جامع خبر(جامع نیوز):انجمن تایر به دنبال گرانی مواد اولیه درخواست افزایش قیمت ۱۵ درصدی این محصول و مدارک لازم برای آن را به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده ارائه کرده و گفته است؛ این افزایش قیمت به‌طور حتم اجرایی خواهد شد. به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» تولیدکنندگان تایر در تلاش برای تصویب افزایش ۱۵ درصدی […]

جامع خبر(جامع نیوز):انجمن تایر به دنبال گرانی مواد اولیه درخواست افزایش قیمت ۱۵ درصدی این محصول و مدارک لازم برای آن را به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده ارائه کرده و گفته است؛ این افزایش قیمت به‌طور حتم اجرایی خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» تولیدکنندگان تایر در تلاش برای تصویب افزایش ۱۵ درصدی قیمت این محصول هستند تا واحدهای تولیدی در پی گرانتر شدن قیمت مواد اولیه با ضرر و زیان همراه نشوند.

اما روز گذشته برخی خبرها حاکی از عقب‌نشینی برای این افزایش قیمت بود که رئیس هیأت مدیره انجمن زنجیره ارزش تایر در گفت‌وگو با «پیشرانه» درباره این موضوع بیان کرد: با توجه به گرانی مواد اولیه تصمیم انجمن بر آن بود تا قیمت تایر افزایشی ۱۵ درصدی داشته باشد.

محمدرضا تقی گنجی اظهار کرد: در پی درخواست ما به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده برای افزایش قیمت، این سازمان خواستار مدارکی برای این افزایش بود که ما برای ارائه این مدارک و بررسی آن از سوی سازمان چند روزی از افزایش قیمت جلوگیری کردیم تا مدارک ارسالی ما بررسی شود؛ اما افزایش قیمت حتمی خواهد بود و هیچ‌گونه عقب‌نشینی دراین‌باره صورت نمی‌گیرد.

وی بابیان اینکه گران شدن یک کالا همچون تایر بر بازار اثرگذار خواهد بود، گفت: این گرانی اجتناب‌ناپذیر است. ما آخرین بار آبان ماه گذشته به میزان ۱۵ درصد قیمت تایر را افزایش دادیم، این در حالی است که از آبان ماه ۹۹ تا به امروز مواد اولیه با افزایش پی‌درپی همراه بوده است، درنتیجه اگر این درخواست اجرایی نشود به‌طور حتم واحدهای تولید با زیان بسیاری همراه خواهند شد.

به گفته گنجی، بخشی از مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان تایر به‌صورت وارداتی تأمین می‌شود که در این زمینه نوسانات نرخ ارز نیز توانسته قیمت تمام‌شده را افزایش دهد.

اما درحالی‌که سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده در حال بررسی مدارک ارسالی برای افزایش قیمتها است، بازار تایر نیز با رشد قیمت‌ها مواجه شده و به‌طوری‌که در برخی تایرها هر جفت با افزایشی ۱۰ درصدی همراه شده است.

البته باید دید این افزایش قیمتها بر تقاضا اثر منفی خواهد داشت، زیرا میزان تقاضا در بازار تایر نیز بی‌رمق شده حال این گرانی می‌تواند این بازار را راکد کند.