جامع خبر(جامع نیوز):عظیم‌ترین برج صنعت پتروشیمی کشور که توسط متخصصین داخل کشور طراحی و ساخته شده، جهت نصب در واحد پارازایلن وارد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، این برج تقطیر که با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و با بازدهی […]

جامع خبر(جامع نیوز):عظیم‌ترین برج صنعت پتروشیمی کشور که توسط متخصصین داخل کشور طراحی و ساخته شده، جهت نصب در واحد پارازایلن وارد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، این برج تقطیر که با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا و با بازدهی بالاتر نسبت به نمونه خارجی قبلی طراحی و ساخته شده است.
این در حالی است که طرف‌های خارجی به بهانه تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه حاضر به انتقال تکنولوژی ساخت این برج به کشور نبودند، در چنین شرایطی با اعتماد مدیر عامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به متخصصین داخلی، طراحی و ساخت این برج عظیم و مهم را به جوانان ایرانی سپرد تا این تجهیز غول پیکر با صرفه‌جویی حداقل سه میلیون یورو، بار دیگر چرخه تولید واحد پارازایلن را به حرکت درآورد.
این برج که ۱۲۰۰ تن و یکصد متر ارتفاع دارد، در روند طراحی و ساخت آن دستکم ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال داشته‌اند.

واحد پارازایلن تا پایان سال جاری به مرحله پیش راه‌اندازی خواهد رسید و محصولات پارازایلن و ارتوزایلن تولیدی این واحد به دیگر مجتمع‌های پتروشیمی کشور ارسال می‌شود.
با راه اندازی این واحد، سودآوری شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با تولید محصولات پارازایلن و ارتوزایلن سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن با توجه به تولید پارازایلن و تکمیل چرخه اصلی تولید PET در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر سبب کاهش هزینه لجستیک و بدنبال آن موجب افزایش سودآوری شرکت پتروشیمی تندگویان نیز خواهد شد.