نسبت توانگری مالی بیمه آسماری از ١٠٠ درصد در سال ٩٩ به ٧٣ درصد در سال ١۴٠٠ رسیده است که دو دلیل مهم دارد ، چنانچه رشد بیش از۷۰ درصدی پرتفوی در سال ۹۹ را دلیل اول بدانیم ، محاسبه میانگین نسبت خسارت رشته های بیمه ای در بازار بدون توجه به نسبت خسارت خود […]

نسبت توانگری مالی بیمه آسماری از ١٠٠ درصد در سال ٩٩ به ٧٣ درصد در سال ١۴٠٠ رسیده است که دو دلیل مهم دارد ، چنانچه رشد بیش از۷۰ درصدی پرتفوی در سال ۹۹ را دلیل اول بدانیم ، محاسبه میانگین نسبت خسارت رشته های بیمه ای در بازار بدون توجه به نسبت خسارت خود شرکت های بیمه علت دومی است که موجب شد برغم افزایش سرمایه به موازات رشد پرتفوی و نسبت خسارت مطلوب ، سطح نسبت توانگری مالی بیمه آسماری عدد ۲ شود .

به گزارش جامع خبر(جامع نیوز) و به نقل از پایگاه خبری مثلث مالی ، این درحالی است که غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی ایران در زمستان ٩٩ با بازدید از شعبه این شرکت در استان خوزستان گفته بود ، «بر اساس صورت های مالی منتشر شده، پرتفوی بیمه آسماری رشد قابل توجهی داشته است و این شرکت در مناطق آزاد عملکرد قابل قبولی دارد. هر چند طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت بیمه آسماری ، سرمایه این شرکت از ۲۵۰ میلیارد ریال به ۹۰۰ میلیارد ریال رسید اما در شرایط رشد پرتفوی و قبولی ریسک های بیشتر که منجر به کاهش نسبت توانگری می شود ، راهی جز افزایش سرمایه بیشتر نیست . یاد آورمی شود ۳۵ میلیارد ریال افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران، ۶۰۰ میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های غیرمنقول و ۱۵ میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران تعیین شد. یزدان دوست مدیرعامل این شرکت در خصوص رشد٧٠ درصدی پرتفوی سال ٩٩ گفته بود ، چنانچه کنترل‌های خودخواسته هدفمند و نظارت دقیق بر نسبت خسارت نبود، این رشد می‌توانست بیشتر هم باشد. ضریب نفوذ بیمه آسماری در بازار هدف با کنترل ریسک و نگهداشت نسبت خسارت در محدوده مناسب و با افزایش میزان رضایت مشتریان افزایش یافته است. ارائه نرخ فنی، مهم‌ترین اولویت بیمه آسماری در صدور بیمه‌نامه است و انتخاب درست ریسک و بهره مندی حداکثری از دانش روز در تحلیل‌ها، باعث شد پرتفوی شرکت با کیفیت بماند و رشد معقولی را تجربه کند. تمدید میزان قابل توجهی از بیمه‌نامه‌های صادره نشان‌دهنده موفقیت شرکت در جلب رضایت مشتریان است.