جامع خبر(جامع نیوز):عدالت توزیعی در پاکسان با افزایش دویست درصدی پاداش تولید کارکنان محقق شد به گزارش جامع خبراز شجرنیوز، مفهوم عدالت توزیعی بر توزیع عادلانه منابع و منافع جامعه بین اقشار مختلف تأکید دارد و در این روزهای سختی که گریبان صنعت را گرفته و هر روز شاهد کوچکتر شدن سفره کارگران هستیم و […]

جامع خبر(جامع نیوز):عدالت توزیعی در پاکسان با افزایش دویست درصدی پاداش تولید کارکنان محقق شد

به گزارش جامع خبراز شجرنیوز، مفهوم عدالت توزیعی بر توزیع عادلانه منابع و منافع جامعه بین اقشار مختلف تأکید دارد و در این روزهای سختی که گریبان صنعت را گرفته و هر روز شاهد کوچکتر شدن سفره کارگران هستیم و یا اخبار ناخوشایندی از گوشه و کنار صنعت به گوش می رسد شنیدن خبرهای خوش و شیرینی که دل ها را زنده می کند نوای امیدی است که ما را به آینده صنعت کشور بیش از گذشته دلگرم می سازد.

افزایش قابل توجه دویست درصدی پاداش تولید شرکت پاکسان بازتاب بسیار خوبی در رسانه هایی همچون اقتصاد و تجارت، اقتصاد گویا، آرمان ملی، بورس ۲۴و…..داشته است و این نشان از توجه ویژه به کارگران و پرسنل این مجموعه دارد که می تواند در این برهه زمانی کمک شایانی به اقتصاد خانواده آنها داشته باشد و الگوی خوبی برای سایر شرکت های تولیدی و صنعتی باشد تا بخشی از درآمد خود را برای بهبود شرایط پرسنل خود هزینه کنند.

در واقع این هزینه کرد به نوعی سرمایه گذاری در جهت روحیه بخشی و بهبود کار در محیط تولید است که در کوتاه مدت به سبد درآمدی آن مجموعه باز می گردد.
اقدام اخیر شرکت پاکسان مثال روشنی در عدالت توزیعی است که در ادامه به تشریح آن می‌پردازیم؛

این مجموعه پس از حضور حسن بقائی به عنوان مدیرعامل و همزمان با اجرایی نمودن طرح های متعدد رفاهی، در قانون پرداخت پاداش تولید بازنگری اساسی صورت داد تا پرسنل این مجموعه طعم عدالت در پاداش و دستمزد را بچشند.

با توجه به اینکه علیرغم افزایش میزان تورم، در سال های گذشته در مبلغ پاداش تولید پرسنل پاکسان تغییری ایجاد نشده بود با دستور مستقیم مدیرعامل مجموعه در توزیع این درآمد بازنگری شد تا هر فرد متناسب با شرح وظایف و کاری که انجام می دهد از این امتیاز برخوردار شود.

در مدت زمانی که از مسئولیت بقائی در پاکسان می گذرد این مجموعه شاهد تحولات جدی و اساسی بوده است و تغییرات ملموسی رخ داده که بخشی از آن در حوزه اقدامات رفاهی و خدماتی به پرسنل مجموعه خلاصه می‌شود.

بی شک توجه به پرسنل خصوصا کارگران یک مجموعه اتفاق خوش آیندی است که می توان ثمره آن را در بهره‌وری کارکنان و بازدهی مجموعه به عینه مشاهده نمود و مشخصا تیم مدیریتی پاکسان در فرایند بهبود بخشی به امور کارگران، این مسئله را به صورت جدی مد نظر قرار داده و به آن توجه ویژه داشته است.

شعار سال جاری تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدائی‌هاست و یقینا حمایت از قشر آسیب پذیر کارگر به غیر از اجر اخروی ثمرات فراوانی نیز در مجموعه تولیدی از خود بر جای می گذارد که نمی توان آن را در حوزه تولید و درآمدزا بودن یک مجموعه نادیده گرفت.

شرکت پاکسان با بیش از شش دهه قدمت و نزدیک به هزار نفر پرسنل که به صورت مستقیم در آن مجموعه مشغول به کار هستند نمونه خوبی برای تشریح رابطه مدیریت با پرسنل مجموعه است چرا که شواهد حاکی از این است که مدیرعامل پاکسان با ایجاد حس همدلی در مجموعه به شکلی اقدام کرده که تمامی پرسنل “پاکسان” را از آن خود می دانند و برای سربلندی و دسیابی به موفقیت تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا اهداف و برنامه های مورد نظر مدیریت مجموعه تمام و کمال اجرایی و عملیاتی شود.

آنچه که مشخص است مدیرعامل این مجموعه با افزایش پاداش تولید تلاش دارد به همه کارکنان این پیام را بدهد که در ازای کاری که انجام می دهید دستمزد متناسب با آن دریافت می کنید و این امر می تواند مشوق خوبی برای انجام درست کار درست در یک مجموعه باشد که دریچه ای نو در صنعت شوینده این کشور گشوده است.

اقدامات صورت گرفته توسط بقائی مدیرعامل پاکسان فصل تازه ای از توجه به پرسنل در این مجموعه است که به زودی ثمره و اثرات مثبت آن را در بیرون از این مجموعه به منصه ظهور خواهد رسید.

مدیران سازمان ها این روزها باید همچون رهبر ارکستر تلاش کنند تا بتوانند نوای موزونی از همدلی با کارگران خلق کنند تا بیش از گذشته زمینه رشد و شکوفایی مجموعه های تولیدی خود را فراهم نمایند و صنعت کشور را بیش از پیش به سمت و سوی بالندگی و شکوفایی مورد نظر مقام معظم رهبری و منویات ایشان در حوزه صنعت و اقتصاد کشور که بارها بر آن تاکید نموده اند سوق دهند.

بقایی با سابقه مدیریتی که در سطح کلان مدیریت کشور دارد به خوبی از این قضیه آگاه است که نبض تولید در دستان کارگر است و اگر کارگران یک مجموعه رضایت شغلی داشته باشند قطعا آن مجموعه در اجرای برنامه های خود موفق خواهد بود و می تواند به شایستگی رسالت خود را در قبال هموطنان، شهروندان و پرسنل مجموعه به درستی ایفا کند و در تولید و ارائه محصولی با کیفیت و جلب رضایت مشتری و سهامداران به نمونه ارزنده ای در صنعت کشور تبدیل شود.