جامع خبر(جامع نیوز): اتحادیه کارگری ال¬جی به دلیل پیشبرد اهداف و مقاصد سازمان ملل، موفق شد از سایر سازمان‌های مردم نهاد(NGO) متمایز شود. اتحادیه کارگری ال‌جی الکترونیکس (LG) در کره جنوبی به دلیل تلاش‌هایش برای اولویت‌ قرار¬دادن ESG (Environment, Social And Governance) با مفهوم حاکمیت محیط زیستی، اجتماعی و شرکتی در محل کار، از سوی […]

جامع خبر(جامع نیوز): اتحادیه کارگری ال¬جی به دلیل پیشبرد اهداف و مقاصد سازمان ملل، موفق شد از سایر سازمان‌های مردم نهاد(NGO) متمایز شود.

اتحادیه کارگری ال‌جی الکترونیکس (LG) در کره جنوبی به دلیل تلاش‌هایش برای اولویت‌ قرار¬دادن ESG (Environment, Social And Governance) با مفهوم حاکمیت محیط زیستی، اجتماعی و شرکتی در محل کار، از سوی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (UN ECOSOC) مقام مشاوره¬ای ویژه‌ای دریافت کردند. عنوان اولین اتحادیه کارگری کره‌ای که دریافت‌کننده‌‌ی چنین جایگاهی از طرف سازمان ملل متحد است، گواهی بر اولویت، اهمیت و تعهد مداوم این شرکت به مسئولیت اجتماعی اتحادیه (USR) است که جزء کلیدی تعهد ال‌جی به مدیریت ESG است.

این جایگاه طبق تاییدیه کمیته سازمان‌های خصوصی ECOSOC اعطا می‌شود که متشکل از ۱۹ کشور عضو است، که همه آن‌ها باید نشان دهند که کارشان با اهداف و مقاصد سازمان ملل ارتباط مستقیمی دارد. این به رسمیت شناختن، به سازمان‌های مردم نهاد (NGO) اجازه دسترسی به بسیاری از شرکت‌های تابعه ECOSOC و متخصصان حقوق بشر سازمان ملل را می‌دهد. از زمانی که منشور مسئولیت اجتماعی اتحادیه ال‌جی الکترونیکس در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، کارگران کارخانجات مونتاژ ال‌جی در سراسر جهان به چشم‌انداز این سازمان متعهد شدند.

درحالی‌که ESG تصاویری از محیط زیست و فعالیت‌های داوطلبانه را در ذهن اکثر مردم تداعی می‌کند، اما بررسی نحوه رفتار یک سازمان با کارکنان خود، یکی از مهم‌ترین گروه‌های ذی‌نفع آن، جزء مهمی از عملکرد ESG در سازمان¬ها است. بر اساس یک مطالعه، کارفرمایانی که امتیاز بالایی در رضایت کارکنان و توانایی برای جذب استعدادهای خوب دارند، به‌طور قابل‌توجهی نمرات ESG بالاتری نسبت به سایر سازمان‌ها دریافت می‌کنند.

بائه سانگ هو، رئیس اتحادیه ال‌جی الکترونیکس، گفت: «ما بسیار مفتخریم که از سوی سازمان ملل به خاطر تلاش‌هایمان برای انجام مسئولیت‌هایمان در قبال اعضا، جامعه و محیط‌زیست موردتقدیر قرارگرفته‌ایم.» ما متعهد هستیم که از این افتخار برای تشویق سایر اتحادیه‌ها برای گسترش فعالیت‌های USR خود استفاده کنیم.