شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسه‌ای ۱۶ رقمی است که برای هر مشتری بانکی به‌ صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک‌ها به‌صورت یکسان تعریف می‌شود، اما در صورتی که یک مشتری کد شهاب خود را دریافت نکرده باشد،‌ در استفاده از خدمات بانکی با مشکل مواجه خواهد شد. به گزارش روابط عمومی بانک […]

شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسه‌ای ۱۶ رقمی است که برای هر مشتری بانکی به‌ صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک‌ها به‌صورت یکسان تعریف می‌شود، اما در صورتی که یک مشتری کد شهاب خود را دریافت نکرده باشد،‌ در استفاده از خدمات بانکی با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، داشتن کد شهاب به منظور پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب ها الزامی است و ارائه خدمات بانکی به مشتریان فاقد کد شهاب با محدودیت هایی مواجه است. کد یا شناسه شهاب زمانی برای مشتریان بانکی صادر می‌شود که احراز هویت مشتری به ‌صورت کامل انجام و اطلاعات ارائه ‌شده در زمان افتتاح حساب تأیید شود، بنابراین ارائه اطلاعات هویتی، سجلی، مکانی و کسب و کاری مشخص برای دارندگان حساب های حقیقی و حقوقی به منظور تخصیص کد شهاب لازم است. استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیام‌رسان بله امکان‌پذیر است. مشتریان فاقد کد شهاب ضروری است در اسرع وقت با مراجعه به شعبه، نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات حساب خود برای دریافت خدمات بانکی اقدام کنند