جامع خبر(جامع نیوز):خیلی دور نیست زمانی که تازه سینمای خانگی به بازار ایران آمده بود و اغلب خانواده‌ها یکی از مدل‌های متناسب با تلویزیون خود را خریداری می‌کردند تا از امکانات این سیستم بهره­مند شوند. سینمای خانگی شامل چندین بلندگوی ایستاده در اندازه‌های کوچک و بزرگ بود که در چهارگوشه‌ی اتاق قرار داده می‌شد تا […]

جامع خبر(جامع نیوز):خیلی دور نیست زمانی که تازه سینمای خانگی به بازار ایران آمده بود و اغلب خانواده‌ها یکی از مدل‌های متناسب با تلویزیون خود را خریداری می‌کردند تا از امکانات این سیستم بهره­مند شوند. سینمای خانگی شامل چندین بلندگوی ایستاده در اندازه‌های کوچک و بزرگ بود که در چهارگوشه‌ی اتاق قرار داده می‌شد تا صدایی با کیفیت، فراگیر و حالتی شبیه به سینما را شبیه‌سازی کنند. طراحی این سیستم‌ها هم جالب بود اما یک ایراد اساسی آن داشتن سیم و کابل‌های زیادی بود که برای اتصالشان به تلویزیون استفاده می‌شد. همین امر باعث شد تا محصولات مدرن‌تر بدون سیم و با اندازه و تعداد کمتر اما باکیفیت و قدرت صدای بالاتر طراحی و روانه بازار شوند. این سیستم‌های جدید، ساندبار یا بلندگوی خطی نام داشتند.

ساندبارها با ابعاد کوچک، بی‌سیم بودن و تکنولوژی‌های مدرن پخش صدا چنان پرقدرت در میدان رقابت حاضر شدند که دیگر جایی برای سیستم‌های صوتی قدیمی باقی نماند. تقریباً تمامی شرکت‌های تولید کننده توان خود را بر تولید ساندبار گذاشتند و هر روز بر کیفیت و امکانات این سیستم‌ها افزوده شد.

ساندبارها که مثل یک نوار باریک خطی در جلوی تلویزیون قرار داده می‌شوند علاوه بر طراحی بسیار شیک خود، تجربه شنیدن صدا را وارد مرحله‌ی تازه‌ای کردند. به طوری که شنیدن صدا در این بلندگوها چنان واقعی و زنده است که کاربر را غرق در فیلم یا موسیقی در حال پخش می‌کند.

افزایش میزان شفافیت صدا، کاهش نویزها، قدرت صدا، فراگیر بودن صدا، استریو بودن و کیفیت صدای دالبی و موارد مشابه دیگر از جمله عوامل رقابت برندها در حوزه‌ی تولید ساندبارهاست. به طوری که هر بار با فناوری جدید و جالبی روبه‌رو می‌شویم که تجربه‌ای جذاب برای ما به ارمغان می‌آورد. اما در میان تمامی برندها، ال‌جی مثل همیشه پا را فراتر گذاشته و وارد سطح جدیدی از خلاقیت و نوآوری در تولید ساندبارهای ۲۰۲۲ خود شده است.

جدیدترین سیستم‌های صوتی ال­جی با پیشرفته‌ترین صدای فراگیر و قابلیت اتصال بلوتوث، صدایی تمام‌عیار تولید می‌کنند که کل فضای اتاق را پوشش می‌دهد. به این معنی که شما در هر نقطه‌ای از اتاق که باشید، صدا را به صورت یکسان می‌شنوید و می‌توانید از شنیدن صدای فراگیر با تمام وجود لذت ببرید.

این بلندگوهای خطی که با طراحی مدرن خود با هر دکوراسیونی به خوبی سازگار می‌شوند، مدرن‌ترین فناوری‌های صدا را در خود دارند که تجربه‌ای جذاب برای کاربران رقم می‌زند.

یکی از ساندبارهای ۲۰۲۲ ال‌جی (S95QR) دارای ۵ بلنگوی رو به بالا (Up firing) هستند که برای اولین بار در جهان شاهد آن هستیم؛ که شامل سه بلندگو در جلوی ساندبار و دو تای دیگر به صورت مجزا در پشت ساندبار است و صدای آن حس حضور در سینما را به فرد منتقل می‌کند.

چند کاناله بودن بلندگوها هم باعث می‌شود تا صدا با وضوح و شفافیت کامل به گوش برسد و حسی از حضور در صحنه را برای کاربر به همراه داشته باشد. به همین خاطر این محصولات بهترین انتخاب برای عاشقان فیلم و گیمینگ بشمار می‌آیند.

همچنین ال‌جی  اسپیکرهای وایرلس ساندبار پریمیوم سال ۲۰۲۲ خود را به جای چهار کاناله به صورت شش کاناله تولید کرده است تا با چهار درایور جلویی و کناری همراه ‌با دو درایور Up-Firing، کیفیت صدای بی‌نظیری ارائه دهد.

ساندبار برتر S95QR با تولید بیس عمیق‌تر و خروجی ۸۱۰ وات و کانال‌های ۹٫۱٫۵ بهترین گزینه برای غوطه‌ور شدن در صدای فراگیر و با کیفیت هستند.

همه‌ی این‌ها در کنار هم تجربه‌ی جدید و جذابی از تماشای فیلم را برای کاربران رقم می‌زند و باعث ارتقا سبک زندگی کاربران می‌شود؛ این همان هدف اصلی ال‌جی است که محصولاتی برای افزایش راحتی و بهتر شدن سبک زندگی کاربران روانه بازار می‌کند.

ساندبارهای پرمیوم این شرکت یک انتخاب عالی برای عاشقان فیلم و سینما نیز هست. چون بلندگوی مرکزی آن دیالوگ‌ها را با وضوح بیشتر پخش می‌کند و باعث تقویت صداهای فراگیر دالبی اتموس (Dolby Atmos) و DTS:X می‌شود. همه‌ی این‌ها در حالی است که به لطف مجهز بودن به فناوری‌ صوتی IMAX Enhanced که باعث تقویت فراگیر بودن صدا می‌شود، کاربران می‌توانند هنگام تماشای محتوای سازگار از صدای سه‌بعدی فوق‌العاده باکیفیت نیز لذت ببرند. این قابلیت مخصوصاً برای گیمرها خیلی جذاب است چون می‌توانند حس واقعی بودن بازی را تجربه و آن را با نهایت هیجان ادامه دهند.

البته این تمام ماجرا نیست چون این ساندبارهای جذاب و مینیمال، به نسخه‌ی بهینه‌سازی شده‌ی فناوری AI Room نیز مجهز شده‌اند. این فناوری کمک می‌کند تا ساندبار خروجی صدای خود را متناسب با فضا و ابعاد اتاقی تنظیم کند که در آن قرار دارد. این کار باعث می‌شود که صدایی دقیق‌تر با فرکانس متناسب با فضا ارائه شود و کاربر از کیفیت، وضوح و فراگیر بودن صدا نهایت لذت را ببرد.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجهی که در ساندبارهای ۲۰۲۲ ال‌جی شاهد آن هستیم، افزایش سازگاری این محصولات با محیط زیست است. به طوری که ال‌جی در بسته‌بندی این محصولات از مواد بازیافتی و فیبر کامپوزیت جدید استفاده کرده است تا با کاهش وزن محصولات بتواند از انتشار کربن در زمان حمل و نقل تا حد زیادی بکاهد.

در آخر باید اشاره کنیم این ساندبارها فقط بلندگوهای ساده برای پخش صدا نیستند. چون به لطف سازگاری با دستیارهای صوتی مختلف مثل الکسای آمازون یا دستیار صوتی گوگل، می‌توانید با این ساندبارها ارتباط برقرار کنید. یعنی در واقع می‌توانید درخواست‌های خود را با صدای بلند به ساندبار‌های ۲۰۲۲ ال‌جی اعلام کنید تا بلافاصله آن را انجام دهد و دستوراتتان را اجرا کنند. یعنی مثلاً به جای اینکه دنبال ریموت‌کنترل بگردید، از آشپزخانه با صدای بلند به ساندبار بگویید که صدایش را کم یا زیاد کند. به همین راحتی و جذابی!

ال‌جی همیشه به دنبال خلق ایده‌های نو و کمک به آسایش بیشتر کاربران خود است و این ساندبارها نیز دقیقاً متناسب با زندگی بشر در عصر مدرنِ امروزی طراحی شده‌اند