جامع خبر(جامع نیوز):علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری باید در اقتصادمان حذف شود، گفت: رشد عرضه کالاها در بورس کالا به شفافیت و رقابتی شدن صنایع کشور کمک شایانی می کند. او افزود: حمایت از توسعه بازارهای رسمی کالایی مانند بورس کالا عامل آرامش فعالان بازار […]

جامع خبر(جامع نیوز):علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری باید در اقتصادمان حذف شود، گفت: رشد عرضه کالاها در بورس کالا به شفافیت و رقابتی شدن صنایع کشور کمک شایانی می کند. او افزود: حمایت از توسعه بازارهای رسمی کالایی مانند بورس کالا عامل آرامش فعالان بازار به شمار می رود لذا باید به سمت ساماندهی مبادلات کالایی و عرضه کامل کالاها در بورس کالا رفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: سازوکار بورس کالا به دلیل اثرات مثبت و به خصوص شفافیتی که برای اقتصاد کشور به همراه دارد باید بیش از پیش تقویت شود و توسعه یابد. به گونه ای که امیدواریم وعده های دولتمردان برای ساماندهی بازار کالایی کشور با محوریت بورس کالا تحقق یابد.

کریمی معتقد است، حمایت از توسعه بازارهای رسمی کالایی مانند بورس کالا عامل آرامش فعالان بازار به شمار می رود لذا باید به سمت ساماندهی مبادلات کالایی و عرضه کامل کالاها در بورس کالا رفت.

او در ادامه با اشاره به تبعات قیمت گذاری دستوری گفت: قیمت‌گذاری دستوری در بلندمدت موجب انحراف در بازار شده و به طور قطع ضمن وجود مشکلات متعدد، رانت ایجاد می کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دولت باید تلاش کند با عادی سازی فضا و پایدارسازی شرایط بازار به سمت و سویی حرکت کند که قیمت‌های دستوری حذف و عرضه و تقاضا مطابق با قوانین حاکم بر اقتصاد، قیمت را در بازار کشف کند.

وی در پایان گفت: شناورسازی و آزاد سازی قیمت‌ها و منع قیمت‌گذاری دستوری به معنای این نیست که نظارت نفی شده و یا در نظر گرفته نشود، بلکه نظارت در بازار باید همواره وجود داشته باشد تا حقوق مصرف‌کنندگان و آحاد مردم را تضمین کند.