جامع خبر(جامع نیوز):نتایج یافته های مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در خصوص وضعیت خدمات این سازمان در زمان اجرای طرح ۳۰۷۰ ( غیرحضوری کردن خدمات) تا پایان خرداد ۱۴۰۰ حاکی از استقبال خوب بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان از خدمات غیرحضوری این سازمان است. به طوری که برخی درخواست خدمات ۱۰۰درصد […]

جامع خبر(جامع نیوز):نتایج یافته های مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در خصوص وضعیت خدمات این سازمان در زمان اجرای طرح ۳۰۷۰ ( غیرحضوری کردن خدمات) تا پایان خرداد ۱۴۰۰ حاکی از استقبال خوب بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان از خدمات غیرحضوری این سازمان است. به طوری که برخی درخواست خدمات ۱۰۰درصد غیرحضوری انجام می شود.
به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، بر این اساس درخواست بیمه بیکاری، درخواست تکمیل سوابق، درخواست کفالت فرزندان اناث، استعلام وضعیت بیمه شدگان و مستمری بگیران، پرداخت آنلاین حق بیمه، اخذ غیرحضوری اعتراض کارفرما،ابلاغ مفاصا حساب، درخواست پرونده ساختمانی و درخواست در سامانه مکاتبات الکترونیکی وصول حق بیمه به صورت ۱۰۰ درصد غیرحضوری انجام می شود.

از مدت اجرای طرح ۳۰۷۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۰ درخواست برای کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن ودفن و خرید خدمت سربازی نیز بیش از ۸۰ درصد به صورت غیرحضوری انجام می شود. از مجموع ۶۱ هزار درخواست کمک هزینه ازدواج ۵۰ هزار و ۴۰۰ مورد طی این مدت الکترونیکی انجام شده است. همچنین از مجموع ۲۲ هزار درخواست کمک هزینه کفن و دفن ، ۱۸ هزار و ۲۰۰ مورد غیرحضوری درخواست شده است.

طی مدت مذکور ۸۶ درصد درخواست ها برای خرید خدمت سربازی نیز در سامانه خدمات غیرحضوری انجام شده است به طوری که از ۷۱۰ هزار درخواست این خدمت ۶۰۷ هزار و ۶۰۰ مورد بدون مراجعه به شعبه و استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبت شده است.