جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از تدوین طرحی به منظور جذب نیروهای بازنشسته این مجموعه در شرکت‌های اقماری هما خبر داد. به گزارش جامع خبر ، کاپیتان علیرضا برخور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت اصلاح ساختاری هما در […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از تدوین طرحی به منظور جذب نیروهای بازنشسته این مجموعه در شرکت‌های اقماری هما خبر داد.

به گزارش جامع خبر ، کاپیتان علیرضا برخور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت اصلاح ساختاری هما در سال جدید تاکید کرد و گفت: در هر ساختار و سازمانی اگر ایجاد انگیزه در سیستم نباشد باعث مشکلات فزاینده‌ای در آن مجموعه خواهد شد.

وی اظهار کرد: منابع انسانی باید تجربه کسب کرده و سپس بروند؛ هرچند برای ما بسیار مهم است که این منابع انسانی بعد از دوران خدمت به کجا می‌روند اما از آن مهم تر این است که بالاخره آن‌ها باید از مجموعه بروند.

برخور تصریح کرد: اینکه یک نفر بیاید و ۵۰ سال خدمت کند و همچنان بخواهد بماند، من به شخصه موافق نیستم؛ زیرا در آن صورت انگیزه برای جوانان و کارکنان به وجود نمی‌آید.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: طرحی را تهیه کرده‌ایم که اگر بتوان اجرا کرد و مقدماتش فراهم شود؛ افرادی از بخش تعمیرات و مهندسی که سر زمان مقرر بازنشسته شوند، می‌توانند در شرکت‌های اقماری هما مشغول به فعالیت شده و بدین طریق تجربه‌هایشان را نیز در اختیار نیروهای جوان بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع با ایجاد شرکت‌های اقماری و جذب بازنشستگان هما، هم در بین جوانان ایجاد انگیزه می‌شود و هم تجربه افراد مسن را خواهیم داشت.

برخور تاکید کرد: نمی‌توان یک نفر را که ۳۰ سال یا بیشتر خدمت کرده به زور در سیستم نگه داشت، زیرا وی می‌خواهد زندگی‌اش را برای خودش رقم بزند؛ اما می‌توان به چنین فردی که علاقه و تعلق خاطر به هما دارد، پیشنهاد داد که در صورت موافقت با حضور در شرکت‌های اقماری و همراه با نیروهای جوان مشغول به کار شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) درباره وضعیت استخدامی این شرکت در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: جذب نیرو از بدنه آزاد شده است و در هر بخش از بدنه هما که افراد دارای تحصیلات لیسانس یا بالاتر باشند، می‌توانند بعد از مصاحبه با بالاترین مسئول گروه خود جذب شوند؛ اما برای جذب نیرو از خارج هما، هنوز مجوزی دریافت نشده است.