جامع خبر(جامع نیوز):در سومین روز نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و پارک علم و فناوری پردیس تفاهم‌نامه همکاری تحت عنوان «تفاهم‌نامه همکاری هم‌افزایی جهت توسعه تحقیقات تحول‌آفرین و فناورانه» امضا کردند. به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شهید تندگویان، پارک علم و فناوری […]

جامع خبر(جامع نیوز):در سومین روز نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و پارک علم و فناوری پردیس تفاهم‌نامه همکاری تحت عنوان «تفاهم‌نامه همکاری هم‌افزایی جهت توسعه تحقیقات تحول‌آفرین و فناورانه» امضا کردند.

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شهید تندگویان، پارک علم و فناوری پردیس و شرکت پتروشیمی شهید تندگویان تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور همکاری، مشارکت، هماهنگی و هم‌افزایی امضا کردند تا سطح همکاری و حمایت بین دو شرکت در راستای توسعه دانش فنی و فناوری‌های مورد تقاضای پتروشیمی شهید تندگویان، افزایش پیدا کند.
همکاری و حمایت بیشتر جهت توسعه دانش فنی و فناوری‌های موردتقاضا، حمایت از فرصت‌های نوآورانه و فناورانه در حوزه تکمیل زنجیره ارزش و تدوین نقشه راه فناوری و نوآوری برای شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و همچنین برگزاری تورهای فناورانه از این مجتمع، از مفاد این تفاهم‌نامه است.
از سوی دیگر، بر اساس این تفاهم‌نامه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس در حوزه‌های ساخت تجهیزات ابزار دقیقی، کاتالیست و مواد شیمیایی و همچنین تجهیزات فرایندی باهم همکاری خواهند کرد و در این راستا نیازمندی‌های پتروشیمی تندگویان بر اساس اولویت به این پارک اعلام‌شده و شرکت‌های توانمند در این حوزه‌ها جهت بررسی نیازمندی‌ها به این مجتمع پتروشیمی معرفی‌شده‌اند.
همچنین با توجه به اینکه نشت روغن داغ از قسمت آب‌بند پمپ‌ها به پساب از معضلات اصلی در استمرار تولید واحدهای پلیمری مجتمع و از چالش‌های زیست‌محیطی این واحد بود، پتروشیمی شهید تندگویان در این نمایشگاه با یک شرکت دانش‌بنیان، تفاهم‌نامه پمپ مگنت روغن داغ را منعقد کرد. خرید پمپ‌های مگنتی اروپایی که با هزینه ۱۵۰ هزار یورو به ازای هر پمپ، منجر به خروج ارز قابل‌توجهی از کشور می‌شد با شرکت همگام صنعت ایستا اهواز تفاهم‌نامه‌ای به ارزش اولیه ۶۰ میلیارد ریال منعقد شد که پیش‌بینی می‌شود تا ساخت ۸۰ دستگاه پمپ تعمیم یابد.
از سوی دیگر، فرسودگی و قدیمی شدن مبدل‌های آب کاتر واحد PET1 شهید تندگویان به مانعی برای استمرار تولید تبدیل‌شده بود و نوسازی و افزایش راندمان این واحدها، به ۸ دستگاه مبدل آب کاتر که قبلاً توسط آلمان ساخته می‌شد، نیاز داشت. با بررسی‌های انجام‌گرفته توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی، یکی از مبدل‌ها طراحی مجدد و ساخته شد و با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت. با توجه به تجربه موفق به‌دست‌آمده، تفاهم‌نامه ساخت ۷ دستگاه مبدل دیگر نیز با شرکت طاها قالب توس منعقد شد تا یکی از موانع اصلی استمرار تولید در کارخانجات PET1 پتروشیمی شهید تندگویان، مرتفع شود.
لازم به ذکر است شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در سه روز برگزاری نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که در روزهای دوم تا چهارم اسفندماه سال جاری در جزیره کیش برگزار شد، درمجموع ۱۴ تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های مختلف با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد و توانست رکورددار تعداد تفاهم‌نامه‌ها در این دوره نمایشگاه باشد