آئین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۵ صبح امروز با حضور حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، احسان شریفی شهردار جدید منطقه، محمود کلهری شهردار سابق منطقه ۵ و جمعی از معاونان و مشاوران و همکاران منطقه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی منطقه ۵، حسین نظری با نقل حدیث از قول امام […]

آئین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۵ صبح امروز با حضور حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، احسان شریفی شهردار جدید منطقه، محمود کلهری شهردار سابق منطقه ۵ و جمعی از معاونان و مشاوران و همکاران منطقه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی منطقه ۵، حسین نظری با نقل حدیث از قول امام علی (ع) سخنان خود را آغاز کرده و ضمن تشکر و قدردانی از جمع مدیران منطقه۵ و با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی(ره) از مسئولین خواست نسبت به فراهم‌سازی فضای خدمت به مردم بیش از پیش اولویت‌ها را بر اساس خدمت و جلب رضایت مردم قرار دهند.
او در ادامه با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات جایز و مستمر محمود کلهری در منطقه‌۵ و شهرداری تهران، از وی تقدیر به عمل آورد.
شریفی: در منطقه ۵ بیشترین موضوع تمرکز بر ظرفیت های استفاده نشده است
احسان شریفی شهردار جدید منطقه ۵ در آئین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه نوع نگاه مردم در این دوره از مدیریت شهری تغییر کرده است گفت: مردم در انتخابات شورای شهر تهران کسانی را انتخاب کردند که نوع نگاهشان متفاوت بود و حاصلش تشکیل یک شورای شهر و انتخاب یک شهردار بود که با شعار “تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام” ، “مبارزه با فساد” و” کار و کار و کار” پیش می رود.
وی افزود: از دکتر زاکانی به خاطر حسن اعتمادشان تشکر می کنم و امیدوارم در این مقطعی که در منطقه ۵ هستیم در همه موضوعات با یاد خدا پیش رفته و از خدا مدد بخواهیم که توفیق کار برای مردم را به ما بدهد.
شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: از سال ۸۲ در شهرداری تهران هستم و مسئولیت های مختلفی داشتم و با بدنه و ساختار شهرداری آشنا هستم.
شریفی خاطرنشان کرد: بنای ما در منطقه این است که از تمامی پتانسیل های داخل منطقه استفاده کنیم و دوستان کارشان را انجام می دهند و اصولا بنایی بر تغییر نداریم مگر موضوعی به جز کار و سلامت کاری را ببینیم.
شهردار منطقه ۵ با تقدیر از محمود کلهری شهردار پیشین این منطقه اذعان داشت: فرصتهای منطقه ۵ جزو فرصتهای طلایی است.حضرت آقا در بیانیه گام دوم اشاره ای داشتند و فرمودند: گفته شده‌ است که ایران از نظر ظرفیّت های استفاده نشده‌ طبیعی و انسانی در رتبه‌ی اوّل جهان است. بی‌شک شما جوانان مؤمن و پُرتلاش خواهید توانست این عیب بزرگ را برطرف کنید. دهه‌ی دوّم چشم‌انداز، باید زمان تمرکز بر بهره‌برداری از دستاوردهای گذشته و نیز ظرفیّتهای استفاده نشده باشد.
شریفی ادامه داد: در منطقه ۵ بیشترین موضوع می تواند تمرکز بر ظرفیت های استفاده نشده باشد.در مدیریت قبلی تعدادی از این ظرفیت ها شناسایی و استفاده شد که باعث شد عملکرد منطقه ۵ مثبت باشد و برخی از این ظرفیت های باقی مانده نیز در مدیریت جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کلهری: منطقه ۵ را در وضعیت مطلوبی تحویل می دهم
محمود کلهری، شهردار سابق منطقه ۵ در این آئین توضیح وضعیت منطقه اظهار داشت: روزی که مسئولیت منطقه ۵ را برعهده گرفتم، براساس شاخص های اداره ارزیابی، ما در جایگاه ۲۲ام در بین مناطق قرار داشتیم و وضعیت ما قرمز بود. خدا را شاکرم که اکنون منطقه را در وضعیت مطلوب به آقای شریفی تحویل می دهم که این موضوع محصول تلاش شبانه روزی همکاران ماست. در این مدت سعی بر این بود که از نیروهای خارج از منطقه استفاده نکنیم و بیشتر از افراد بدنه و نیروهای داخل منطقه استفاده کنیم و خود مجموعه و بدنه را ارتقا دهیم.
وی افزود: در کنترل پروژه ما شرایط مطلوبی نداشتیم. در دی ماه سال ۹۹، در پروژه های محله محور با ۶۲ پروژه تعریف شده، با ۳درصد پیشرفت فیزیکی در مقام آخر قرار داشتیم. اما در سال ۱۴۰۰ با همفکری شورایاران، ۱۳۴ پروژه تعریف کردیم که امروز با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی در مقام سوم تهران هستیم. پروژه های محله محور در بالا بردن کیفیت زندگی مردم بسیار تاثیر دارد.
کلهری با بیان اینکه در پروژه های محله محور، نظارت همگانی بسیار مفید و موثر است، گفت: ما پروژه های سال ۹۹ را با جزئیات منتشر کرده و از شورایاران خواستیم که نظارت کنند . ما اگر از نظارت همگانی غفلت کنیم قطعا خسارت خواهیم دید. شهروندان به راحتی می توانند به جزئیات منتشر شده، دسترسی داشته باشند. نظارت مستمر مردم بر کار ما می تواند تاثیرات بسیار ارزشمندی داشته باشد.
وی با اشاره به پروژه تملک سرمایه داری اظهار داشت: ما در سال گذشته جایگاه آخر را داشتیم، امروز در بسیاری از شاخص ها در جایگاه اول تهران قرار داریم. تمام تاکید من بر این بود که سند و صورت وضعیت های صوری جمع نکنیم. چراکه هیچ وقت نمی توانیم خداوند را فریب دهیم و او ناظر ما بر اعمال ماست.

کلهری با بیان اینکه ما در جلسات سال گذشته خود به آسیب شناسی جایگاه آخر منطقه پرداختیم، گفت: از تمام معاونان و شهرداران نواحی درخواست کردیم براساس مسائل، چالش ها، فرصت و ظرفیت های خود، به ما برنامه ارائه دهند. تصور نمی کنم در هیچ منطقه ای برنامه اجرایی، عملیاتی، راهبردی ۱۴۰۰ ذیل سندهای بالادستی تنظیم شده باشد اما در منطقه ۵ این کار را انجام دادیم و به طور مداوم خودمان را با این برنامه محک زدیم.
وی با اشاره به تشکیل کمیته حقوقی عنوان داشت: بروکراسی بزرگترین مشکل ما در مدیریت است. در پروژه هایی مانند آبنوس، صادقیه، مگامال مرتب مکاتبه کردیم اما این مکاتبات ۲۰ سال به نتیجه نرسیده بود. کمیته حقوقی به ریاست خودم، هفته ای دو روز جلسات خود را تشکیل داد. تک به تک پرونده ها مهم را بررسی کردیم تا به نتیجه برسانیم. اسناد و صورت جلسات آن موجود هست که حتما در اختیار شهردار محترم تقدیم خواهیم کرد که اگر به نتیجه برسد قطعا دستارود بزرگی خواهد داشت. یک نمونه آن پایان پروژه صادقیه بعد از ۲۰ سال انتظار است.
کلهری افزود: در حوزه املاک نیز پرونده هایی از سال ۷۰ تا به امروز را بررسی کردیم، امروز رسیدیم به پرونده های سال ۸۷٫ به حدود صد پرونده برخورد کردیم که بلاتکلیف است، پیگیری کردیم که یکی از آنها پرونده باغ الهی بود به وسعت ۹۰۰۰ متر. حدود دو هفته پیش سند این ملک را دریافت کردیم که بابت آن ده سال گذشته از حساب ما برداشت قضایی شده بود اما نه سند به نام ما بود و نه ملک در تصرف ما. چنین کمیته ای بسیار به شهرداری می توان خدمت کند و موثر باشد.
شهردار سابق منطقه ۵ با بیان اینکه امکانات و اختیارات که در اختیار شهرداری قرار دارد، متناسب با انتظارات از آن نیست، اظهار داشت: به عنوان مثال در موضوع برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب آن، قانون از ما حمایت نمی کند. اگر ما تخریب کنیم، در گام بعدی بازداشت خواهیم شد. باید این قانون اصلاح شود.
کلهری با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل ترافیک افزود: در این حوزه نشان دادیم که جان مردم برای ما اهمیت دارد. در تعامل حداکثری با راهور، نقاطی را که در منطقه منجر به تصادفات جرحی و فوتی می شود را مشخص کردیم. در ادامه بررسی شد که چه تعداد از این تصادفات ناشی از نقص فنی خودرو، چه تعداد عدم مهارت راکب و چه تعداد مشکل معبر است. ۲۸ نقطه¬ دارای مشکل معبر با نظر کارشناسان برطرف شد. در همین راستا هفته گذشته، پلیس راهور طبق نامه¬ای به ما اعلام کرد در این ۲۸ نقطه، صد در صد ما کاهش تصادفات فوتی داشتیم. و اکنون ما در حوزه ترافیک نیز در مقام اول قرار داریم.
کلهری با اقدامات صورت گرفته در حوزه اجتماعی اظهار داشت: حوزه اجتماعی بسیار برای ما اهمیت داشت. سال گذشته پویشی برای آزادی مادران در بند برای جرائم غیرعمد، به راه انداختیم. بسیاری از سرمایه داران را دعوت کردیم. با سازمان زندان ها تفاهم نامه نوشتیم و پول مستقیم به حساب انجمن حمایت از زندانی ها واریز شد و در پایان مقدمات آزادی ۶۰ مادر زندانی فراهم شد.
وی افزود: در حوزه زیباسازی و خدمات شهری نیز اقدامات خوبی صورت گرفت. ۲۸ پل و زیرگذر با مبالغ بسیار پایین تر از پیمانکار روشن شد.
کلهری در پایان از تمام همکاران و معاونان خود بابت تمام اقدامات صورت گرفته، تشکر کرد.