شما قرار می‌دهد. گلکسی S21 Ultra در مقایسه با مدل S20 دارای تصویری تا ۲۵% روشن‌تر با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت است که آن را به روشن‌ترین گوشی هوشمند گلکسی تبدیل می‌کند.

پشتیبانی از ۵G

در سال ۲۰۲۰ دورکاری یکی از روندهای اصلی دنیای کسب‌وکار بود. با گسترده‌تر شدن دورکاری نیاز به ابزارهایی پیشرفته برای ارتباط سریع بیش از پیش احساس می‌شود. گلکسی‌های S21 در هر سه مدل از ۵G پشتیبانی می‌کنند. با داشتن این گوشی‌ها جلسات کاری آنلاین، ویدئو کنفرانس‌ها و سمینارهای آنلاین در خانه و هر جایی که هستید به بهترین شکل و بدون اختلال و قطعی برقرار می‌شود. با اتصال گوشی به سایر دستگاه‌ها می‌توانید از سرعت بی‌نظیر ۵G در همه ابزارها استفاده کنید.

همگام‌سازی با مایکروسافت آفیس

همکاری میان شرکت‌های سازنده اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها با تولیدکنندگان گوشی کمک می‌کند تا کاربران با راحتی و امنیت بیشتری کار کنند و فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند. در گلکسی‌های S21 با همکاری صورت گرفته میان سامسونگ و مایکروسافت، برنامه‌های Office، Outlook و OneDrive در این گوشی‌ها به طور کامل همگام‌سازی و ادغام شده تا کاربران در تمامی دستگاه‌های خود به فایل‌ها و اسناد کاری و شخصی دسترسی راحتی داشته باشند.

کاربران گلکسی‌های S21 می‌توانند فایل‌های آفیس خود را در هر لحظه‌ ویرایش کنند و در صورت نیاز با ذخیره کردن آنها در OneDrive، در دسترس همکاران خود قرار دهند. اپلیکیشن Samsung Notes که کاربران برای نوشتن متن‌ها و ایده‌ها از آن استفاده می‌کنند با برنامه‌های OneNote، Outlook و Microsoft Teams همگام‌سازی شده تا به‌راحتی در دستگا‌ه‌های مختلف به آنها دسترسی پیدا کنید.

امنیتی در سطح Knox

سامسونگ همواره در مسائل امنیت اطلاعات و حریم‌ شخصی کاربران پیشرو بوده و راهکارهای مطمئنی را طراحی و عرضه کرده است. گلکسی‌هایS21 هم با پشتوانه پلتفرم امنیتی Samsung Knox از اطلاعات خصوصی و شخصی کاربران محافظت می‌کند.

پرچمداران جدید S21 به پلتفرم امنیتی منحصربه‌فرد سامسونگ به نام Knox Vault مجهز شده‌اند که در سطح چیپست (SoC) عمل می‌کند و لایه‌های امنیتی گوشی‌ را به شکل غیرقابل نفوذی بالا برده است.

سری S21 همچنین قابلیت جدید Private Share را برای محافظت از اطلاعات و محتواهای ارسالی ارائه می‌کند. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند افراد و مدت زمان دسترسی به محتواهای ارسالی را کنترل و مدیریت کنند. علاوه بر این کاربران می‌توانند به سادگی متاداده‌های مکانی عکس‌ها را پیش از اشتراک‌گذاری آن با دیگران حذف کنند.

مجموع این قابلیت‌ها به همراه‌ فناوری‌های نوآورانه دیگری که سری گلکسی S21 از آنها پشتیبانی می‌کند، پرچمداران جدید سامسونگ را به گوشی‌هایی تبدیل کرده که پیشرفته‌ترین تجربه موبایلی را ارائه می‌دهند