جامع خبر(جامع نیوز):بانک گردشگری علاوه بر فعالیت‌های بانکداری و ارائه خدمات نوین بانکی به مردم، در بخش مسئولیت‌های اجتماعی عملکرد موفقی داشته که از جمله آنها می‌توان به مشارکت در امور خیریه، ساخت مدرسه در مناطق محروم و … اشاره کرد. بانک گردشگری در نیمه نخست سال جاری حدود ۳۶ میلیارد ریال کمک های نقدی […]

جامع خبر(جامع نیوز):بانک گردشگری علاوه بر فعالیت‌های بانکداری و ارائه خدمات نوین بانکی به مردم، در بخش مسئولیت‌های اجتماعی عملکرد موفقی داشته که از جمله آنها می‌توان به مشارکت در امور خیریه، ساخت مدرسه در مناطق محروم و … اشاره کرد.

بانک گردشگری در نیمه نخست سال جاری حدود ۳۶ میلیارد ریال کمک های نقدی برای تامین جهیزیه، کمک به زندانیان، کمک درمانی، بسته های حمایتی آموزشی، کمک به کودکان بی سرپرست و همچنین کمک های مومنانه پرداخت کرده است.

بنیاد نیکوکاری یاس که زیر نظر گروه مالی گردشگری فعالیت می‌کند، مسئولیت اجرای امور خیریه را با حمایت و مشارکت بانک گردشگری برعهده دارد. این بنیاد موفق شده در مدت فعالیت خود عملکرد موفقی داشته باشد که به بخش هایی از آنها اشاره می شود.

الف) برنامه ساخت ۱۰۰ مدرسه به ازای ۱۰۰ شعبه بانک گردشگری
ساخت ۱۰۰ مدرسه برای مناطق محروم کشور در برنامه قرار دارد. تاکنون ۲۵ مدرسه یک تا ۱۰ کلاسه با حمایت بانک گردشگری با عنوان کیمیای دانش احداث شده و بیش از ۳۰۰۰ دانش آموز در حال تحصیل در این مدارس هستند.
همچنین تا دهه فجر امسال ۵ مدرسه جدید در حال ساخت در شهرستان‌های دلگان و چابهار (استان سیستان و بلوچستان) و نورآباد (استان لرستان) نیز تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که به این ترتیب مجموع مراکز آموزشی احداث شده به ۳۰ واحد می رسد.

بانک گردشگری ۱۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد و بر همین اساس قرار است ۱۰۰ مدرسه به ازای ۱۰۰ شعبه بانک گردشگری در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم ساخته شود.

ب) سرپرستی دو مرکز توانبخشی
بنیاد یاس سرپرستی ۲ مرکز توانبخشی را در شهرهای جیرفت و کرمان برعهده دارد که با مشارکت بانک گردشگری حدود ۲۰۰ کودک و نوجوان را سرپرستی می‌کند.
دو مرکز توانبخشی “جنوب کرمان” و “شهید فیاض‌بخش” کرمان در مجموع حدود ۲۰۰ نفر پرسنل و معلول دارند که هزینه نگهداری این مراکز ماهانه حدود ۵ میلیارد ریال است. این هزینه از طرف بنیاد نیکوکاری یاس و با همکاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه گروه مالی گردشگری تامین می‌شود.
در مراکز یادشده علاوه بر نگهداری و مراقبت از معلولان ذهنی و جسمی، خدمات دیگری همچون گفتار درمانی، کار درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپد فنی، روانشناسی، مددکاری و پزشک متخصص به‌صورت تمام‌وقت زیرنظر مربیان و کارشناسان خبره این امور انجام می‌شود.
توانمندسازی زنان از جمله زنان سرپرست خانوار یکی دیگر از خدمات انجام شده از سوی بنیاد یاس است. زنان سرپرست خانوار امسال با هزینه بنیاد به مشهد مقدس اعزام شده اند. علاوه بر این با همکاری بنیاد یاس حدود ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار توانمند شده و مشغول به کار شده اند و تحت پوشش بیمه درمانی نیز قرار گرفته اند. همچنین در ماه ژانویه امسال نیز کمک هایی به افراد نیازمند از اقلیت مسیحیان اهدا شده است.

ج) تامین جهیزیه
تامین جهیزیه برای سر و سامان دادن به زندگی جوان‌ها در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد یاس است که با هدف حفظ نظام خانواده انجام می‌شود.
بانک گردشگری فقط در سال جاری ۲۰ میلیارد ریال برای تامین جهیزیه اختصاص داده است. همچنین با کمک بانک گردشگری امسال ۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان هزینه شده است.

د) ساخت بزرگترین مجتمع توانمندسازی فنی و حرفه ای و برنامه آموزش ۵ هزار زندانی با هدف ایجاد اشتغال
با حمایت بانک گردشگری، بزرگترین مجتمع توانمندسازی فنی و حرفه ای در کرمان احداث و راه اندازی شده است. این مجتمع با ۲۰ کارگاه تخصصی شامل ۱۲ کارگاه آموزشی و ۸ کارگاه تولیدی به مساحت ۶ هزار مترمربع در کرمان دایر شده و در حال حاضر ۲۰ کارگاه در آن فعال است.
با راه اندازی کارگاه های مذکور با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای، زمینه آموزش یک شغل و حرفه تخصصی برای کسانی که این دوره ها را طی می کنند، فراهم شده است. تاکنون چند دوره آموزشی در این مجتمع توانمندسازی برگزار شده و کسانی که این دوره‌ها را طی کرده‌اند، موفق به اخذ مدرک تخصصی مربوطه شده‌ و مشغول به کار هستند.

هدف از ساخت مجتمع توانمندسازی حرفه ای، حرفه آموزی زندانیان مواد مخدر کرمان و همچنین کمک به ایجاد اشتغال و حمایت از خانواده‌های زندانیان است. پیش‌بینی می‌شود بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حدود ۵۰۰۰ نفر پس از طی کردن دوره‌های آموزش‌های تخصصی، مشغول به کار شوند.

ه) توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان
این بنیاد از زمان شیوع کرونا تاکنون در زمینه کمک به تامین امکانات درمانی و تجهیزات بیمارستانی استان های مختلف اقدام کرده و بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است.

بر اساس این گزارش، بنیاد یاس درنظر دارد با کمک بانک گردشگری تا پایان امسال نیز هزاران بسته کمک معیشتی را در مناطق محروم سراسر کشور بین نیازمندان توزیع کند.
این گزارش حاکیست: تمام کمک های بنیاد یاس نیازسنجی می شود و این نیازسنجی ها از طریق بیش از ۳۰۰ نفر همرسان در سراسر کشور صورت می گیرد.
بنیاد نیکوکاری یاس فاطمه النبی(س) از سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و وابسته به گروه مالی گردشگری است و تمام فعالیت‌های انجام شده در بنیاد یاس طبق سیاست‌های هیات امنا گروه مالی گردشگری و حمایت بانک گردشگری صورت می گیرد.