جامع خبر(جامع نیوز):تنوع زیاد در بازار ایربادزها موجب شده هواوی با استفاده از تجربه و تخصص خود دست به نوآوری در این زمینه بزند و محصولات منحصر به فردی را روانه بازار کند. به عبارت دیگر این شرکت با رویکرد زیبایی شناختی خود بسیار جسورانه عمل کرده و هدفون بی‌سیم FreeBuds Lipstick را با ظاهری […]

جامع خبر(جامع نیوز):تنوع زیاد در بازار ایربادزها موجب شده هواوی با استفاده از تجربه و تخصص خود دست به نوآوری در این زمینه بزند و محصولات منحصر به فردی را روانه بازار کند. به عبارت دیگر این شرکت با رویکرد زیبایی شناختی خود بسیار جسورانه عمل کرده و هدفون بی‌سیم FreeBuds Lipstick را با ظاهری خاص معرفی کرده است.

FreeBuds Lipstick همانطور که از نامش پیداست ظاهری شبیه به رژ لب داشته و از طراحی چند‌وجهی با ترکیب هنرمندانه رنگ‌های طلایی و مشکی بهره می‌برد. این نشانگر تغییر رویکرد هواوی در طراحی محصولات و روح بخشیدن به قاب هدفون‌های بی‌سیم خود است.

فری بادز Lipstick هواوی علاوه بر زیبایی دوچندان خود بسیار مقاوم بوده و برای ساخت محفظه نگهدارنده آن از استیل ضد زنگ استفاده شده است. این طراحی به صورت کامل در جنس مواد مورد استفاده و ساخت، از طراحی پلاستیکی و ظاهر منحنی مانند هدفون‌های امروزی و نسخه پایه فری بادز ۴ فاصله گرفته است به همین دلیل به می‌توان از آن با عنوان خاص‌‎ترین ایربادز بازار نام برد.

همچنین ابعاد جمع و جور این هدفون جابجایی و استفاده از آن را بسیار آسان کرده است. درب کیس شارژ این محصول نیز با خاصیت مغناطیسی خود عملکرد جالبی دارد که هنگام قرار گرفتن سر جای خود، اطمینان از محافظت از هر ایرباد را به شما منتقل می‎کند. هنگامی که ایربادها را در گوش خود قرار دهید نیز ظاهر و رنگ جذاب قرمز رنگ طوری جلوه می‎کند که گویی یک جفت گوشواره قرمز رنگ لاکچری، روی گوشی شما قرار گرفته‎اند.

اما فری بادز Lipstick در بخش سخت‌افزار هم بهبودهای مناسبی را نسبت به دیگر مدل‎های قبلی به خود دیده است. فری بادز لیپ استیک، به یک درایو داینامیک ۱۴٫۳ میلی‌متری LCP مجهز شده که با استفاده از تقویت‌کننده‌های باس صدایی فراگیر و بسیار واضح را در محدوده فرکانسی تا ۴۰ کیلوهرتز ارائه می‌دهد.
این هدفون TWS بسیار زیبا و خاص با بهره‌گیری از قابلیت Open-Fit Active Noise Cancellation 2.0 است که خود هواوی آن را توسعه یافته تا صداهای محیط پیرامون در هوشمندانه‎ترین حالت ممکن حذف شوند.
این طراحی بدون اینکه راه ورود و خروج هوا به داخل گوش کاربر را ببند، امکان حذف نویز هوشمند را میسر کرده و از طرفی می‎تواند مطلوب کاربرانی باشد که به استفاده از سری‎های سیلیکونی نیز حساسیت دارند. مضاف بر این، قابلیت Adaptive Ear Matching با تشخیص خودکار اندازه مجاری گوش کاربر، بهترین تنظیمات برای سیستم حذف نویز را محاسبه کرده و آن را به طوری اعمال می‎کنند که در همه شرایط، کارایی هدفون در این بخش به نحو احسن تضمین گردد.
کیفیت بالای میکروفن‌های این فری بادز، شرایط یک مکالمه‌ بسیار جذاب را برای کاربر میسر می‌کنند. ظاهر لاکچری و زیبای فری بادز لیپ استیک را می‎توان با عملکرد بسیار متنوع و منعطف بدنه لمسی آن نیز تکمیل کرد تا در هر حالتی، کلاس کاری و ظاهری لیپ استیک هواوی، در بالاترین میزان باشد.

با استفاده از فرامین لمسی به بدنه این هدفون، می‎توان کنترل توقف یا پخش موسیقی، پاسخگویی و رد تماس ورودی، فراخوانی دستیار هوشمند، جابجایی بین قطعات موسیقی در حال پخش یا فعال و غیرفعال کردن حالت حذف نویز هوشمند را انجام داد.
هر ایرباد فری بادز لیپ استیک ۴٫۱ گرم وزن داشته و به یک باتری ۳۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که می‎تواند تا ۴ ساعت (بدون فعال بودن ANC) پاسخگوی نیاز کاربران باشد همچنین کیس شارژ این محصول علی‌رغم بدنه فلزی بسیار سبک بوده و وزن آن تنها ۸۴ گرم است.

علاوه بر این بهره‌گیری قاب شارژ فری بادز Lipstickاز یک باتری ۴۱۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند تا ۲۲ ساعت شارژدهی بیشتر را در اختیار کاربران قرار دهد. این بدان معناست که حتی در شلوغ‎ترین و پرترافیک‎ترین روزها نیز می‎تواند جوابگوی نیاز کاربران باشد.
فری بادز جدید هواوی از بلوتوث نسخه ۵٫۲ پشتیبانی کرده و هم‌زمان می‌تواند به دو دستگاه دیگر متصل شود. به لطف استفاده از سنسورهای جدید، اگر هنگام گوش دادن به موسیقی، فری بادز را از گوش خود بیرون بیاورید پخش آن به طور خودکار متوقف خواهد شد.
در انتها باید گفت که این هدفون با رنگ اختصاصی قرمز راهی بازار می‌شود و قیمت FreeBuds Lipstick در بازار اروپا هم برابر ۲۴۹ یورو در نظر گرفته شده است.