جامع خبر(جامع نیوز):مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد که ۳۸ شعبه این بانک در سراسر کشور در هفت ماهه نخست امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند. به نقل از پایگاه خبری اگزیم نیوز، حبیب احمدی در نشست مجازی با حضور سیدعلی حسینی […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد که ۳۸ شعبه این بانک در سراسر کشور در هفت ماهه نخست امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند.

به نقل از پایگاه خبری اگزیم نیوز، حبیب احمدی در نشست مجازی با حضور سیدعلی حسینی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، کارکنان و روسای شعب این بانک به تشریح عملکرد هفت ماهه این شعب بانک توسعه صادرات پرداخت و گفت: در بخش اعطای تسهیلات ریالی در شعب، ۹۹ درصد از اهداف تعیین شده بانک محقق شده که بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد ریال بوده و نسبت به دوره هفت ماهه سال گذشته نیز رشدی ۲۷ درصدی را تجربه کرده است.
وی میزان تسهیلات ارزی پرداخت شده را نیز ۲۱۹ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان تسهیلات ارزی پرداخت شده توسط شعب بانک توسعه صادرات در مقایسه با هفت ماهه سال ۱۳۹۹ رشدی ۶ درصدی داشته و از نظر دسترسی به اهداف نیز رقم ۱۴۹ درصد را به ثبت رسانده است.
احمدی مانده تسهیلات ریالی در هفت ماهه نخست امسال را هم ۶۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۹۷ هزار میلیارد ریال در بخش ریالی و ۲/۳ میلیارد دلار در بخش ارزی بوده است؛ این رقم در هم‌سنجی با هفت ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رشدی ۳۶ درصدی در بخش ریالی و رشد ۳ درصدی در بخش ارزی داشته است.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از تسهیلات اعطا شده توسط شعب در هفت ماهه نخست امسال ارزی و ۶۵ درصد ریالی بوده که ۷۸ درصد این تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و ۲۲ درصد به بخش طرح‌ها تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن بانک توسعه صادرات ایران، ۸۴ درصد از مانده تسهیلات ارزی و ۱۶ درصد ریالی است.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات افزود: با وجودی که بانک‌های توسعه‌ای بدنبال جذب منابع نیستند اما در هفت ماهه نخست امسال مانده سپرده های شعب بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان سپرده های ریالی، ۳۰ هزار میلیارد و سپرده های ارزی ۳۱۴ میلیون دلار بوده است.