جامع خبر(جامع نیوز):بانک آینده طی ۲۲ ماه گذشته، حدود ۱۷۰ هزار فقره انواع وام و تسهیلات خُرد به‌مبلغ بیش از ۵۲هزار میلیارد ریال پرداخت کرد. بانک آینده که پیش از این روند پرداخت تسهیلات خُرد با فرایند سهل، ساده، مبتنی بر اعتبارسنجی و بدون ضامن را عملیاتی کرده بود در ادامه اقدامات خود به‌منظور ارزش‌آفرینی […]

جامع خبر(جامع نیوز):بانک آینده طی ۲۲ ماه گذشته، حدود ۱۷۰ هزار فقره انواع وام و تسهیلات خُرد به‌مبلغ بیش از ۵۲هزار میلیارد ریال پرداخت کرد.

بانک آینده که پیش از این روند پرداخت تسهیلات خُرد با فرایند سهل، ساده، مبتنی بر اعتبارسنجی و بدون ضامن را عملیاتی کرده بود در ادامه اقدامات خود به‌منظور ارزش‌آفرینی هر چه بیش‌تر برای مشتریان و عموم هم‌وطنان عزیز، هم‌گام و هم‌سو با تدابیر اتخاذ شده توسط دولت سیزدهم، به‌منظور تسهیل در اعطای تسهیلات خُرد به آحاد مردم بر مبنای روش‌های جایگزین وثیقه و توسعه خدمات قرض‌الحسنه گام برمی‌دارد.

بانک آینده بر اساس سیاست‌گذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در حوزه‌های تحول نظام بانکی به‌نفع مردم از طریق توجه ویژه به پرداخت تسهیلات خُرد با فرایند سهل، ساده، مبتنی بر اعتبارسنجی و بدون ضامن، با هدف کارگشایی در مشکلات مردم، به‌ویژه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و با اتخاذ استراتژی تغییر الگو و ترکیب مصارف پرداخت تسهیلات، همواره تلاش داشته است تا علاوه بر اعطای تسهیلات به عموم هم‌وطنان برای رفع نیازمندی‌های خود و صنایع تولیدی، فعالان اقتصادی و کارآفرینان با هدف حفظ اشتغال و ارتقای رشد و توسعه اقتصادی کشور، نقش پررنگی نیز در ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود داشته باشد.

بانک آینده با اعطای ۵۰٫۵۲۸ فقره تسهیلات خُرد به‌مبلغ کلی بیش از ۱۰٫۰۳۸ میلیارد ریال، به کادر درمان شاغل در سراسر کشور در موضوع کرونا، بدون اخذ ضامن و تنها با ارائه نامه ضمانت کلی افراد، از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های سراسر کشور، از کادر درمان و پرستاران در ایام مقابله با بیماری کرونا با عرضه محصول «حمایت از فرشتگان سلامت» حمایت کرد که منابع مورد نیاز برای پرداخت این تسهیلات از محل منابع آزاد و مردمی بانک و بدون استفاده از هیچ‌گونه کمک دولتی و به‌صورت کاملاً داوطلبانه، تأمین شد و با موفقیت کامل به‌اجرا درآمد.

هم‌چنین به‌منظور پرداخت تسهیلات خُرد به اقشار مختلف جامعه، با شرایط سهل و آسان برای خرید کالا و خدمات تولید داخل، تا سقف مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال برای هر فرد (و اخیراً ۱٫۲۵۰ میلیون ریال) و با سرعت مورد انتظار مردم، طرح «تسهیلات کارگشا» را به‌اجرا درآورده است.

از بیستم فروردین‌ماه ۱۳۹۹ تا بیستم بهمن‌ماه ۱۴۰۰، تعداد ۲۲٫۷۶۸ تسهیلات کارگشا به‌مبلغ ۷٫۷۵۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات و اعتبار خرید برای خریدهای اقساطی مردم از طریق فروشگاه‌های اینترنتی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال، با حداقل تضامین و بر مبنای اعتبارسنجی و فرایند غیرحضوری یکی دیگر از اقدامات بانک آینده برای عموم هم‌وطنان عزیز است تا به‌راحتی و بدون مراجعه حضوری بتوانند خریدهای موردنیاز را انجام دهند.

در بازه زمانی بیست فروردین ۱۳۹۹ تا بیست بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در این بخش نیز، بانک آینده تعداد ۱۴٫۲۸۹ تسهیلات به‌ارزش ۱٫۹۴۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

«مردم‌یار» نیز یکی دیگر از محصولات بانک آینده است که تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال به تمام اقشار مختلف مردم با حداقل وثیقه و تضامین لازم پرداخت می‌شود.

بازه زمانی ۲۰/۰۱/۱۳۹۹ تا ۲۰/۱۱/۱۴۰۰، نشانگر پرداخت تعداد ۶٫۸۰۳ به‌مبلغ ۵٫۰۵۴ میلیارد ریال تسهیلات مردم‌یار است.

تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن۷۰۰میلیون ریالی در تهران بزرگ، ۵۰۰میلیون ریالی درکلان شهرها و ۲۵۰میلیون ریالی درسایر شهرها، پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج با مبالغ ۵۰۰ و۷۰۰ میلیون ریال برای حمایت از ازدواج جوانان، پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان وزارت دفاع و پشتیبانی در مبالغ ۱۰۰و ۲۰۰میلیون ریالی، پرداخت وام ۱۰میلیون ریالی در قالب بسته معیشتی به سرپرست خانوار نیز از جمله اقدامات بانک آینده در حوزه اعتباری و پرداخت تسهیلات است.

در بازه زمانی بیستم فروردین‌ماه ۱۳۹۹ تا بیستم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ نیز، تعداد ۲۴٫۰۴۱ تسهیلات حمایتی مستاجران و ۱۵٫۰۴۳ وام قرض‌الحسنه ازدواج به‌ترتیب به‌مبالغ ۱۵٫۰۴۳ و ۱۰٫۳۷۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

همچنین پرداخت تسهیلات «کارا»، برای راه‌اندازی، حمایت و گسترش کسب و کارهای خُرد، پرداخت انواع سایر تسهیلات خُرد (تسهیلات ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زنان سرپرست خانوار و شرکت‌های SME) از اقداماتی است که بانک آینده به‌منظور حمایت و کمک به خانواده‌ها و هم‌چنین رونق تولید و حفظ اشتغال انجام داده است