جامع خبر(جامع نیوز) ، در نخستین طرح، نیروگاه خورشیدی شهید فخری زاده چادرملو در مجاورت نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو در شهرستان اردکان احداث و ظهر امروز با حضور مهندس رزم حسینی وزیر صنعت،معدن و تجارت افتتاح شد‌. به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم بهره برداری از این پروژه که جمعی […]

جامع خبر(جامع نیوز) ، در نخستین طرح، نیروگاه خورشیدی شهید فخری زاده چادرملو در مجاورت نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو در شهرستان اردکان احداث و ظهر امروز با حضور مهندس رزم حسینی وزیر صنعت،معدن و تجارت افتتاح شد‌.

به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم بهره برداری از این پروژه که جمعی از معاونین وزارت صمت، استاندار یزد، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند پس از گزارش مهندس تقی زاده مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو در خصوص طرح ها و برنامه های این شرکت در راستای توسعه فراگیر و ارزش آفرینی در سرمایه گذاری ها و نیز روند رکورد شکنی های تولید در واحدهای فرآوری و فولادی چادرملو در سال جاری .
مهندس رزم حسینی وزیر صمت ضمن تایید اقدامات موثر مدیر عامل چادرملو در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی و عزم جدی برای ارتقای شاخصهای اجتماعی و فرهنگی منطقه، حمایت خود را از طرح ها و برنامه های توسعه بخش این شرکت که در رشد اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: با وجود تحریم ها و فشار های اقتصادی جهان علیه ایران، خوشبختانه کشورمان در حوزه صنعت و ساخت قطعات پیشرفت های قابل توجهی داشته است به طوری که تا کنون بالغ بر ۳ میلیارد دلار از طریق ساخت داخل از ورود قطعات صنعتی وارداتی صرفه جویی ارزی شده است .
مهندس رزم حسینی همچنین از نقش معادن بعنوان زیر ساخت توسعه صنعت نام برد و تاکید کرد طرح آزاد سازی معادن معطل مانده بزودی اجرایی می شود.
وزیر صمت در ادامه حضور خود در مجتمع صنعتی چادرملو از مخازن ذخیره آب شیرین خلیج فارس در این مجتمع بازدید و اعلام کرد با حمایت سهامداران انشالله طرح انتقال آب از مسیر خط فعلی که به همت شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی سنگ بنای آن نهاده شده است، اجرا میشود . گفتنی است نیروگاه خورشیدی چادرملو با قابلیت ردیابی خورشید از شرق به غرب ، توان تولید ۳۰ درصد انرژی الکتریکی بیشتر از نیروگاه های خورشیدی ثابت (fix) را داراست.
و برای ساخت آن بالغ بر با ۱ هزارو ۶۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و توسط شرکت سی پی جی پارس از شرکت های گروه چادرملو در مجتمع صنعتی این شرکت احداث و به بهره برداری رسیده است .
در برنامه ریزی این نیروگاه، تولید سالانه ۲۶ میلیون کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی پیش بینی شده است که به شبکه برق سراسری کشور تزریق می گردد .
از دیگر ویژگی های این نیروگاه سازگار با محیط زیست می‌تواند به صرفه جویی در مصرف سالانه ۹۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی. ۲۰۰۰ مترمکعب آب و کاهش سالانه ۸۰۰ هزار تن گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد.
شایان ذکر است، استان یزد با تابش بیش از۳۰۰ روز آفتابی در سال، وجود عرصه‌های طبیعی و هموار و شبکه‌های الکتریکی مناسب و پایدار، دارای پتانسیل و استعداد بالایی در بهره‌گیری از انرژی خورشید در کشور است.

همچنین عملیات درختکاری طرح کمربند سبز عقدا تا اردکان به طول ۳۰ کیلومتر امروز با حضور وزیر صمت، از مقابل مجتمع صنعتی چادرملو آغاز گردید . چادرملو برای اجرای این طرح بزرگ که باهدف تلطیف محیط و اثر بخشی در اکو سیستم زیست محیطی منطقه انجام می دهد، ۲۲۰ هزار اصله انواع نهال های سازگار با مناطق کویری در حاشیه جاده عقدا تا اردکان غرس می کند