جامع خبر(جامع نیوز):قائم مقام بیمه دانا، الزامات ورود شرکت‌های جدید بیمه به بازار را تحلیل کرد و رقابت پذیری را اصل محوری در صنعت بیمه برشمرد. به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، حسین حسینی در حاشیه بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه و در پنل تخصصی “استراتژی‌های رقابت‌پذیری(ورود،واگذاری،ادغام و خروج) که در […]

جامع خبر(جامع نیوز):قائم مقام بیمه دانا، الزامات ورود شرکت‌های جدید بیمه به بازار را تحلیل کرد و رقابت پذیری را اصل محوری در صنعت بیمه برشمرد.

به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، حسین حسینی در حاشیه بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه و در پنل تخصصی “استراتژی‌های رقابت‌پذیری(ورود،واگذاری،ادغام و خروج) که در سالن مصلی نژاد دانشگاه الزهرا برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی بیمه به فعالان و دست اندرکاران این صنعت اظهار داشت: ورود شرکت‌های جدید به بازار باید ارزش افزوده ایجاد کرده و صنعت بیمه را به رشد برساند، اما اگر این ورود موجب تقسیم بازار بین شرکت‌ها شود، فاقد ارزش افزوده خواهد بود و در نتیجه استقلال فکری آنها را به مخاطره خواهد انداخت.

وی که دبیری این پنل را بر عهده داشت، رقابت پذیری را نقطه عطف صنعت بیمه دانست و خواستار بررسی و تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های ناشی از ادغام و ورود شرکت‌های جدید به بازار شد و افزود: این موضوع باید از نگاه علمی و عملی مورد بررسی قرار گیرد تا نتایج مثبت آن موجب رشد و ارتقای صنعت بیمه شود.

حسینی اظهار داشت: شرکت‌های بیمه در آینده ممکن است به سمت ادغام و سایر مسائلی که بتوانند به واسطه آنها، بنگاه‌های تجاری شان را مدیریت کنند، بروند، اما اگر این ورود موجب شود که سهم این شرکت ها افزایش پیدا کند حتما استقلال فکری خاصی ایجاد می‌کند و یقینا مسائل جدیدی را به همراه خواهد داشت، در نتیجه مسئله رقابت پذیری بیشتر از قبل مورد توجه قرار خواهد گرفت.

قائم مقام بیمه دانا افزود: آنچه که در این پنل می‌خواهیم به آن اشاره کنیم این است که رقابت پذیری، یک نقطه عطفی باشد برای اینکه ما چه اقداماتی انجام دهیم تا بازار را به سمت رقابت واقعی سوق دهیم. در واقع نیاز است تا مزیت‌ها و چالش‌های ادغام و ورود و خروج شرکت‌ها به درستی ارزیابی شود تا از فرصت‌های پیش روی ایجادشده بیشترین منفعت را ببریم.

در این پنل همچنین دکتر مهدی احراری مدیر آموزش، توسعه و پژوهش بیمه دانا با ارائه مقاله‌ای در باره رویکردها، سیاست‌های تنظیم‌گر و استراتژی‌های صنعت بیمه برای رقابت‌پذیری، مطالب ارزشمندی بیان کرد که مورد تشویق حاضرین در پنل قرار گرفت.